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BGG랭킹
BGG전체 : 2880
FAMILYGAMES : 940
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.89 / 5
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디자이너
Inka Brand, Markus Brand
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아티스트
Julien Delval, Harald Lieske
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인원
게임 소개
개발자인 스테판 브르¨ck는 세인트 말로를 가볍고 주사위를 굴리는 전략 게임으로 플레이어가 도시 건물, 벽, 그리고 소탕 보드에 사람들을 그리는 게임이라고 설명한다.
더 자세히 말하면, 생말로 플레이어들은 다양한 자원을 얻기 위해 5개의 주사위를 굴린다; 주사위의 조합은 추가적인 승리 포인트, 돈, 다이롤의 결과를 바꾸는 것과 같은 특별한 행동을 제공할 수 있는 캐릭터나 건물과 같은 향상을 만든다. 플레이어들은 그들의 소유물에 대한 기호를 지울 수 있는 게시판에 그려서 개별 마을을 만들기 위해 그들의 도시들의 격자를 보여준다. 예를 들어 플레이어는 특정 칸에 창고를 짓고 상인을 근처에 배치하여 매 턴마다 돈을 벌 수 있다. 또 다른 중요한 캐릭터는 군인인데, 플레이어는 해적들의 공격으로부터 마을을 파괴할 수 있는 공격으로부터 자신들을 방어하기 위해 이 캐릭터들을 획득해야 한다.
Saint Malo는 Allea의 난이도를 10점 만점에 2점으로 평가합니다.
더 자세히 말하면, 생말로 플레이어들은 다양한 자원을 얻기 위해 5개의 주사위를 굴린다; 주사위의 조합은 추가적인 승리 포인트, 돈, 다이롤의 결과를 바꾸는 것과 같은 특별한 행동을 제공할 수 있는 캐릭터나 건물과 같은 향상을 만든다. 플레이어들은 그들의 소유물에 대한 기호를 지울 수 있는 게시판에 그려서 개별 마을을 만들기 위해 그들의 도시들의 격자를 보여준다. 예를 들어 플레이어는 특정 칸에 창고를 짓고 상인을 근처에 배치하여 매 턴마다 돈을 벌 수 있다. 또 다른 중요한 캐릭터는 군인인데, 플레이어는 해적들의 공격으로부터 마을을 파괴할 수 있는 공격으로부터 자신들을 방어하기 위해 이 캐릭터들을 획득해야 한다.
Saint Malo는 Allea의 난이도를 10점 만점에 2점으로 평가합니다.
Developer Stefan Brück at alea describes Saint Malo as "a light, dice-rolling strategy game in which the players draw their own city buildings, walls, and people on wipe-off boards".
In more detail, in Saint Malo players roll five dice to gain various resources; combinations of dice create enhancements like characters or buildings, which can provide additional victory points, money, or special actions, such as altering the outcome of a die roll. Players draw symbols for their holdings on erasable boards showing a grids of their cities to create individual towns. Players could build storehouses on particular squares, for example, then place a merchant nearby to gain money each turn. Another important character is the soldier; players must acquire these to defend themselves from pirate attacks that can decimate their towns.
Saint Malo rates a 2 out of 10 on Alea's difficulty scale.
In more detail, in Saint Malo players roll five dice to gain various resources; combinations of dice create enhancements like characters or buildings, which can provide additional victory points, money, or special actions, such as altering the outcome of a die roll. Players draw symbols for their holdings on erasable boards showing a grids of their cities to create individual towns. Players could build storehouses on particular squares, for example, then place a merchant nearby to gain money each turn. Another important character is the soldier; players must acquire these to defend themselves from pirate attacks that can decimate their towns.
Saint Malo rates a 2 out of 10 on Alea's difficulty scale.
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