-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Giacomo Galimberti
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스포커는 시리즈에 대한 임의의 요소를 가진 게임입니다. 시부미 게임 시스템. 시부미가 포커를 만나다!
장비: 4x4 시부미 보드 및 각 색상의 공 10개(흰색, 검은색, 빨간색) 두 명.
규칙.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 플레이어들은 예를 들어 불투명한 가방에서 무작위로 공을 가져와서 빈 보드 홀에 두거나 기존 공의 2x2 플랫폼에 쌓는다.
공을 막 놓은 선수가 볼의 승리 그룹(아래 참조)을 형성하면 이를 보여주고 상대방에게 도전한다.
랭킹이 높은 그룹이 속한 플레이어가 도전에 승리하여 1점을 획득합니다. 두 조의 순위가 같으면 한 명당 승점 1점을 얻는다. 분명히 다른 선수가 승리 그룹을 형성하지 못하면 그는 도전을 잃는다.
우승 그룹은 어떤 레벨이든 될 수 있고, 다른 레벨에 배치된 공으로 구성될 수도 있다. 같은 순위의 두 그룹 사이에서 (존재하는 경우) 승자는 다른 그룹보다 높은 레벨에 있는 공을 가진 그룹이다.
30공 피라미드가 완성되고 경기 종료 시 가장 높은 점수를 기록한 선수가 승자가 되면 게임이 종료된다.
에이펙스 볼은 도전에 반응하거나 <직선 플러시&rdqu;를 형성할 때만 사용할 수 있다.
공을 배치하여 2개 이상의 우승 그룹을 만들 경우, 항상 가장 높은 랭킹 그룹을 고려해야 합니다.
선수가 “straight flush”를 형성하면 점수에 상관없이 즉시 승리한다.
오름차순 우승 그룹
3종류 중 3종류: 직교 또는 (다른 레벨에 있을 때) 어떤 순서로든 서로 다른 색의 3개의 접촉 볼의 직선.
플러시 3: 동일한 색상의 접촉 볼 3개가 직교하거나 (다른 레벨에 있을 때) 그 위에 있는 직선;
풀하우스 : 연단에 같은 색의 공 2개와 다른 색의 공 2개로 이루어진 5개의 공 피라미드, 그리고 그 두 가지 색깔 중 하나의 공으로 된 공.
플러시 4: 동일한 색상의 직교 또는 다른 색상의 터치볼 4개의 직교 또는 1개의 직교 볼의 직진(레벨이 다른 경우);
스트레이트 플러시: 같은 색의 다섯 개의 공 피라미드.
장비: 4x4 시부미 보드 및 각 색상의 공 10개(흰색, 검은색, 빨간색) 두 명.
규칙.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 플레이어들은 예를 들어 불투명한 가방에서 무작위로 공을 가져와서 빈 보드 홀에 두거나 기존 공의 2x2 플랫폼에 쌓는다.
공을 막 놓은 선수가 볼의 승리 그룹(아래 참조)을 형성하면 이를 보여주고 상대방에게 도전한다.
랭킹이 높은 그룹이 속한 플레이어가 도전에 승리하여 1점을 획득합니다. 두 조의 순위가 같으면 한 명당 승점 1점을 얻는다. 분명히 다른 선수가 승리 그룹을 형성하지 못하면 그는 도전을 잃는다.
우승 그룹은 어떤 레벨이든 될 수 있고, 다른 레벨에 배치된 공으로 구성될 수도 있다. 같은 순위의 두 그룹 사이에서 (존재하는 경우) 승자는 다른 그룹보다 높은 레벨에 있는 공을 가진 그룹이다.
30공 피라미드가 완성되고 경기 종료 시 가장 높은 점수를 기록한 선수가 승자가 되면 게임이 종료된다.
에이펙스 볼은 도전에 반응하거나 <직선 플러시&rdqu;를 형성할 때만 사용할 수 있다.
공을 배치하여 2개 이상의 우승 그룹을 만들 경우, 항상 가장 높은 랭킹 그룹을 고려해야 합니다.
선수가 “straight flush”를 형성하면 점수에 상관없이 즉시 승리한다.
