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BGG랭킹
BGG전체 : 2347
STRATEGY : 1117
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.61 / 5
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디자이너
Rüdiger Dorn
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아티스트
Andreas Resch
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인원
게임 소개
일 베키오는 코시모 데 메디치스가 "라고 불리던 15세기를 배경으로 한다.일 베키오 " (대) –와 그의 가문은 토스카나와 수도 피렌체를 통치했다. 선수들은 그들의 가문을 권좌에 오르게 하기 위해 노력하는 피렌체 가문의 우두머리들을 대표한다. 이를 위해, 그들은 가족들을 토스카나의 여러 지역으로 보내 다양한 임무를 수행하게 하는데, 특히 추종자들(나이트족, 암살자, 수도원)을 모집하고 돈을 모으게 한다. 또 다른 과제는 피렌체에서 공식적인 지위를 얻는데 필수적이기 때문에, 예를 들어 토스카나에서 활동을 강화하기 위한 마을 평의회의 자리나 경기가 끝날 때 권력을 얻기 위한 귀족 계급과 같은 특혜가 필수적이기 때문에 사계급제의 호의를 얻는 것이다.
그러나 이러한 업무를 완수하기 위해서는 한 장소에 제대로 된 중개인이 있어야 하는데, 이런 중개인들이 여행을 많이 하다 보니 좀처럼 만나지 못하고 있다. 그렇기 때문에 자신의 목표를 달성하면서 시간과 돈을 절약하기 위해 적시에 적절한 장소에 가족을 두는 것이 매우 중요하다.
게임이 시작될 때, 각 플레이어는 토스카나에 4명의 가족이 있다. 플레이어들은 교대로 정확히 한 가지 동작을 수행합니다. 자신의 행동을 하기 전에, 플레이어는 자신의 가족 중 한 명을 다른 장소로 옮기기 위해 돈을 지불할 수 있다. 사용 가능한 작업은 다음과 같습니다.
토스카나에서 특정 장소의 액션을 수행합니다. 이를 위해서는 중간자와 독자 분의 가족 중 한 명이 그 위치에 서 있어야 합니다. 작업이 끝나면 이 가족 구성원은 눕게 됩니다(비활동).
다른 지역으로 여행을 가서 지방을 점령하면 팔로워와 돈이 모두 든다.
플로렌스로 여행 가서 도시 의회나 귀족 타일을 얻기 위해 두루마리(그리고 돈)를 쓰세요.
새로운 가족 구성원을 이사회에 소개하세요.
모든 거짓말을 하는 가족 구성원을 이사회에 올리세요.
게임은 "이 인용되면 끝납니다.줄어드는 볏 타일 더미에서 알 수 있듯이 메디치 가의 세력은 쇠퇴했다. 특정 동작에서는 이러한 타일을 제거해야 하며, 모든 타일이 사라지면 게임이 종료됩니다. 플레이어들은 자신의 파워 포인트 –를 합산하여 해당 지역에서 얻은 타일과 다수로 얻은 것과 플로렌스 –를 최종 득점으로 계산하여 가장 많은 파워를 가진 플레이어가 승리한다.
그러나 이러한 업무를 완수하기 위해서는 한 장소에 제대로 된 중개인이 있어야 하는데, 이런 중개인들이 여행을 많이 하다 보니 좀처럼 만나지 못하고 있다. 그렇기 때문에 자신의 목표를 달성하면서 시간과 돈을 절약하기 위해 적시에 적절한 장소에 가족을 두는 것이 매우 중요하다.
게임이 시작될 때, 각 플레이어는 토스카나에 4명의 가족이 있다. 플레이어들은 교대로 정확히 한 가지 동작을 수행합니다. 자신의 행동을 하기 전에, 플레이어는 자신의 가족 중 한 명을 다른 장소로 옮기기 위해 돈을 지불할 수 있다. 사용 가능한 작업은 다음과 같습니다.
