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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.02 / 5

게임 소개

아프리카나에서 플레이어들은 아프리카를 여행하며 탐험에 참여하고 다양한 목적지에 가장 먼저 도착하기 위해 노력한다. 그들이 번 돈으로, 그들은 소중한 골동품을 얻을 수 있는 모험 카드를 살 수 있습니다. 아프리카나의 특징은 "이다.《북 오브 어드벤처&인용》은 샤흐트의 발도라의 게임 시스템으로 플레이어들이 책처럼 펼쳐져 있는 카드를 획득할 수 있으며, 플레이어들은 그들이 가장 원하는 어드벤처 카드를 찾기 위해 페이지를 넘기거나 인용할 수 있다.

아프리카나의 게임보드는 적도에서 대륙이 반으로 나뉜 모습을 보여주는데, 북쪽의 도시들은 갈색이고 남쪽의 도시들은 흰색이다. 갈색 테두리가 있는 어드벤처 카드는 남쪽에서만 획득할 수 있어 북쪽으로 전달해야 하고, 흰색 테두리가 있는 어드벤처 카드는 반대 경로를 택한다. 시작과 종료 위치를 각각 표시한 5장의 원정 카드와 원정 완료에 대한 보상이 게임 보드에 거꾸로 놓여 있다.

각 플레이어는 보드 주위를 이동할 하나의 연구원 토큰을 가지고 있으며, 차례로 플레이어는 다음 세 가지 동작 중 하나를 취한다.


여행 카드를 두 장 뽑습니다. (한 명이 차례대로 5장 이하의 여행 카드를 소지할 수 없습니다.)
각각 5개의 동전을 주고, 하나 이상의 모험 카드를 사세요. 플레이어는 책의 한 페이지를 무료로 넘길 수 있으며, 한 번 더 넘길 때마다 동전 한 개가 추가된다. (한 명의 플레이어는 차례가 끝날 때 최대 세 개의 어드벤처 카드를 가질 수 없습니다.)
여행 중인 공간의 색상과 일치하는 여행 카드를 지불하여 연구원을 이동시킵니다. 각 선수는 조커를 손에 들고 있으며, 조커는 각 턴이 끝날 때마다 유지됩니다. 만약 플레이어가 탐험의 시작 공간으로 이동한다면, 그 탐험 카드를 마커로 표시할 수 있고, 만약 그가 있는 탐험대의 목적지에 도착한다면, 그는 묘사된 보상을 받고 카드를 청구하지만, 탐험대의 다른 사람들은 아무것도 받지 못한다. 그런 다음 새로운 원정 카드가 나타납니다.


플레이어가 어드벤처 카드에 표시된 목적지에 도착하면 카드를 자신의 매트 아래에 놓아 점수를 매긴다. 일부 카드는 도우미를 보여주는데, 도우미 카드는 플레이어의 손에 있다. 이 카드들은 카드에 표시된 색상으로 여행을 하고 사용 후 플레이어의 손으로 돌아갈 수 있지만, 많은 도움을 받은 플레이어는 게임이 끝날 때 점수를 잃게 된다.

원정 카드가 떨어지면 게임이 종료되고 플레이어들은 그들이 완료한 원정, 동일하거나 다른 모험 카드 세트, 수중에 있는 돈, 그리고 다른 것들을 위해 득점을 한다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
In Africana, players travel through Africa, taking part in expeditions and trying to be the first to reach various destinations. With the money they earn, they can buy adventure cards that earn them precious antiques. Africana features the "Book of Adventures" game system from Schacht's Valdora in which players can acquire cards that are laid out like books, with players "turning the pages" to find the adventure cards they most want.

The game board in Africana shows the continent divided in half at the equator, with the cities in the north half colored brown and the cities in the south white. Adventure cards with a brown border can be acquired only in the south and must be delivered to the north, while white-bordered adventure cards take the opposite route. Five expedition cards – each showing the starting and ending location and a reward for completing the expedition – are laid face-up on the game board.

Each player has one researcher token that will travel around the board, and on a turn a player takes one of three possible actions:


Draw two travel cards. (A player can have no more than five travel cards in hand at turn's end.)
Buy one or more adventure cards, for five coins each. A player can flip one page in the book for free, with each additional flip costing one coin. (A player can have no more than three adventure cards to be fulfilled at turn's end.)
Move the researcher by paying travel cards that match the color of the space being traveled to. Each player has a joker in hand, which will be retained at the end of each turn. If a player moves onto the start space of an expedition, he can mark that expedition card with a marker; if he reaches the destination for an expedition he's on, he receives the reward depicted and claims the card, while anyone else on the expedition receives nothing. A new expedition card is then revealed.


When a player reaches the destination shown on an adventure card, that player scores that card by placing it under his player mat. Some cards show helpers, which are represented by helper cards in a player's hand. These cards allow travel on the color shown on the card and return to the player's hand after use, but a player who employs many helps will lose points at the end of the game.

Once the expedition cards run out, the game ends and players score for the expeditions they completed, sets of identical and different adventure cards, money in hand, and a few other things. The player with the most points wins!

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