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BGG랭킹
BGG전체 : 16084
WARGAMES : 2869
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.43 / 5
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디자이너
Christian Diedler
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아티스트
Andreas Bertram, Dirk Blech
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인원
게임 소개
1941년 10월: 러시아에 대한 최초의 성공 이후;1941년 여름, 독일군의 진격은 느려졌다. 히틀러는 제17군 사령관 에리히 폰 만슈타인 장군에게 겨울 날씨가 시작되기 전에 크림 반도와 세바스토폴의 중요한 항구를 점령하라고 조언했다. 크림 반도를 최종 정복하는 것을 목표로 한 빠른 작전 후, 독일 국방군은 코카서스의 가장 중요한 유전지대에 도달하기 위해 다음 여름 공세를 위한 좋은 발판을 마련했어야 했다. 또한 강력한 흑해 함대는 멀리 떨어진 바투미 항구로 이동하게 될 것이다.
하지만 역사는 달라졌다. 첫 번째 공격은 요새를 점령하는 데 실패했다. 러시아군은 겨울에 반격에 성공하였다. 만슈타인&르스쿠르의 크림 요새 정복은 1942년 7월까지 계속되었다.
세바스토폴 요새는 크림 반도에 대한 독일군의 공격을 모의한 것이다. 독일군은 가능한 한 빨리 세바스토폴까지 진격해야 했다. 결국 강력한 요새는 눈이 내리기 전에 항복해야 할 것이다.F¨hrer". 그렇지 않다면 봄까지 기다려야 리저브를 더 받을 수 있고 경기가 끝나기 전 세바스토폴을 최종적으로 점령할 수 있다.
러시아 편을 든다면: 냉정하게! 초기 맹공격에서 손실을 피하도록 노력하세요. 독일의 약점을 공략하기 위해 겨울 몇 달 동안 유닛과 비축량을 모아라. 만약 이것이 성공하지 못한다면, 참호를 위해 가서 세바스토폴의 모든 미터들을 끝까지 싸워라.
세바스토폴 요새는 지역 이동과 전투 시스템을 배우기 쉽습니다. 비슷한 시스템은 이미 브레이크아웃 노르망디, 몬티의 도박 - 마켓 가든, 그리고 스톰 오버 아르헴과 같은 게임들에서 사용되었다. 세바스토폴 요새는 UBB의 Command & Strategy 잡지 8호입니다.
하지만 역사는 달라졌다. 첫 번째 공격은 요새를 점령하는 데 실패했다. 러시아군은 겨울에 반격에 성공하였다. 만슈타인&르스쿠르의 크림 요새 정복은 1942년 7월까지 계속되었다.
세바스토폴 요새는 크림 반도에 대한 독일군의 공격을 모의한 것이다. 독일군은 가능한 한 빨리 세바스토폴까지 진격해야 했다. 결국 강력한 요새는 눈이 내리기 전에 항복해야 할 것이다.F¨hrer". 그렇지 않다면 봄까지 기다려야 리저브를 더 받을 수 있고 경기가 끝나기 전 세바스토폴을 최종적으로 점령할 수 있다.
러시아 편을 든다면: 냉정하게! 초기 맹공격에서 손실을 피하도록 노력하세요. 독일의 약점을 공략하기 위해 겨울 몇 달 동안 유닛과 비축량을 모아라. 만약 이것이 성공하지 못한다면, 참호를 위해 가서 세바스토폴의 모든 미터들을 끝까지 싸워라.
세바스토폴 요새는 지역 이동과 전투 시스템을 배우기 쉽습니다. 비슷한 시스템은 이미 브레이크아웃 노르망디, 몬티의 도박 - 마켓 가든, 그리고 스톰 오버 아르헴과 같은 게임들에서 사용되었다. 세바스토폴 요새는 UBB의 Command & Strategy 잡지 8호입니다.
October 1941: After the initial success against the Russian "Bear" in the summer of 1941 the German advance slowed down. Hitler advised the commander of the 17th Army, General Erich von Manstein, to take the Crimean Peninsula and the important port of Sevastopol before the winter weather would set in. After a quick successful campaign with the final conquest of the Crimea as its goal, the German Wehrmacht should have gained itself a good stepping stone for the next summer offensive to reach the most important oilfields of the Caucasus. Also the mighty Black Sea Fleet would be disloged to the far away port of Batumi...
But history took a different turn. The initial assault failed to take the fortress. The Russians counterattacked in the winter with some success. And so Manstein’s final conquest of the mighty Crimean fortress lasted until July 1942 when there were no more Soviet fighting formations on the Crimea.
Fortress Sevastopol is a simulation of the German assault on the Crimean Peninsula. The Germans had to advance to Sevastopol as quickly as possible. Eventually the mighty fortress will have to surrender before the snow falls, which would be a great pleasure for the "Führer". If not, you will have to wait until spring to receive more reserves and finally capture Sevastopol before the game ends.
If you play the Russian side: stay cool! Try to avoid losses in the initial onslaught. Collect units and reserves in the winter months for an eventual counterstrike at the German weak points. If this is unsuccessful, go for entrenchments and fight for every meter in Sevastopol til the end.
Fortress Sevastopol uses an easy to learn area movement and combat system. A similar system was already used in games like Breakout Normandy, Monty's Gamble - Market Garden, and Storm Over Arhhem. Fortress Sevastopol is Issue #8 in UBB's Command & Strategy magazine series.
But history took a different turn. The initial assault failed to take the fortress. The Russians counterattacked in the winter with some success. And so Manstein’s final conquest of the mighty Crimean fortress lasted until July 1942 when there were no more Soviet fighting formations on the Crimea.
Fortress Sevastopol is a simulation of the German assault on the Crimean Peninsula. The Germans had to advance to Sevastopol as quickly as possible. Eventually the mighty fortress will have to surrender before the snow falls, which would be a great pleasure for the "Führer". If not, you will have to wait until spring to receive more reserves and finally capture Sevastopol before the game ends.
If you play the Russian side: stay cool! Try to avoid losses in the initial onslaught. Collect units and reserves in the winter months for an eventual counterstrike at the German weak points. If this is unsuccessful, go for entrenchments and fight for every meter in Sevastopol til the end.
Fortress Sevastopol uses an easy to learn area movement and combat system. A similar system was already used in games like Breakout Normandy, Monty's Gamble - Market Garden, and Storm Over Arhhem. Fortress Sevastopol is Issue #8 in UBB's Command & Strategy magazine series.
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