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BGG랭킹
BGG전체 : 20732
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.22 / 5
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디자이너
Bernhard Lach, Uwe Rapp
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아티스트
Dennis Lohausen
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인원
게임 소개
Step by Step은 시드 삭슨의 고전적인 "Can't Stop"의 정신으로 플레이어가 자신의 말을 게임 보드 &NDash의 여러 열의 맨 위로 밀어 올리려고 하는 주사위 게임이다.
각 플레이어는 게임 보드 &NDASH의 5개 열 시작 공간에 자신의 말을 넣고 게임을 시작합니다. 게임 끝에 -5점짜리 공간이 있으니 너무 오래 머물지 마십시오! (게임 보드는 한쪽은 2-3명, 다른 한쪽은 4-5명)
차례에 따라, 한 선수가 열을 선택한 다음, 자신이 선택한 열에 따라 2-6개의 주사위를 굴립니다. 주사위를 굴린 후, 플레이어는 – "높은/같은" 또는 "낮은/같은"을 차례대로 입찰한다. 입찰 후 플레이어는 이전에 굴린 주사위 중에서 하나 이상의 주사위를 선택하여 다시 굴린다. 모든 주사위의 합계가 그의 입찰과 일치하면, 그는 그가 선택한 열의 주자를 전진시키고, 도중에 상대방의 말을 뛰어넘는다.
그런 다음 자신의 차례를 마치거나(주자가 앉은 곳으로 말을 옮김) 하나 이상의 주사위를 다시 굴려 자신의 입찰가를 다시 맞추게 된다. 만약 선수가 그의 입찰에 맞추지 못하면, 그의 차례는 그의 말을 움직이지 않고 끝난다.
플레이어가 게임보드에서 시작하는 14개의 토큰 중 하나에 자신의 차례를 마치면 이 토큰을 청구한다.
각 열은 두 개의 구역으로 나뉘며, 선수가 출발 공간에서 최소 3개의 조각을 이동하지 않으면 상위 구역으로 진출할 수 없다. 게임은 각각의 상위 존에 한 명의 플레이어 피스가 있는 즉시 종료됩니다. 플레이어는 각 열에서 도달한 높이(-5~12점)와 수집한 토큰 수(-3~5점)를 기준으로 점수를 매긴다. 총점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
각 플레이어는 게임 보드 &NDASH의 5개 열 시작 공간에 자신의 말을 넣고 게임을 시작합니다. 게임 끝에 -5점짜리 공간이 있으니 너무 오래 머물지 마십시오! (게임 보드는 한쪽은 2-3명, 다른 한쪽은 4-5명)
차례에 따라, 한 선수가 열을 선택한 다음, 자신이 선택한 열에 따라 2-6개의 주사위를 굴립니다. 주사위를 굴린 후, 플레이어는 – "높은/같은" 또는 "낮은/같은"을 차례대로 입찰한다. 입찰 후 플레이어는 이전에 굴린 주사위 중에서 하나 이상의 주사위를 선택하여 다시 굴린다. 모든 주사위의 합계가 그의 입찰과 일치하면, 그는 그가 선택한 열의 주자를 전진시키고, 도중에 상대방의 말을 뛰어넘는다.
그런 다음 자신의 차례를 마치거나(주자가 앉은 곳으로 말을 옮김) 하나 이상의 주사위를 다시 굴려 자신의 입찰가를 다시 맞추게 된다. 만약 선수가 그의 입찰에 맞추지 못하면, 그의 차례는 그의 말을 움직이지 않고 끝난다.
플레이어가 게임보드에서 시작하는 14개의 토큰 중 하나에 자신의 차례를 마치면 이 토큰을 청구한다.
각 열은 두 개의 구역으로 나뉘며, 선수가 출발 공간에서 최소 3개의 조각을 이동하지 않으면 상위 구역으로 진출할 수 없다. 게임은 각각의 상위 존에 한 명의 플레이어 피스가 있는 즉시 종료됩니다. 플레이어는 각 열에서 도달한 높이(-5~12점)와 수집한 토큰 수(-3~5점)를 기준으로 점수를 매긴다. 총점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
Step by Step is a push-your-luck dice game in the spirit of Sid Sackson's classic Can't Stop as players try to push their pieces to the top of multiple columns on the game board – but players win by scoring points and that can be done two ways.
Each player starts the game with their pieces in the start spaces of five columns on the game board – a space worth -5 points at game's end, mind you, so don't stick around too long! (The game board is double-sided, with one side for 2-3 players and the other for 4-5 players.)
On a turn, a player chooses a column, then rolls 2-6 dice depending on which column he chose. After rolling the dice, the player then makes a bid – either "higher/same" or "lower/same" – that lasts for the remainder of the turn. After making a bid, the player chooses one or more dice from among those he rolled previously and rerolls them. If the sum of all the dice matches his bid, then he advances a runner in the column he chose, skipping over opponents' pieces on the way.
The player then either ends his turn (moving his pieces to where the runner sits) or rerolls one or more dice to try to match his bid once again. If a player ever fails to match his bid, his turn ends without moving his pieces.
If a player ends his turn with his piece on one of 14 tokens that start on the game board, he claims this token.
Each column is divided into two zones, and a player cannot advance into an upper zone unless he has moved at least three pieces from the start spaces. The game ends as soon as one player piece is in each upper zone. Players score points based on the height they reached in each column (-5 to 12 points) and the number of tokens they collected (-3 to 5 points). The player with the highest total score wins.
Each player starts the game with their pieces in the start spaces of five columns on the game board – a space worth -5 points at game's end, mind you, so don't stick around too long! (The game board is double-sided, with one side for 2-3 players and the other for 4-5 players.)
On a turn, a player chooses a column, then rolls 2-6 dice depending on which column he chose. After rolling the dice, the player then makes a bid – either "higher/same" or "lower/same" – that lasts for the remainder of the turn. After making a bid, the player chooses one or more dice from among those he rolled previously and rerolls them. If the sum of all the dice matches his bid, then he advances a runner in the column he chose, skipping over opponents' pieces on the way.
The player then either ends his turn (moving his pieces to where the runner sits) or rerolls one or more dice to try to match his bid once again. If a player ever fails to match his bid, his turn ends without moving his pieces.
If a player ends his turn with his piece on one of 14 tokens that start on the game board, he claims this token.
Each column is divided into two zones, and a player cannot advance into an upper zone unless he has moved at least three pieces from the start spaces. The game ends as soon as one player piece is in each upper zone. Players score points based on the height they reached in each column (-5 to 12 points) and the number of tokens they collected (-3 to 5 points). The player with the highest total score wins.
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