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BGG랭킹
BGG전체 : 149
STRATEGY : 125
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Andreas Steiger
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아티스트
Taira Akitsu, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
테마 및 개요:
사막의 유목민족인 투아레그의 남성(이들을 가리켜 타르기라고 부릅니다)은 다른 민족들과는 달리 얼굴을 가립니다(여성은 휘장을 두르지 않습니다). 이들은 집안일을 담당하며 텐트로 된 집에서만 말을 합니다. 서로 다른 가문들이 각기 ‘이마쉐렌’(귀족)이 이끄는 부족을 구성합니다. 투아레그족 우두머리인 플레이어들은 인근 지역(대추야자와 소금)이나 먼 지역(후추)에서 상품을 거래합니다. 이를 통해서 금화와 이득을 얻으며 가문의 규모를 키웁니다. 라운드마다 상품이 바뀌며, 부족 카드를 충분히 획득하면 게임이 끝납니다.
게임 진행:
게임판은 가로세로 다섯 칸의 격자 형태로 되어 있습니다. 경계 지역 카드에는 행동 기호가 나와 있습니다. 그 안쪽에는 9칸치의 빈칸이 있으며 여기에 카드가 놓입니다. 타르기 말을 경계 지역 카드 위에 놓습니다. 이때 모퉁이 칸에는 놓을 수 없고, 상대방의 말이 이미 놓인 곳 및 그 맞은편 카드에도 놓을 수 없습니다. 말을 다 놓고 나면 말이 놓인 경계 지역의 행동을 실행하고, 두 말이 위치한 가로세로열이 서로 교차하는 지점에 있는 가운데 지역 카드의 카드도 가져옵니다.
자신의 앞에 부족 카드를 플레이해 두면서 대부분의 점수를 얻고 이것이 승리로 이어집니다. 플레이한 카드들은 게임이 진행되는 동안 이득을 주고 게임이 끝날 때에는 점수를 줍니다. 일반적으로 카드는 뽑자마자 플레이합니다(혹은 버립니다). 카드 1장은 손에 들고 있을 수 있지만, 해당 카드를 이후에 플레이하려면 특별 행동이 필요합니다(혹은 다른 카드를 손에 가져오기 위해 들고 있던 카드를 그냥 버립니다). 각각의 카드를 플레이하기 위한 비용은 상품으로 표시되어 있습니다. 상품은 경계 지역 카드나 상품 카드를 통해 획득합니다.
자신의 앞에는 카드를 내려놓을 수 있는 공간이 가로 4칸 x 세로 3칸 규모로 있습니다. 이곳에서는 카드를 왼쪽부터 오른쪽으로 채워가야 하며, 한 번 놓은 카드는 옮길 수 없습니다(일부 특별 카드는 예외). 낱낱의 카드에 나오는 점수(부족 카드 1장당 1~3점)와 한 가로줄에 있는 카드 조합으로 완성되는 점수(한 가로줄의 카드 4장이 모두 같은 유형이라면 추가 점수 4점, 모두 다른 유형이라면 추가 점수 2점)가 있습니다.
게임이 끝날 때 점수가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
사막의 유목민족인 투아레그의 남성(이들을 가리켜 타르기라고 부릅니다)은 다른 민족들과는 달리 얼굴을 가립니다(여성은 휘장을 두르지 않습니다). 이들은 집안일을 담당하며 텐트로 된 집에서만 말을 합니다. 서로 다른 가문들이 각기 ‘이마쉐렌’(귀족)이 이끄는 부족을 구성합니다. 투아레그족 우두머리인 플레이어들은 인근 지역(대추야자와 소금)이나 먼 지역(후추)에서 상품을 거래합니다. 이를 통해서 금화와 이득을 얻으며 가문의 규모를 키웁니다. 라운드마다 상품이 바뀌며, 부족 카드를 충분히 획득하면 게임이 끝납니다.
게임 진행:
게임판은 가로세로 다섯 칸의 격자 형태로 되어 있습니다. 경계 지역 카드에는 행동 기호가 나와 있습니다. 그 안쪽에는 9칸치의 빈칸이 있으며 여기에 카드가 놓입니다. 타르기 말을 경계 지역 카드 위에 놓습니다. 이때 모퉁이 칸에는 놓을 수 없고, 상대방의 말이 이미 놓인 곳 및 그 맞은편 카드에도 놓을 수 없습니다. 말을 다 놓고 나면 말이 놓인 경계 지역의 행동을 실행하고, 두 말이 위치한 가로세로열이 서로 교차하는 지점에 있는 가운데 지역 카드의 카드도 가져옵니다.
