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BGG랭킹
BGG전체 : 5784
WARGAMES : 851
6.8Pocket Battles: Macedonians vs. Persians (2012) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.92 / 5
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디자이너
Paolo Mori, Francesco Sirocchi
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아티스트
Karim Chakroun
-
인원
게임 소개
마케도니아와 페르시아의 고대 군대는 포위전을 지휘할 수 있습니다. 마케도니아인 vs. 페르시아는 타일을 기반으로 한 전쟁 게임입니다. 당신은 각 전투마다 당신이 만든 군대로 3개의 전선에서 싸우게 될 것이며 모든 전투를 새로운 경험으로 만들 것입니다.
각 포켓 배틀 게임은 두 개의 군대를 묘사한다. 각 포켓 배틀 게임마다 전투 규칙이 동일하기 때문에 엘프 대 엘프 대 엘프 시리즈의 군대를 가질 수 있습니다. 로마인들! 2차 대전 군인 vs. 나폴레옹 군대! 포켓 배틀로 모든 것이 가능합니다.
게임의 기본 규칙은 간단하다; 두 군대는 전투에서 서로 마주한다. 군대는 세 개의 열과 두 개의 열로 나뉘어 있다. 선수들은 경기 시작과 동시에 자신의 군대에 몇 점을 줄 것인지 결정해야 한다. (적어도 절반의 점수로)
돌아서면, 어느 파벌의 군대를 전투로 보낼지 선택해야 해! 주문 토큰을 사용하여 공격이 이루어집니다. 장치에 주문 토큰이 없는 경우 해당 장치에 주문을 발행하는 데 1개의 토큰만 소요됩니다. 같은 배틀 라운드에서 동일한 유닛에 주문을 발행하면 유닛에 존재하는 토큰의 수와 1이 추가됩니다. (따라서 유닛에 토큰이 하나 더 있으면 토큰이 두 개 더 들고, 3개가 있으면 토큰이 네 개 등).
전투 후 부대를 재배치할 수 있습니다. (유닛은 뒷줄에서 앞줄로, 행의 뒤에서 다른 행의 뒤쪽으로, 또는 행의 앞에서 다른 행의 앞쪽으로 이동할 수 있습니다.) 재배치에는 주문 토큰 비용이 들지 않습니다.
한 군대가 다른 군대를 물리치면 전투는 끝난다.
내용:
타일 60개, 주사위 6개, 상처/주문 토큰 20개, 플레이어 보조 2개, 규칙 세트 1개.
마케도니아인: 아게마 1명, 아그리가네 2명, 알렉산드로 1명, 아르기라스피데스 1명, 칠리아르치 1명, 크레탄 궁수 5명, 헤타이로이 4명, 히파스피스타이 4명, 펠타스트 4명, 페제타이로이 4명, 프로드로이 2명, 표준수 1명.
페르시아인: 궁수 6명, 바이바라파티스 1명, 전차 1명, 다리우스 1명, 코끼리 2명, 불멸 3명, 카르다카 3명, 징집 3명, 칼집 3명, 칼집 1명, 스파라바라 2명, 기수 1명, 다카바라 3명.
각 포켓 배틀 게임은 두 개의 군대를 묘사한다. 각 포켓 배틀 게임마다 전투 규칙이 동일하기 때문에 엘프 대 엘프 대 엘프 시리즈의 군대를 가질 수 있습니다. 로마인들! 2차 대전 군인 vs. 나폴레옹 군대! 포켓 배틀로 모든 것이 가능합니다.
게임의 기본 규칙은 간단하다; 두 군대는 전투에서 서로 마주한다. 군대는 세 개의 열과 두 개의 열로 나뉘어 있다. 선수들은 경기 시작과 동시에 자신의 군대에 몇 점을 줄 것인지 결정해야 한다. (적어도 절반의 점수로)
돌아서면, 어느 파벌의 군대를 전투로 보낼지 선택해야 해! 주문 토큰을 사용하여 공격이 이루어집니다. 장치에 주문 토큰이 없는 경우 해당 장치에 주문을 발행하는 데 1개의 토큰만 소요됩니다. 같은 배틀 라운드에서 동일한 유닛에 주문을 발행하면 유닛에 존재하는 토큰의 수와 1이 추가됩니다. (따라서 유닛에 토큰이 하나 더 있으면 토큰이 두 개 더 들고, 3개가 있으면 토큰이 네 개 등).
전투 후 부대를 재배치할 수 있습니다. (유닛은 뒷줄에서 앞줄로, 행의 뒤에서 다른 행의 뒤쪽으로, 또는 행의 앞에서 다른 행의 앞쪽으로 이동할 수 있습니다.) 재배치에는 주문 토큰 비용이 들지 않습니다.
