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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Andrew Cooke
-
아티스트
-
인원
게임 소개
사구는 중국 윈난성에 사는 영국인 앤드류 쿡이 디자인한 2~6인용 추상 전략 게임이다.
이 게임은 크기가 6인 육각형 보드나 각 면의 길이가 5칸인 8각형의 보드에서 할 수 있다. 두 판자에서 가장 바깥쪽 고리는 회랑이라고 하고 안쪽은 아레나이다.
보드가 비어 있습니다.
각 턴에서 플레이어는 다음을 할 수 있다.
복도에 삼각형 조각을 더하세요. 이미 그의 조각이 2개보다 적다면요.
피스를 오른쪽 또는 왼쪽으로 회전하거나(팔각 45º, 육각 60º), 빔 방향으로 한 하우스를 전진시킵니다(수직 방향).
로봇이 3개의 로봇을 가리킬 때 제거된다. 또한, 로봇은 두 개의 로봇이 마주 보고 있을 때 "잠금" (따라서 움직일 수 없고 빔"을 사용할 수 없게 됩니다.
목표 점수를 달성하는 선수(2~6명)가 되거나 상대 로봇 2개를 제외한 나머지 2개(2명)를 모두 제거하는 게 목표다. 적의 로봇을 제거할 때 포인트가 적립됩니다.
이 게임은 크기가 6인 육각형 보드나 각 면의 길이가 5칸인 8각형의 보드에서 할 수 있다. 두 판자에서 가장 바깥쪽 고리는 회랑이라고 하고 안쪽은 아레나이다.
보드가 비어 있습니다.
각 턴에서 플레이어는 다음을 할 수 있다.
복도에 삼각형 조각을 더하세요. 이미 그의 조각이 2개보다 적다면요.
피스를 오른쪽 또는 왼쪽으로 회전하거나(팔각 45º, 육각 60º), 빔 방향으로 한 하우스를 전진시킵니다(수직 방향).
로봇이 3개의 로봇을 가리킬 때 제거된다. 또한, 로봇은 두 개의 로봇이 마주 보고 있을 때 "잠금" (따라서 움직일 수 없고 빔"을 사용할 수 없게 됩니다.
목표 점수를 달성하는 선수(2~6명)가 되거나 상대 로봇 2개를 제외한 나머지 2개(2명)를 모두 제거하는 게 목표다. 적의 로봇을 제거할 때 포인트가 적립됩니다.
Saaguan is an abstract strategy game for 2 to 6 players designed by Andrew Cooke, an Englishman living in Yunnan, South China.
The game can be played in an hexagonal board of size 6 or in an octaboard each side 5 squares long. In both boards the outermost ring of the board is called corridor and the inner part is the arena.
Board starts empty.
In each turn, players can:
Add a triangular piece on the corridor, provided that it has less than 2 of his pieces already in there.
Move his pieces up to 3 times, being rotating them right or left (45º in the octaboard, 60º in the hexaboard) or advancing one house in the beam direction (pointing vertix).
A robot is eliminated when it has 3 robots pointing to it (imagine a beam coming out of its pointy vertix). Also, a robot is "locked" (hence can't be moved and its "beam" are disabled) when 2 robots are facing it.
The goal is to be the player who achieves the target score (2 - 6 players) or to eliminate all but 2 of the opponent's robots (2 players). Points are scored when eliminating enemy's robots.
The game can be played in an hexagonal board of size 6 or in an octaboard each side 5 squares long. In both boards the outermost ring of the board is called corridor and the inner part is the arena.
Board starts empty.
In each turn, players can:
Add a triangular piece on the corridor, provided that it has less than 2 of his pieces already in there.
Move his pieces up to 3 times, being rotating them right or left (45º in the octaboard, 60º in the hexaboard) or advancing one house in the beam direction (pointing vertix).
A robot is eliminated when it has 3 robots pointing to it (imagine a beam coming out of its pointy vertix). Also, a robot is "locked" (hence can't be moved and its "beam" are disabled) when 2 robots are facing it.
The goal is to be the player who achieves the target score (2 - 6 players) or to eliminate all but 2 of the opponent's robots (2 players). Points are scored when eliminating enemy's robots.
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