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BGG랭킹
BGG전체 : 3430
FAMILYGAMES : 1135
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.10 / 5
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디자이너
Haim Shafir
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아티스트
Mario Barbati, Rafael José Pardo Macías, Jose Pedro
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인원
게임 소개
피라텐 카페른(")《해적 케이퍼스》는 샤피르 게임즈가 히브리어와 영어로 발매한 2011년 게임 오타롯 오 차롯의 독일어 버전이다. 이 게임은 2012년 출판사 아미고 스필이 선보인 주사위 카드 게임 계열의 일부이다.
여러분이 피라텐 카페른이라는 이름의 게임에서 예상할 수 있듯이, 플레이어들은 머리를 잃지 않고 최대한 많은 것을 찾기 위해 보물을 찾기 위해 출발해야 한다.
턴이 시작될 때, 활동적인 선수는 8개의 특별한 주사위를 굴린다. 그는 굴린 해골은 따로 두어야 하며, 만약 세 번째 해골을 굴리면 그의 차례는 즉시 무득점으로 끝난다. 플레이어는 자유롭게 다른 주사위 수를 남겨두고 나머지를 다시 굴릴 수 있다. 그는 두개골들이 그를 잡거나 멈추기 전까지 이것을 계속할 수도 있다. 그리고 그는 주사위 조합에서 점수를 얻는데, 그 중 3개는 100점, 4개는 200점, 그리고 8개는 4,000점까지 점수를 올린다. 금이나 다이아몬드를 보여줄 때마다 100점의 가치가 있습니다. 주사위 8개를 모두 득점하면 500점의 보너스를 얻게 된다.
만약 선수가 유효한 주사위를 따로 둘 수 없다면, 모든 점수를 잃게 된다.
만약 선수가 첫 번째 롤에서 4개 이상의 두개골을 굴리면, 그는 차례를 위해 스컬 아일랜드로 향한다. 일단 그가 멈추면, 다른 모든 선수들은 각각의 해골이 보일 때마다 100점을 잃는다.
그러나 플레이어가 자신의 차례를 위해 구르기 시작하기 전에 해적 덱에서 카드를 꺼낸다. 그는 자신이 수집한 보물에 대해 두 배의 점수를 얻거나, 다른 해적들과 싸우기 위해 검을 굴리거나, 다이아몬드나 금화를 공짜로 받거나, 해골 세 개를 수집해도 보물을 얻을 수 있을 것이다.
한 선수가 6,000점에 도달하면, 다른 모든 선수들이 마지막 한 바퀴를 돌게 되고, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리하게 된다.
여러분이 피라텐 카페른이라는 이름의 게임에서 예상할 수 있듯이, 플레이어들은 머리를 잃지 않고 최대한 많은 것을 찾기 위해 보물을 찾기 위해 출발해야 한다.
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만약 선수가 유효한 주사위를 따로 둘 수 없다면, 모든 점수를 잃게 된다.
만약 선수가 첫 번째 롤에서 4개 이상의 두개골을 굴리면, 그는 차례를 위해 스컬 아일랜드로 향한다. 일단 그가 멈추면, 다른 모든 선수들은 각각의 해골이 보일 때마다 100점을 잃는다.
그러나 플레이어가 자신의 차례를 위해 구르기 시작하기 전에 해적 덱에서 카드를 꺼낸다. 그는 자신이 수집한 보물에 대해 두 배의 점수를 얻거나, 다른 해적들과 싸우기 위해 검을 굴리거나, 다이아몬드나 금화를 공짜로 받거나, 해골 세 개를 수집해도 보물을 얻을 수 있을 것이다.
한 선수가 6,000점에 도달하면, 다른 모든 선수들이 마지막 한 바퀴를 돌게 되고, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리하게 된다.
Piraten Kapern ("Pirate Capers") is the German version of the 2011 game Otsarot o Tsarot, published by Shafir Games in Hebrew and English. It's part of a line of combined dice-and-card games that publisher AMIGO Spiel introduced in 2012.
As you might expect with a game titled Piraten Kapern, players must set off in search of treasure, pushing themselves to find as much as possible without losing their heads.
At the start of a turn, the active player rolls the eight special dice. He must set aside any skulls rolled, and his turn ends immediately with no score if he rolls a third skull. The player is free to set aside any number of other dice, rerolling the rest. He may continue to do this until the skulls get him or he stops. He then scores for dice combinations, with a three-of-a-kind earning 100 points, a four-of-a-kind 200 points, and so on all the way up to an eight-of-a-kind earning 4,000 points. Each gold or diamond showing is worth 100 points on its own. A player earns a 500 point bonus if all eight dice score.
If a player is not able to set aside any valid dice, all points are lost.
If a player rolls four or more skulls on his first roll, he heads to Skull Island for the turn, setting aside those skulls and continuing to roll as long as he sets aside at least one skull each time. Once he stops, all other players lose 100 points for each skull showing.
Before a player starts to roll for his turn, however, he draws a card from the pirate deck, which affects what's possible on that turn: He might score double for the treasure he collects, or need to roll sabers to fight off other pirates, or receive a free diamond or gold coin, or be able to score treasure even if he collect three skulls.
Once a player reaches 6,000 points, all other players take one final turn, then the player with the most points wins.
As you might expect with a game titled Piraten Kapern, players must set off in search of treasure, pushing themselves to find as much as possible without losing their heads.
At the start of a turn, the active player rolls the eight special dice. He must set aside any skulls rolled, and his turn ends immediately with no score if he rolls a third skull. The player is free to set aside any number of other dice, rerolling the rest. He may continue to do this until the skulls get him or he stops. He then scores for dice combinations, with a three-of-a-kind earning 100 points, a four-of-a-kind 200 points, and so on all the way up to an eight-of-a-kind earning 4,000 points. Each gold or diamond showing is worth 100 points on its own. A player earns a 500 point bonus if all eight dice score.
If a player is not able to set aside any valid dice, all points are lost.
If a player rolls four or more skulls on his first roll, he heads to Skull Island for the turn, setting aside those skulls and continuing to roll as long as he sets aside at least one skull each time. Once he stops, all other players lose 100 points for each skull showing.
Before a player starts to roll for his turn, however, he draws a card from the pirate deck, which affects what's possible on that turn: He might score double for the treasure he collects, or need to roll sabers to fight off other pirates, or receive a free diamond or gold coin, or be able to score treasure even if he collect three skulls.
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