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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kai Haferkamp
-
아티스트
Klemens Franz, Stefan Lohr, Andreas Resch
-
인원
게임 소개
스카우트: 레첸헥스에서 플레이어들은 솥을 적절한 수준으로 채우기 위해 재료를 조합하려고 하는 마녀들이다.
각 플레이어는 1~10번으로 번호가 매겨진 자신만의 타일 세트를 가지고 있으며, 각 타일의 길이는 1~10 단위이다. 플레이어는 쉬운 목표(최대 10개)나 단단한 목표(11-20개 사이의 숫자)를 제시한 다음, 최소 두 개의 타일(쉬운 목표) 또는 세 개 이상의 단단한 목표(하드 목표)를 개인적인 마녀의 타워 안에 쌓는다. 일단 그렇게 하면, 그녀는 사용 가능한 마녀 칩 중 하나를 잡는다; 마지막 플레이어는 하나를 얻을 수 없다.
모든 선수들이 타워를 다 쌓고 나면, 뒤에 있는 컷아웃을 보고 자신의 타일 스택이 목표 수치만큼 높은지 확인합니다. 만약 그렇다면, 그들은 그들이 가져간 마녀 칩의 색깔과 일치하는 다음 공간으로 트랙에 있는 토큰을 전진시킵니다.
게임은 한 명 이상의 마녀들이 트랙 끝에 있는 집에 도착하는 라운드를 끝낸다. 저 선수들이 이겼어!
각 플레이어는 1~10번으로 번호가 매겨진 자신만의 타일 세트를 가지고 있으며, 각 타일의 길이는 1~10 단위이다. 플레이어는 쉬운 목표(최대 10개)나 단단한 목표(11-20개 사이의 숫자)를 제시한 다음, 최소 두 개의 타일(쉬운 목표) 또는 세 개 이상의 단단한 목표(하드 목표)를 개인적인 마녀의 타워 안에 쌓는다. 일단 그렇게 하면, 그녀는 사용 가능한 마녀 칩 중 하나를 잡는다; 마지막 플레이어는 하나를 얻을 수 없다.
모든 선수들이 타워를 다 쌓고 나면, 뒤에 있는 컷아웃을 보고 자신의 타일 스택이 목표 수치만큼 높은지 확인합니다. 만약 그렇다면, 그들은 그들이 가져간 마녀 칩의 색깔과 일치하는 다음 공간으로 트랙에 있는 토큰을 전진시킵니다.
게임은 한 명 이상의 마녀들이 트랙 끝에 있는 집에 도착하는 라운드를 끝낸다. 저 선수들이 이겼어!
In Scout: Rechen-Hexe, players are witches who try to combine ingredients to fill their cauldrons to the proper level.
Each player has her own set of tiles numbered 1-10, with each tile being 1-10 units long. Players are presented with an easy target (a number up to ten) or a hard target (a number between 11-20), then they stack at least two tiles (for an easy target) or three or more (for a hard target) inside their personal witches' tower. Once a player does so, she grabs one of the available witch chips; the last player can't get one.
Once all players have finished constructing their towers, they flip their towers over to look at the cutout in the back to see whether their stack of tiles is as tall as the target number. If so, they advance their token on the track to the next space matching the color of the witch chip they took.
The game ends the round that one or more witches reach the house at the end of the track. Those players win!
Each player has her own set of tiles numbered 1-10, with each tile being 1-10 units long. Players are presented with an easy target (a number up to ten) or a hard target (a number between 11-20), then they stack at least two tiles (for an easy target) or three or more (for a hard target) inside their personal witches' tower. Once a player does so, she grabs one of the available witch chips; the last player can't get one.
Once all players have finished constructing their towers, they flip their towers over to look at the cutout in the back to see whether their stack of tiles is as tall as the target number. If so, they advance their token on the track to the next space matching the color of the witch chip they took.
The game ends the round that one or more witches reach the house at the end of the track. Those players win!
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