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BGG랭킹
BGG전체 : 11191
FAMILYGAMES : 2322
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.82 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Anja Nolte
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인원
게임 소개
Kreuz & Query는 플레이어가 개별 플레이어 그리드에 타일을 깔아 가능한 모든 것을 연결하는 테이크 잇 이지 퍼즐 게임입니다.
각 플레이어는 두꺼운 파이프와 얇은 파이프의 다양한 조합을 보여주는 동일한 타일 세트와 중앙 정사각형에 파이프의 "plus""연결부가 있는 5x5 플레이어 보드로 게임을 시작한다. 한 선수가 그녀의 타일을 뒤집어 섞고 게임의 호출자가 될 것입니다.
호출자는 타일을 그린 다음 다른 플레이어가 같은 타일을 찾을 수 있도록 그 위에 있는 개체의 이름을 지정한 다음 각 플레이어가 자신의 플레이어 보드에 타일을 배치합니다. 타일은 중원 옆이나 다른 타일에 배치되어야 하며, 파이프는 적절한 너비의 파이프에만 연결되어야 한다. 파이프를 빈 모서리에 연결할 수 없으며, 타일을 배치할 수 없는 경우(또는 배치하지 않을 경우) 완화곡선 뒤쪽으로 표시되도록 보드에 배치할 수 있습니다.
24개의 타일을 배치한 후 플레이어들은 점수를 획득합니다: 각 나선형 타일이 나타날 때마다 1점, 그리드에 연결되지 않은 각 출구 파이프에 대해 1~3점. 가장 적은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
각 플레이어는 두꺼운 파이프와 얇은 파이프의 다양한 조합을 보여주는 동일한 타일 세트와 중앙 정사각형에 파이프의 "plus""연결부가 있는 5x5 플레이어 보드로 게임을 시작한다. 한 선수가 그녀의 타일을 뒤집어 섞고 게임의 호출자가 될 것입니다.
호출자는 타일을 그린 다음 다른 플레이어가 같은 타일을 찾을 수 있도록 그 위에 있는 개체의 이름을 지정한 다음 각 플레이어가 자신의 플레이어 보드에 타일을 배치합니다. 타일은 중원 옆이나 다른 타일에 배치되어야 하며, 파이프는 적절한 너비의 파이프에만 연결되어야 한다. 파이프를 빈 모서리에 연결할 수 없으며, 타일을 배치할 수 없는 경우(또는 배치하지 않을 경우) 완화곡선 뒤쪽으로 표시되도록 보드에 배치할 수 있습니다.
24개의 타일을 배치한 후 플레이어들은 점수를 획득합니다: 각 나선형 타일이 나타날 때마다 1점, 그리드에 연결되지 않은 각 출구 파이프에 대해 1~3점. 가장 적은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
Kreuz & Quer is a Take it Easy-like puzzle game with players laying down tiles on a individual player grid to connect everything as well as they can.
Each player starts the game with an identical set of different tiles showing various combinations of thick and thin pipe and a 5x5 player board that has a "plus" connection of pipes in the center square and numbered "exit" pipes on most of the edges. One player shuffles her tiles face down and will be the caller for the game.
The caller draws a tile, names the object on it (so that other players may locate the same tile), then each player places the tile on her own player board. A tile must be placed next to the midfield or to other tiles, and pipes must connect only to pipes of the appropriate width; exit pipes are considered to be both widths. Pipes can't connect to empty edges, and if you can't lay a tile (or don't want to), you can place it on the board face-down with the spiral back showing.
After 24 tiles have been placed, players score points: 1 point for each spiral tile showing, and 1-3 points for each exit pipe not connected to the grid. The player with the fewest points wins!
Each player starts the game with an identical set of different tiles showing various combinations of thick and thin pipe and a 5x5 player board that has a "plus" connection of pipes in the center square and numbered "exit" pipes on most of the edges. One player shuffles her tiles face down and will be the caller for the game.
The caller draws a tile, names the object on it (so that other players may locate the same tile), then each player places the tile on her own player board. A tile must be placed next to the midfield or to other tiles, and pipes must connect only to pipes of the appropriate width; exit pipes are considered to be both widths. Pipes can't connect to empty edges, and if you can't lay a tile (or don't want to), you can place it on the board face-down with the spiral back showing.
After 24 tiles have been placed, players score points: 1 point for each spiral tile showing, and 1-3 points for each exit pipe not connected to the grid. The player with the fewest points wins!
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