-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Dieter Stein
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스핀디지는 시리즈로 플레이할 수 있는 3명의 플레이어가 깜짝 놀랄만한 게임이다. 시부미 게임 시스템. 4×4 보드, 10개의 빨간색, 10개의 검은색, 10개의 흰색 공을 사용한다.
규칙.
게시판은 처음에 비어 있습니다.
선수들은 색깔을 선택하고 각각 10개의 공으로 시작합니다.
그리고 각 플레이어는 자신의 공급품 중 3개를 왼쪽 이웃에게, 2개를 오른쪽 이웃에게 넘긴다. 앞으로는 경기 중 항상 선수들이 공을 숨겨둔다.
선수는 첫 번째 턴의 "마스터"로 선택됩니다.
각 턴 – 동시에 – 플레이어들은 그들의 공급품에서 몰래 자신의 공 하나를 골라 다른 플레이어들을 향해 감춰진 –를 들고 있습니다. 모든 선수가 선발을 하면 볼이 동시에 공개된다.
이제 마스터 플레이어’s 공의 색상에 따라 어떤 선수가 먼저 공을 손에 들고 플레이해야 하는지 결정됩니다. 공은 보드의 빈 구멍이나 2×2 플랫폼에 놓을 수 있다. 그리고 나서 다른 두 선수들도 시계 방향으로 공을 배치한다.
작은 5구 피라미드가 형성될 때마다, 색깔이 다수를 나타내는 선수(혹은 확실한 다수가 없는 경우 가장 높은 공을 소유한 선수)는 1점을 획득한다.
현재 순번의 마지막 선수가 다음 순번의 마스터가 된다.
게임 종료
마지막 공이 경기되고 득점이 되면 경기는 종료된다. 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 게임을 이깁니다. 두 명이 동점이면 세 번째 선수가 이깁니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
규칙.
게시판은 처음에 비어 있습니다.
선수들은 색깔을 선택하고 각각 10개의 공으로 시작합니다.
그리고 각 플레이어는 자신의 공급품 중 3개를 왼쪽 이웃에게, 2개를 오른쪽 이웃에게 넘긴다. 앞으로는 경기 중 항상 선수들이 공을 숨겨둔다.
선수는 첫 번째 턴의 "마스터"로 선택됩니다.
각 턴 – 동시에 – 플레이어들은 그들의 공급품에서 몰래 자신의 공 하나를 골라 다른 플레이어들을 향해 감춰진 –를 들고 있습니다. 모든 선수가 선발을 하면 볼이 동시에 공개된다.
이제 마스터 플레이어’s 공의 색상에 따라 어떤 선수가 먼저 공을 손에 들고 플레이해야 하는지 결정됩니다. 공은 보드의 빈 구멍이나 2×2 플랫폼에 놓을 수 있다. 그리고 나서 다른 두 선수들도 시계 방향으로 공을 배치한다.
작은 5구 피라미드가 형성될 때마다, 색깔이 다수를 나타내는 선수(혹은 확실한 다수가 없는 경우 가장 높은 공을 소유한 선수)는 1점을 획득한다.
현재 순번의 마지막 선수가 다음 순번의 마스터가 된다.
게임 종료
마지막 공이 경기되고 득점이 되면 경기는 종료된다. 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 게임을 이깁니다. 두 명이 동점이면 세 번째 선수가 이깁니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Spindizzy is a mind-boggling game for 3 players that can be played with the Series: Shibumi game system. It uses the 4×4 board, 10 red, 10 black and 10 white balls.
Rules
The board is initially empty.
Players choose a colour and start with 10 balls each.
Then each player passes 3 balls of their supply to the left neighbour, and 2 balls to the right neighbour. From now on, at all times during the game the players keep their balls hidden.
A player is selected to be the "master" of the first turn.
In each turn – at the same time – players secretly pick one of their balls from their supply and hold it – hidden in the closed hand – towards the other players. When all players made their selection, the balls are revealed simultaneously.
Now the colour of the master player’s ball determines which player (remember, each player is assigned a colour) must play the ball in their hand first. A ball may be placed on any empty hole of the board or on any 2×2 platform. Then in clockwise direction the other two players also place their balls.
Whenever a small 5-ball pyramid is formed, the player whose colour represent the majority (or, if there is no clear majority, the player who owns the top ball) scores 1 point.
The last player of the current turn will then be the master player of the next turn.
End of the Game
When the last ball is played and the point is scored, the game ends. The player with the highest score wins the game. In the case where 2 players are tied, the third player wins.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Rules
The board is initially empty.
Players choose a colour and start with 10 balls each.
Then each player passes 3 balls of their supply to the left neighbour, and 2 balls to the right neighbour. From now on, at all times during the game the players keep their balls hidden.
A player is selected to be the "master" of the first turn.
In each turn – at the same time – players secretly pick one of their balls from their supply and hold it – hidden in the closed hand – towards the other players. When all players made their selection, the balls are revealed simultaneously.
Now the colour of the master player’s ball determines which player (remember, each player is assigned a colour) must play the ball in their hand first. A ball may be placed on any empty hole of the board or on any 2×2 platform. Then in clockwise direction the other two players also place their balls.
Whenever a small 5-ball pyramid is formed, the player whose colour represent the majority (or, if there is no clear majority, the player who owns the top ball) scores 1 point.
The last player of the current turn will then be the master player of the next turn.
End of the Game
When the last ball is played and the point is scored, the game ends. The player with the highest score wins the game. In the case where 2 players are tied, the third player wins.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18