오름차순 우승 그룹
3종류 중 3종류: 직교 또는 (다른 레벨에 있을 때) 어떤 순서로든 서로 다른 색의 3개의 접촉 볼의 직선.
플러시 3: 동일한 색상의 접촉 볼 3개가 직교하거나 (다른 레벨에 있을 때) 그 위에 있는 직선;
풀하우스 : 연단에 같은 색의 공 2개와 다른 색의 공 2개로 이루어진 5개의 공 피라미드, 그리고 그 두 가지 색깔 중 하나의 공으로 된 공.
플러시 4: 동일한 색상의 직교 또는 다른 색상의 터치볼 4개의 직교 또는 1개의 직교 볼의 직진(레벨이 다른 경우);
스트레이트 플러시: 같은 색의 다섯 개의 공 피라미드.
Spoker is a game with random elements for the Series: Shibumi game system. SHIBUMI MEETS POKER!
Equipment: the 4x4 Shibumi board and 10 balls of each color (white, black and red). Two players.
Rules
The board starts empty. Players take turns taking a ball at random, for example from an opaque bag, and placing it either on empty board holes or stacking on 2x2 platforms of existing balls.
When a player, with the ball just placed, has formed a visible winning group of balls (see below) he shows it and challenges the opponent, so also the other player takes at random a ball and places it trying to do a group of higher ranking.
The player with the higher ranking group wins the challenge and scores one point. If the two groups have the same ranking, each player scores one point. Obviously if the other player is not able to form a winning group he loses the challenge.
Winning groups can be in any level and also composed by balls placed in different levels. Between two groups of the same ranking, the winner (if exists) is the group with at least a ball at a higher level than the other group.
The game ends when the 30 balls pyramid is complete and the winner is the player with the highest score at the end of the game.
Apex ball can be used only to respond to a challenge, or to form a “straight flush”.
If the placement of a ball creates two or more winning groups, you must always consider the highest ranking group.
When a player has formed a “straight flush”, he wins immediately the game, regardless of the score.
WINNING GROUPS in ASCENDING RANKING ORDER
Three of three kinds: a straight line of three touching balls of different colors, in any order, orthogonal or one on top of the other (when they are in different levels);
Flush three: a straight line of three touching balls of the same color, orthogonal or one on top of the other (when they are in different levels);
Full house: a five balls pyramid formed by two touching balls of the same color and two touching balls of another color in the platform, and a ball of one of that two colors on the top;
Flush four: a straight line of four touching balls of the same color, orthogonal or one on top of the other (when they are in different levels);
Straight flush: a five balls pyramid of the same color.
Equipment: the 4x4 Shibumi board and 10 balls of each color (white, black and red). Two players.
Rules
The board starts empty. Players take turns taking a ball at random, for example from an opaque bag, and placing it either on empty board holes or stacking on 2x2 platforms of existing balls.
When a player, with the ball just placed, has formed a visible winning group of balls (see below) he shows it and challenges the opponent, so also the other player takes at random a ball and places it trying to do a group of higher ranking.
The player with the higher ranking group wins the challenge and scores one point. If the two groups have the same ranking, each player scores one point. Obviously if the other player is not able to form a winning group he loses the challenge.
Winning groups can be in any level and also composed by balls placed in different levels. Between two groups of the same ranking, the winner (if exists) is the group with at least a ball at a higher level than the other group.
The game ends when the 30 balls pyramid is complete and the winner is the player with the highest score at the end of the game.
Apex ball can be used only to respond to a challenge, or to form a “straight flush”.
If the placement of a ball creates two or more winning groups, you must always consider the highest ranking group.
When a player has formed a “straight flush”, he wins immediately the game, regardless of the score.
WINNING GROUPS in ASCENDING RANKING ORDER
Three of three kinds: a straight line of three touching balls of different colors, in any order, orthogonal or one on top of the other (when they are in different levels);
Flush three: a straight line of three touching balls of the same color, orthogonal or one on top of the other (when they are in different levels);
Full house: a five balls pyramid formed by two touching balls of the same color and two touching balls of another color in the platform, and a ball of one of that two colors on the top;
Flush four: a straight line of four touching balls of the same color, orthogonal or one on top of the other (when they are in different levels);
Straight flush: a five balls pyramid of the same color.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18