자신의 앞에 부족 카드를 플레이해 두면서 대부분의 점수를 얻고 이것이 승리로 이어집니다. 플레이한 카드들은 게임이 진행되는 동안 이득을 주고 게임이 끝날 때에는 점수를 줍니다. 일반적으로 카드는 뽑자마자 플레이합니다(혹은 버립니다). 카드 1장은 손에 들고 있을 수 있지만, 해당 카드를 이후에 플레이하려면 특별 행동이 필요합니다(혹은 다른 카드를 손에 가져오기 위해 들고 있던 카드를 그냥 버립니다). 각각의 카드를 플레이하기 위한 비용은 상품으로 표시되어 있습니다. 상품은 경계 지역 카드나 상품 카드를 통해 획득합니다.
자신의 앞에는 카드를 내려놓을 수 있는 공간이 가로 4칸 x 세로 3칸 규모로 있습니다. 이곳에서는 카드를 왼쪽부터 오른쪽으로 채워가야 하며, 한 번 놓은 카드는 옮길 수 없습니다(일부 특별 카드는 예외). 낱낱의 카드에 나오는 점수(부족 카드 1장당 1~3점)와 한 가로줄에 있는 카드 조합으로 완성되는 점수(한 가로줄의 카드 4장이 모두 같은 유형이라면 추가 점수 4점, 모두 다른 유형이라면 추가 점수 2점)가 있습니다.
게임이 끝날 때 점수가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
Theme and overview:
Unlike in other cultures, the desert Tuareg men, known as Targi, cover their faces whereas women of the tribe do not wear veils. They run the household and they have the last word at home in the tents. Different families are divided into tribes, headed by the ‘Imascheren’ (or nobles). As leader of a Tuareg tribe, players trade goods from near (such as dates and salt) and far (like pepper), in order to obtain gold and other benefits, and enlarge their family. In each round their new offerings are made. Cards are a means to an end, in order to obtain the popular tribe cards.
Gameplay:
The board consists of a 5x5 grid: a border of 16 squares with printed action symbols and then 9 blank squares in the centre onto which cards are dealt. Meeples are placed one at a time on the spaces at the edges of the board (not including corner squares). You cannot place a meeple on a square the opponent has a meeple on already, nor on a square facing opponent's meeple. Once all meeples are placed, players then execute the actions on the border squares the meeples are on and also take the cards from the centre that match the row and column of the border meeples.
The game is predominantly scored and won by playing tribal cards to your display. These give advantages during the game and victory points at the end. Usually cards are played (or discarded) immediately once drawn. A single card can be kept in hand but then requires a special action to play it (or to discard it to free the hand spot for another card). Each card has a cost in goods to play. Goods are obtained either from border spaces or from goods cards.
The display (for scoring) consists of 3 rows of 4 cards that are filled from left to right and cannot be moved once placed (barring some special cards). There is also a balance to be found between the victory point score on the cards themselves (1-3 VP per tribal card) and in the combinations per row (a full row of 4 identical card types gets you an additional 4 VP, and a full row of 4 distinct card types gets you 2 VP).
The winner at the end of the game is the player with the most victory points.
Unlike in other cultures, the desert Tuareg men, known as Targi, cover their faces whereas women of the tribe do not wear veils. They run the household and they have the last word at home in the tents. Different families are divided into tribes, headed by the ‘Imascheren’ (or nobles). As leader of a Tuareg tribe, players trade goods from near (such as dates and salt) and far (like pepper), in order to obtain gold and other benefits, and enlarge their family. In each round their new offerings are made. Cards are a means to an end, in order to obtain the popular tribe cards.
Gameplay:
The board consists of a 5x5 grid: a border of 16 squares with printed action symbols and then 9 blank squares in the centre onto which cards are dealt. Meeples are placed one at a time on the spaces at the edges of the board (not including corner squares). You cannot place a meeple on a square the opponent has a meeple on already, nor on a square facing opponent's meeple. Once all meeples are placed, players then execute the actions on the border squares the meeples are on and also take the cards from the centre that match the row and column of the border meeples.
The game is predominantly scored and won by playing tribal cards to your display. These give advantages during the game and victory points at the end. Usually cards are played (or discarded) immediately once drawn. A single card can be kept in hand but then requires a special action to play it (or to discard it to free the hand spot for another card). Each card has a cost in goods to play. Goods are obtained either from border spaces or from goods cards.
The display (for scoring) consists of 3 rows of 4 cards that are filled from left to right and cannot be moved once placed (barring some special cards). There is also a balance to be found between the victory point score on the cards themselves (1-3 VP per tribal card) and in the combinations per row (a full row of 4 identical card types gets you an additional 4 VP, and a full row of 4 distinct card types gets you 2 VP).
The winner at the end of the game is the player with the most victory points.
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- Lv.3 월든
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2022-03-08 19:19:56
독특한 일꾼놓기가 단순한 게임에 깊이를 더했다. -
- Lv.40 올뺌씨
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2022-03-12 10:18:36
한참 나중에 꺼내봤는데 게임성이 엄청 좋았던 게임입니다 일러스트가 호불호를 타지만 수작 -
- Lv.26 HYBRIDo
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2022-03-20 21:45:14
일꾼 놓기 방식이 독특해서 매력적인 게임.
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