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BGG랭킹
BGG전체 : 2425
ABSTRACTS : 83
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.07 / 5
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디자이너
Niek Neuwahl
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아티스트
Dirk Hoffmann, Claus Stephan
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인원
게임 소개
연결 게임인 Ta Y¨에서는 한쪽 면이 중앙의 시작 타일에서 서쪽과 동쪽 가장자리에 닿으려고 하는 반면 반대쪽은 북쪽과 남쪽 가장자리에 도달하려고 한다. 차례에 따라 타일을 그린 후 어디에 놓을지 결정하면 보드에 이미 있는 타일의 네트워크가 확장됩니다.
여러 가지 개선이 이 간단한 제안을 흥미로운 게임으로 만든다. 첫째, 각 타일은 3x1(19x19 보드에서 재생 가능)이며 정확히 3개의 콘센트(잠재적인 연결 지점)가 있다. 둘째로, 당신의 점수는 단순히 당신이 한 가장자리에 도달한 숫자에 다른 한 쪽에 도달한 숫자의 숫자에 더해진 것이 아니라, 그 두 숫자의 곱이다. 그래서 당신은 어떤 것에 0을 곱하는 것은 여전히 0이기 때문에 한쪽에만 집중하고 다른 한쪽을 무시할 수 없다. 셋째, 보드의 각 면에는 3개의 특별한 포인트가 있는데, 이 점수는 도달 시 두 배가 되며 선택에 초점을 더합니다.
재미있게 공격과 수비를 모두 수행해야 하며 특정 타일을 넣을 용도를 결정해야 하는 경우가 많습니다.
여러 가지 개선이 이 간단한 제안을 흥미로운 게임으로 만든다. 첫째, 각 타일은 3x1(19x19 보드에서 재생 가능)이며 정확히 3개의 콘센트(잠재적인 연결 지점)가 있다. 둘째로, 당신의 점수는 단순히 당신이 한 가장자리에 도달한 숫자에 다른 한 쪽에 도달한 숫자의 숫자에 더해진 것이 아니라, 그 두 숫자의 곱이다. 그래서 당신은 어떤 것에 0을 곱하는 것은 여전히 0이기 때문에 한쪽에만 집중하고 다른 한쪽을 무시할 수 없다. 셋째, 보드의 각 면에는 3개의 특별한 포인트가 있는데, 이 점수는 도달 시 두 배가 되며 선택에 초점을 더합니다.
재미있게 공격과 수비를 모두 수행해야 하며 특정 타일을 넣을 용도를 결정해야 하는 경우가 많습니다.
In Ta Yü, a game of connections, one side tries to extend from the starting tile in the center to reach the western and eastern edges of the board while the opposing side tries to reach the northern and southern edges. On your turn you simply draw a tile and decide where to place it, extending the network of tiles already on the board.
Several refinements make this simple proposition into an engrossing game. First, each tile is 3x1 (to be played on a 19x19 board) and has exactly three outlets (potential connection points). Second, your score is not simply the number of spots you've reached on one edge added to the number of spots you've reached on the other, but is the product of those two numbers. So you can't just concentrate on one side and ignore the other, because zero times anything is still zero. Third, on each side of the board there are three special points which score double if reached, adding a dab of focus to the choices.
Interestingly, you need to play both offense and defense and will often have to decide to which use to put a particular tile.
Several refinements make this simple proposition into an engrossing game. First, each tile is 3x1 (to be played on a 19x19 board) and has exactly three outlets (potential connection points). Second, your score is not simply the number of spots you've reached on one edge added to the number of spots you've reached on the other, but is the product of those two numbers. So you can't just concentrate on one side and ignore the other, because zero times anything is still zero. Third, on each side of the board there are three special points which score double if reached, adding a dab of focus to the choices.
Interestingly, you need to play both offense and defense and will often have to decide to which use to put a particular tile.
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