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BGG랭킹
BGG전체 : 1457
STRATEGY : 884
FAMILYGAMES : 451 -
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
75-75 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.35 / 5
-
디자이너
Klaus Teuber
-
아티스트
Franz Vohwinkel, Imelda Vohwinkel
-
인원
게임 소개
최종 국경 정착
1966년 이래로, 전 세계의 수백만 명의 스타트랙 팬들은 스타쉽 엔터프라이즈, 커크 선장, 그리고 미스터 스팍의 모험을 지켜보았다. 그리고 1995년 이후, 전 세계의 수백만 명의 열정적인 선수들이 보드 게임 클래식인 클라우스 티버의 카탄을 연주했다.
이제 마지막 국경으로 그들을 모두 모을 차례입니다!
스타트랙: 카탄에서 플레이어는 세 행성의 교차점에 있는 두 개의 작은 아웃포스트로 게임을 시작하고, 각 행성은 주사위 굴리기 결과에 따라 자원을 공급한다. 플레이어들은 이러한 자원 – dilithium, 삼중수소, 음식, 산소 및 물 –을 수집 및 거래하여 은하의 영역을 연결하는 우주선을 구축하고, 새로운 교차점에 더 많은 전초기지와 스타베이스(업그레이드된 전초기)를 설치하고, Victory Poi를 제공하는 개발 카드를 획득합니다.NTS(VP) 또는 특수 능력.
7번의 주사위 굴림에서, 클링온 우주선은 너무 많은 자원을 가지고 있는 우주 비행사들에게 세금을 부과하면서 한 행성에서 자원 생산을 막기 위해 급강하한다.
Star Trek: Catan은 한 가지 측면에서 기본 정착민들과 다릅니다: 이전에 Catan 시나리오로 독일어로만 제공되는 지원 카드 세트입니다. 카탄의 조력자들. 각 지원 카드에는 커크, 스팍, 맥코이, 술루, 스캇, 우후라, 체코프, 채플, 랜드, 사렉 중 한 가지 기능이 있습니다. 스타베이스 업그레이드 비용을 줄이거나 플레이어가 선택한 자원을 2:1로 교대로 교환할 수 있도록 하는 것과 같은 일부 특수 기능은 기본 동작을 더 좋게 만드는 반면, 플레이어가 7에서 폐기하지 못하도록 플레이어를 보호하거나 플레이어가 그렇지 않으면 생산할 수 없는 자원을 생산하는 것과 같은 규칙을 위반한다.M. 플레이어들은 턴 순서에 따라 설정 중에 특정한 지원 카드를 받게 되며, 이후 플레이어들은 일반적으로 초기 플레이어의 이점을 보완할 수 있는 더 유용한 능력을 갖게 된다. 플레이어가 지원 카드 기능을 처음 사용할 때는 지원 카드를 원하는 지원 카드와 교환하거나 다시 사용할 수 있지만 사용 후 즉시 교환할 수 있다.
1966년 이래로, 전 세계의 수백만 명의 스타트랙 팬들은 스타쉽 엔터프라이즈, 커크 선장, 그리고 미스터 스팍의 모험을 지켜보았다. 그리고 1995년 이후, 전 세계의 수백만 명의 열정적인 선수들이 보드 게임 클래식인 클라우스 티버의 카탄을 연주했다.
이제 마지막 국경으로 그들을 모두 모을 차례입니다!
스타트랙: 카탄에서 플레이어는 세 행성의 교차점에 있는 두 개의 작은 아웃포스트로 게임을 시작하고, 각 행성은 주사위 굴리기 결과에 따라 자원을 공급한다. 플레이어들은 이러한 자원 – dilithium, 삼중수소, 음식, 산소 및 물 –을 수집 및 거래하여 은하의 영역을 연결하는 우주선을 구축하고, 새로운 교차점에 더 많은 전초기지와 스타베이스(업그레이드된 전초기)를 설치하고, Victory Poi를 제공하는 개발 카드를 획득합니다.NTS(VP) 또는 특수 능력.
7번의 주사위 굴림에서, 클링온 우주선은 너무 많은 자원을 가지고 있는 우주 비행사들에게 세금을 부과하면서 한 행성에서 자원 생산을 막기 위해 급강하한다.
