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BGG랭킹
BGG전체 : 20821
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Michael Feldkötter
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
Ligretto Fußballspiel은 리그레토의 빠른 카드 플레이와 유럽에서 가장 좋아하는 스포츠를 결합했다. 경기에서 이기려면 선수나 팀이 먼저 5골을 넣어야 한다.
각 경기를 세팅하기 위해, 선수들은 60장의 카드, 골 카드, 24장의 필드 카드를 섞는다. 그들은 다섯 장의 필드 카드를 일렬로 펼쳐서 플레이 표면을 만들고, 각각의 필드 카드에는 숫자가 적혀 있다. 각 선수는 자신의 골카드 중 하나를 무작위로 골라서 필드의 한쪽 끝에 엎드린 채로 놓는다. 각각의 골카드에는 1개씩이 있다. 그런 다음 선수들은 카드를 받고 휘파람을 기다린다.
동시에, 플레이어들은 한 번에 카드 한 장씩 그들의 덱을 통과하기 시작한다. 카드를 플레이할 수 없는 경우, 플레이어는 자신의 앞에 있는 두 개의 리저브 스택 중 하나에 카드를 올려놓는다. 이 제한 사항에 따라 카드를 재생할 수 있는지 여부는 다음과 같습니다. 왼쪽에서 오른쪽으로 이동하면서, 선수들은 먼저 자신의 목표를 달성하기 위해 1을 플레이해야 하고, 그 다음 맨 왼쪽 필드 카드의 값에 합한 하나 이상의 카드를 플레이해야 한다. 카드가 가려지면 해당 필드 카드의 값에 해당하는 하나 이상의 카드를 재생합니다. 기타 등등.
선수가 상대 골대에 다다르면 그 골카드를 뒤집어 골대 안으로 들어가는 골키퍼와 공의 사진을 공개한다. 그런 다음 자신의 폐기물과 플레이카드를 모두 섞어 뒤집은 뒤 골카드 뒷면의 그림과 비슷하게 퍼즐 방식으로 맞출 수 있는 4장의 카드를 카드별로 살펴보기 시작해야 한다. 먼저 골을 넣은 선수는 상대편의 골카드를 보관하고, 그가 어디에서든 실수를 하면 자책골을 넣어 상대방이 골카드를 받게 된다.
그런 다음 선수들은 카드를 섞고 다시 한 번 도전한다. 먼저 다섯 골을 넣은 선수가 승리합니다!
각 경기를 세팅하기 위해, 선수들은 60장의 카드, 골 카드, 24장의 필드 카드를 섞는다. 그들은 다섯 장의 필드 카드를 일렬로 펼쳐서 플레이 표면을 만들고, 각각의 필드 카드에는 숫자가 적혀 있다. 각 선수는 자신의 골카드 중 하나를 무작위로 골라서 필드의 한쪽 끝에 엎드린 채로 놓는다. 각각의 골카드에는 1개씩이 있다. 그런 다음 선수들은 카드를 받고 휘파람을 기다린다.
동시에, 플레이어들은 한 번에 카드 한 장씩 그들의 덱을 통과하기 시작한다. 카드를 플레이할 수 없는 경우, 플레이어는 자신의 앞에 있는 두 개의 리저브 스택 중 하나에 카드를 올려놓는다. 이 제한 사항에 따라 카드를 재생할 수 있는지 여부는 다음과 같습니다. 왼쪽에서 오른쪽으로 이동하면서, 선수들은 먼저 자신의 목표를 달성하기 위해 1을 플레이해야 하고, 그 다음 맨 왼쪽 필드 카드의 값에 합한 하나 이상의 카드를 플레이해야 한다. 카드가 가려지면 해당 필드 카드의 값에 해당하는 하나 이상의 카드를 재생합니다. 기타 등등.
선수가 상대 골대에 다다르면 그 골카드를 뒤집어 골대 안으로 들어가는 골키퍼와 공의 사진을 공개한다. 그런 다음 자신의 폐기물과 플레이카드를 모두 섞어 뒤집은 뒤 골카드 뒷면의 그림과 비슷하게 퍼즐 방식으로 맞출 수 있는 4장의 카드를 카드별로 살펴보기 시작해야 한다. 먼저 골을 넣은 선수는 상대편의 골카드를 보관하고, 그가 어디에서든 실수를 하면 자책골을 넣어 상대방이 골카드를 받게 된다.
그런 다음 선수들은 카드를 섞고 다시 한 번 도전한다. 먼저 다섯 골을 넣은 선수가 승리합니다!
Das Ligretto Fußballspiel combines the quick card play of Ligretto with Europe's favorite sport. To win the game, a player or team must be the first to score five goals.
To set up each match, players shuffle their deck of sixty cards, their goal cards, and the communal set of 24 field cards. They lay out five fields cards in a row to create the playing surface; each field card has a number on it. Each player randomly chooses one of his goal cards and places it face-down at one end of the field. Each goal card has a 1 on it. Players then get their cards and wait for the whistle.
At the same time, players start going through their decks, one card at a time. If a card is unplayable, the player places it face-up in one of two reserve stacks in front of him. A card is playable or not based on this restriction: Moving from left to right, players first need to play a 1 to cover their own goal, then they must play one or more cards that sum to the value on the leftmost field card. Once that card is covered, they play one or more cards that sum to the value on that field card. And so on.
When a player reaches the opponent's goal, he flips over that goal card to reveal a picture of a goalie and a ball entering the net. He then needs to mix together all of his discards and played cards, flip them over, and start looking card-by-card for four cards that can be fit together puzzle-style to resemble the picture on the back of the goal card. The first player to do this scores a goal and keeps the opponent's goal card; if he made a mistake anywhere, he scored an own goal, so the opponent gets a goal card from him.
Players then shuffle the cards and go at it once again. The first player to score five goals wins!
To set up each match, players shuffle their deck of sixty cards, their goal cards, and the communal set of 24 field cards. They lay out five fields cards in a row to create the playing surface; each field card has a number on it. Each player randomly chooses one of his goal cards and places it face-down at one end of the field. Each goal card has a 1 on it. Players then get their cards and wait for the whistle.
At the same time, players start going through their decks, one card at a time. If a card is unplayable, the player places it face-up in one of two reserve stacks in front of him. A card is playable or not based on this restriction: Moving from left to right, players first need to play a 1 to cover their own goal, then they must play one or more cards that sum to the value on the leftmost field card. Once that card is covered, they play one or more cards that sum to the value on that field card. And so on.
When a player reaches the opponent's goal, he flips over that goal card to reveal a picture of a goalie and a ball entering the net. He then needs to mix together all of his discards and played cards, flip them over, and start looking card-by-card for four cards that can be fit together puzzle-style to resemble the picture on the back of the goal card. The first player to do this scores a goal and keeps the opponent's goal card; if he made a mistake anywhere, he scored an own goal, so the opponent gets a goal card from him.
Players then shuffle the cards and go at it once again. The first player to score five goals wins!
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