한 군대가 다른 군대를 물리치면 전투는 끝난다.
내용:
타일 60개, 주사위 6개, 상처/주문 토큰 20개, 플레이어 보조 2개, 규칙 세트 1개.
마케도니아인: 아게마 1명, 아그리가네 2명, 알렉산드로 1명, 아르기라스피데스 1명, 칠리아르치 1명, 크레탄 궁수 5명, 헤타이로이 4명, 히파스피스타이 4명, 펠타스트 4명, 페제타이로이 4명, 프로드로이 2명, 표준수 1명.
페르시아인: 궁수 6명, 바이바라파티스 1명, 전차 1명, 다리우스 1명, 코끼리 2명, 불멸 3명, 카르다카 3명, 징집 3명, 칼집 3명, 칼집 1명, 스파라바라 2명, 기수 1명, 다카바라 3명.
The ancient armies of Macedonia and Persia are yours to command in Pocket Battles: Macedonians vs. Persians, a tile-based war game. You'll fight on three fronts with armies you create for each battle, making every battle a new experience.
Each Pocket Battles game depicts two armies. The rules for combat are the same in each Pocket Battles game so you can have armies from different series fighting: Elves vs. Romans! WW2 soldiers vs. Napoleonic forces! It's all possible with Pocket Battles.
The basic rules of the game are simple; two armies face each other in battle. The armies are split into three columns and two rows. Players must decide, at the start of the game, how many points they will give to their armies, determining how many points it will take to defeat the opponents army. (At least half of the points).
On you turn; you have to choose which faction of your army you will send off to battle! Attacks are made by using Order Tokens. If no Order Tokens are present on a unit, it costs just 1 token to issue orders to that unit. Issuing orders to the same unit in the same Battle Round would cost you the number of tokens present on the unit, plus 1. (So if there is one token on you unit, it would cost you two more tokens; if you had three, it would cost you four tokens, and so on).
After a round of battle, you may choose to redeploy you units. (Units may move from the back row to the front row, from the back of a row to the back of another row, or from the front of a row to the front of another row). Redeployment will not cost you any Order tokens.
The battle is over when one army defeats the other.
Contents:
60 tiles, 6 dice, 20 wound/order tokens, 2 player aids, 1 set of rules.
Macedonians: 1 agema, 2 agriganes, 1 alexandros, 1 argyraspides, 1 chiliarch, 5 cretan archers, 4 hetairoi, 4 hypaspistai, 4 peltasts, 4 pezhetairoi, 2 prodromoi and 1 standard bearer.
Persians: 6 archers, 1 baivarapatis, 1 chariot, 1 darius, 2 elephants, 3 immortals, 3 kardaka, 3 levies, 3 median calary, 1 scyted chariot, 2 sparabara, 1 standard bearer and 3 takabara.
Each Pocket Battles game depicts two armies. The rules for combat are the same in each Pocket Battles game so you can have armies from different series fighting: Elves vs. Romans! WW2 soldiers vs. Napoleonic forces! It's all possible with Pocket Battles.
The basic rules of the game are simple; two armies face each other in battle. The armies are split into three columns and two rows. Players must decide, at the start of the game, how many points they will give to their armies, determining how many points it will take to defeat the opponents army. (At least half of the points).
On you turn; you have to choose which faction of your army you will send off to battle! Attacks are made by using Order Tokens. If no Order Tokens are present on a unit, it costs just 1 token to issue orders to that unit. Issuing orders to the same unit in the same Battle Round would cost you the number of tokens present on the unit, plus 1. (So if there is one token on you unit, it would cost you two more tokens; if you had three, it would cost you four tokens, and so on).
After a round of battle, you may choose to redeploy you units. (Units may move from the back row to the front row, from the back of a row to the back of another row, or from the front of a row to the front of another row). Redeployment will not cost you any Order tokens.
The battle is over when one army defeats the other.
Contents:
60 tiles, 6 dice, 20 wound/order tokens, 2 player aids, 1 set of rules.
Macedonians: 1 agema, 2 agriganes, 1 alexandros, 1 argyraspides, 1 chiliarch, 5 cretan archers, 4 hetairoi, 4 hypaspistai, 4 peltasts, 4 pezhetairoi, 2 prodromoi and 1 standard bearer.
Persians: 6 archers, 1 baivarapatis, 1 chariot, 1 darius, 2 elephants, 3 immortals, 3 kardaka, 3 levies, 3 median calary, 1 scyted chariot, 2 sparabara, 1 standard bearer and 3 takabara.
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