Star Trek: Catan은 한 가지 측면에서 기본 정착민들과 다릅니다: 이전에 Catan 시나리오로 독일어로만 제공되는 지원 카드 세트입니다. 카탄의 조력자들. 각 지원 카드에는 커크, 스팍, 맥코이, 술루, 스캇, 우후라, 체코프, 채플, 랜드, 사렉 중 한 가지 기능이 있습니다. 스타베이스 업그레이드 비용을 줄이거나 플레이어가 선택한 자원을 2:1로 교대로 교환할 수 있도록 하는 것과 같은 일부 특수 기능은 기본 동작을 더 좋게 만드는 반면, 플레이어가 7에서 폐기하지 못하도록 플레이어를 보호하거나 플레이어가 그렇지 않으면 생산할 수 없는 자원을 생산하는 것과 같은 규칙을 위반한다.M. 플레이어들은 턴 순서에 따라 설정 중에 특정한 지원 카드를 받게 되며, 이후 플레이어들은 일반적으로 초기 플레이어의 이점을 보완할 수 있는 더 유용한 능력을 갖게 된다. 플레이어가 지원 카드 기능을 처음 사용할 때는 지원 카드를 원하는 지원 카드와 교환하거나 다시 사용할 수 있지만 사용 후 즉시 교환할 수 있다.
Settling the Final Frontier
Since 1966, millions of Star Trek fans all over the world have watched adventures of the Starship Enterprise, Captain Kirk, and Mr. Spock. And since 1995, millions of enthusiastic players all over the world have played Klaus Teuber's Catan - a board game classic.
It's time to bring them all together on the Final Frontier!
In Star Trek: Catan, players start the game with two small Outposts at the intersection of three planets, with each planet supplying resources based on the result of a dice roll. Players collect and trade these resources – dilithium, tritanium, food, oxygen and water – in order to build Starships that connect regions in the galaxy, establish more Outposts and Starbases (upgraded Outposts) at new intersection points in order to increase resource acquisition, and acquire Development Cards that provide Victory Points (VPs) or special abilities.
On a dice roll of 7, a Klingon ship swoops in to prevent resource production on one planet while taxing spacegoers who hold too many resources.
Star Trek: Catan differs from the basic Settlers in one aspect: a set of Support Cards formerly available only in German as Catan Scenarios: Helpers of Catan. Each Support Card features a special ability and one of Kirk, Spock, McCoy, Sulu, Scott, Uhura, Chekov, Chapel, Rand, or Sarek. Some special abilities make basic actions better, such as reducing the costs of Starbase upgrades or allowing the player to trade a resource of their choice at 2:1 for a turn, while others break rules, such as protecting the player from discarding on a 7 or producing a resource when the player rolls a number that wouldn't otherwise produce for them. Players get a specific Support Card during setup based on turn order, with later players getting generally more useful abilities to compensate for early player advantage. When a player uses a Support Card ability for the first time, they may trade it in for a Support Card of their choice or keep it for a second use, but they may only trade immediately after use.
Since 1966, millions of Star Trek fans all over the world have watched adventures of the Starship Enterprise, Captain Kirk, and Mr. Spock. And since 1995, millions of enthusiastic players all over the world have played Klaus Teuber's Catan - a board game classic.
It's time to bring them all together on the Final Frontier!
In Star Trek: Catan, players start the game with two small Outposts at the intersection of three planets, with each planet supplying resources based on the result of a dice roll. Players collect and trade these resources – dilithium, tritanium, food, oxygen and water – in order to build Starships that connect regions in the galaxy, establish more Outposts and Starbases (upgraded Outposts) at new intersection points in order to increase resource acquisition, and acquire Development Cards that provide Victory Points (VPs) or special abilities.
On a dice roll of 7, a Klingon ship swoops in to prevent resource production on one planet while taxing spacegoers who hold too many resources.
Star Trek: Catan differs from the basic Settlers in one aspect: a set of Support Cards formerly available only in German as Catan Scenarios: Helpers of Catan. Each Support Card features a special ability and one of Kirk, Spock, McCoy, Sulu, Scott, Uhura, Chekov, Chapel, Rand, or Sarek. Some special abilities make basic actions better, such as reducing the costs of Starbase upgrades or allowing the player to trade a resource of their choice at 2:1 for a turn, while others break rules, such as protecting the player from discarding on a 7 or producing a resource when the player rolls a number that wouldn't otherwise produce for them. Players get a specific Support Card during setup based on turn order, with later players getting generally more useful abilities to compensate for early player advantage. When a player uses a Support Card ability for the first time, they may trade it in for a Support Card of their choice or keep it for a second use, but they may only trade immediately after use.
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