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Tobruk, Operation Crusader, Nov-Dec 1941 (2012)
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    2-2 명

    BGG추천: - 명
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    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.80 / 5

게임 소개

토브룩은 세단과 동일한 시스템을 사용한다. 1940년 5월 프랑스의 결정적인 전투. 토브룩(Tobruk)은 1941년 11월부터 12월 초까지 토브룩 수비대를 구원하기 위한 영국 제8군의 십자군 작전 시뮬레이션이다. 게임 내의 유닛들은 대대 (그리고 때로는 연대) (228 카운터)를 나타내며, 키트-풀 분할 명령 활성화 시스템에 따라 동작한다. 움직임과 전투는 각 사단&rsquo의 잠재적 활성화에 의해 무작위화되므로, 일반적인 게임 코스는 특별한 규칙 없이 단순하지만 현실적인 방식으로 전쟁의 안개를 시뮬레이션하는 방향으로 진행된다.
사막 지대에서의 장거리 대전차포의 효과를 시뮬레이션하기 위해 이 시스템에 새로 추가된 것으로, AT 기능이 있는 유닛이 식별되었고, 그들은 악명높은 88기가 헬파이어 고개에서 그랬던 것처럼 적 기갑부대와 교전할 수 있는 능력을 부여받았다.
각 육각형은 4마일을 나타내며 지도 지역은 토브룩 주변부터 리비아와 이집트 국경 근처까지 서부 사막을 묘사하고 있다.
Tobruk uses the same system as Sedan: The Decisive Battle for France, May 1940. Tobruk is a simulation of British Eighth Army’s Operation Crusader, the attempt to relieve the Tobruk garrison during the period from November to early December 1941, with each turn representing two days. The units in the game represent battalions (and sometimes regiments) (228 counters), and operate according to a chit-pull divisional-command activation system. Movement and combat are randomized by each division’s potential activation, such that the general course of play goes a long way toward simulating the fog of war in a simple yet realistic manner and without the need for special rules.
As a new addition to this system (not present in Sedan), to simulate the more pronounced effect of long-range anti-tank guns in desert terrain, units with AT capability are identified, and they’re given the capability to engage enemy armor as it approach, just as the infamous 88s did at Hellfire Pass.
Each hex represents four miles, and the map area portrays the Western Desert from around Tobruk to near the Libyan/Egyptian border.

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