토스카나에서 특정 장소의 액션을 수행합니다. 이를 위해서는 중간자와 독자 분의 가족 중 한 명이 그 위치에 서 있어야 합니다. 작업이 끝나면 이 가족 구성원은 눕게 됩니다(비활동).
다른 지역으로 여행을 가서 지방을 점령하면 팔로워와 돈이 모두 든다.
플로렌스로 여행 가서 도시 의회나 귀족 타일을 얻기 위해 두루마리(그리고 돈)를 쓰세요.
새로운 가족 구성원을 이사회에 소개하세요.
모든 거짓말을 하는 가족 구성원을 이사회에 올리세요.
게임은 "이 인용되면 끝납니다.줄어드는 볏 타일 더미에서 알 수 있듯이 메디치 가의 세력은 쇠퇴했다. 특정 동작에서는 이러한 타일을 제거해야 하며, 모든 타일이 사라지면 게임이 종료됩니다. 플레이어들은 자신의 파워 포인트 –를 합산하여 해당 지역에서 얻은 타일과 다수로 얻은 것과 플로렌스 –를 최종 득점으로 계산하여 가장 많은 파워를 가진 플레이어가 승리한다.
Il Vecchio is set in the 15th century, when Cosimo de Medici – also called "Il Vecchio" ("the Elder) – and his family ruled over Tuscany and its capital Florence. The players represent the heads of Florentine families trying to rise their families to power. To achieve this, they send out their family members to locations in Tuscany to perform various tasks, specifically to recruit followers (knights, assassins, abbots) and collect money as both are needed to take control of provinces in neighboring regions; controlled provinces provide power and a bonus action. Another task is to gain the favor of the squirearchy as these favors are indispensable when it comes to getting an official position in Florence, e.g., a seat on the town council to enhance actions in Tuscany, or a noble rank to gain power at the end of the game.
To complete these tasks, however, a proper middleman must be present at a location, and as these middlemen travel a lot, they are rarely met. That's why it is so important to have one's family members in the right place at the right time – to save on time and money while achieving one's goals.
At the beginning of the game, each player has four family members in Tuscany. Players take turns performing exactly one action. Before his action, a player may pay money to move one of his own family members to another location. The available actions are to:
Take a location-specific action in Tuscany. This requires both a middleman and one of your own standing (active) family members at that location. After the action, this family member is laid down (inactive).
Travel to another region and take over a province, which costs both followers and money.
Travel to Florence where you'll spend scrolls (and possibly money) to claim a city council or nobility tile.
Introduce a new family member to the board.
Raise all lying family members on the board.
The game ends when the "Power of the Medici" has faded, as indicated by a diminishing pile of crest tiles. Certain actions require you to remove such a tile, and the game ends when they're all gone. Players then sum their power points – earned for gained tiles and majorities in the regions and Florence – for a final scoring, and the player with the most power wins.
To complete these tasks, however, a proper middleman must be present at a location, and as these middlemen travel a lot, they are rarely met. That's why it is so important to have one's family members in the right place at the right time – to save on time and money while achieving one's goals.
At the beginning of the game, each player has four family members in Tuscany. Players take turns performing exactly one action. Before his action, a player may pay money to move one of his own family members to another location. The available actions are to:
Take a location-specific action in Tuscany. This requires both a middleman and one of your own standing (active) family members at that location. After the action, this family member is laid down (inactive).
Travel to another region and take over a province, which costs both followers and money.
Travel to Florence where you'll spend scrolls (and possibly money) to claim a city council or nobility tile.
Introduce a new family member to the board.
Raise all lying family members on the board.
The game ends when the "Power of the Medici" has faded, as indicated by a diminishing pile of crest tiles. Certain actions require you to remove such a tile, and the game ends when they're all gone. Players then sum their power points – earned for gained tiles and majorities in the regions and Florence – for a final scoring, and the player with the most power wins.
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