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BGG랭킹
BGG전체 : 14423
WARGAMES : 2455
7.3The Last Victory: Von Manstein's Backhand Blow (1987) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
420-420 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.86 / 5
-
디자이너
John Schettler
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아티스트
-
인원
게임 소개
마지막 승리: 폰 만슈타인의 백핸드 블로는 스탈린그라드 함락에서 동부 전선을 폐쇄한 봄 해빙기 사이의 시간을 다루고 있다. 소련이요 독일 남부 집단군의 잔해를 끝내기 위해 하리코프를 향해 서쪽으로 돌진했다. 과도한 압박의 법칙의 희생양이 된 소련은 독일 측의 강력한 지도력과 우월한 전략으로 크게 놀랐고 격퇴당했다.
만약 스탈린그라드가 독일군이 전쟁에서 이길 수 없다고 판단했다면, 하리코프 전투는 독일군이 아직 패배하지 않았다고 생각하게 만들었다. 전투의 결과로부터, 양측은 매우 다른 결론을 도출했다. 독일군은 해빙기에 의해 단절된 미완의 승리를 마무리 짓기 위해 공세를 재개하기로 결심했다. 소련군은 공격을 기다리며 공격자를 함정에 빠뜨리고 움직이지 못하게 한 다음 대규모 반격을 감행하기로 결정했다.
1000개 이상의 플레이 피스, 4개의 지도, 2개의 규칙서, 그리고 역사적 리뷰를 포함한 심층 브리핑 자료로 구성된 이 작전 레벨 게임은 뱅가드 게임의 윈터 스톰: 스탈린그라드에서의 결정의 속편이며 1943년 2월부터 3월까지 로스토프와 하르코프의 캠페인을 다룬다.
이 시스템은 OCS와 유사한 세부 공급 규칙과 침투 가능성 및 지형의 효과를 보여주는 약한 ZOC, 기동전 원리를 보여줄 수 있는 유연한 플레이 시퀀스가 특징이다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 8km/5마일
부대: 대대와 군단 연결
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
만약 스탈린그라드가 독일군이 전쟁에서 이길 수 없다고 판단했다면, 하리코프 전투는 독일군이 아직 패배하지 않았다고 생각하게 만들었다. 전투의 결과로부터, 양측은 매우 다른 결론을 도출했다. 독일군은 해빙기에 의해 단절된 미완의 승리를 마무리 짓기 위해 공세를 재개하기로 결심했다. 소련군은 공격을 기다리며 공격자를 함정에 빠뜨리고 움직이지 못하게 한 다음 대규모 반격을 감행하기로 결정했다.
1000개 이상의 플레이 피스, 4개의 지도, 2개의 규칙서, 그리고 역사적 리뷰를 포함한 심층 브리핑 자료로 구성된 이 작전 레벨 게임은 뱅가드 게임의 윈터 스톰: 스탈린그라드에서의 결정의 속편이며 1943년 2월부터 3월까지 로스토프와 하르코프의 캠페인을 다룬다.
이 시스템은 OCS와 유사한 세부 공급 규칙과 침투 가능성 및 지형의 효과를 보여주는 약한 ZOC, 기동전 원리를 보여줄 수 있는 유연한 플레이 시퀀스가 특징이다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 8km/5마일
부대: 대대와 군단 연결
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
The Last Victory: Von Manstein's Backhand Blow, covers the time between the fall of Stalingrad to the spring thaw that shut down the Eastern Front. The Soviets. flush with victory, thundered west towards Kharkov in an attempt to finish off the battered remnants of the German Army Group South. Falling victim to the law of overstretch, the Soviets were badly surprised and beaten back through the strong leadership and superior strategy on the part of the Germans.
If Stalingrad had determined that the Germans could not win the war, then the Battle of Kharkov led them to think they had not yet lost. From the Battle's results, each side drew vastly different conclusions. The Germans were determined to renew the offensive, to finish the uncompleted victory cut short by the thaw. The Soviets were determined to await the offensive, trap and immobilized the attacker, and then launch a massive counteroffensive of their own.
With over 1000 playing pieces, four maps, two rule books and in depth briefing material including historical review, from the Winter Storm Campaign Series this operational level game is the sequel to Winter Storm: Decision at Stalingrad by Vanguard Games and covers the campaign for Rostov and Kharkov in February-March 1943.
The system features detailed supply rules similar to OCS, weak ZOCs that show the potential of infiltration and the effect of terrain, and a flexible sequence of play to show the principles of mobile warfare.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 5 miles / 8 kilometers
Units: Battalion to Corps
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15
If Stalingrad had determined that the Germans could not win the war, then the Battle of Kharkov led them to think they had not yet lost. From the Battle's results, each side drew vastly different conclusions. The Germans were determined to renew the offensive, to finish the uncompleted victory cut short by the thaw. The Soviets were determined to await the offensive, trap and immobilized the attacker, and then launch a massive counteroffensive of their own.
With over 1000 playing pieces, four maps, two rule books and in depth briefing material including historical review, from the Winter Storm Campaign Series this operational level game is the sequel to Winter Storm: Decision at Stalingrad by Vanguard Games and covers the campaign for Rostov and Kharkov in February-March 1943.
The system features detailed supply rules similar to OCS, weak ZOCs that show the potential of infiltration and the effect of terrain, and a flexible sequence of play to show the principles of mobile warfare.
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Units: Battalion to Corps
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