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BGG랭킹
BGG전체 : 20163
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.17 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Arnaud Urbon
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아티스트
David Boniffacy
-
인원
게임 소개
안타르틱은 다이빙 대회에서 펭귄이 마주보는 모습을 형상화한 5세 이상 선수 2~5명을 대상으로 하는 게임이다. 그들은 남극대륙의 한 가운데에 있는 빙붕에서 뛰어내립니다. 펭귄들은 능숙한 심사위원들의 눈에 띄지 않는 처참한 배꼽을 피하면서 가장 인상적인 일련의 예술적인 모습을 보여야 한다.
이 게임은 1부터 10까지 번호가 매겨진 55장의 카드로 이루어져 있다. 1로 표시된 카드는 하나인데 반해 2로 표시된 카드는 두 장, 3으로 표시된 카드는 세 장, 10으로 표시된 카드는 열 장입니다. 8번, 9번, 10번으로 표시된 일부 카드는 왼쪽 상단에 심판이나 낙하산을 나타내는 보너스 기호가 있다.
게임 흐름
각 선수들은 다이빙을 하는 동안 돌아가면서 일련의 수치를 만들어내려고 노력합니다. 차례가 끝날 때까지 다음 세 가지 동작을 수행할 수 있습니다.
카드를 뽑아서 테이블 중앙에 놓아 일련의 그림을 완성할 수 있습니다. 플레이어가 시리즈의 카드 중 하나에 이미 표시된 번호의 카드를 뽑으면 마지막으로 뽑은 카드를 그대로 가지고 차례가 끝난다. 다음 플레이어는 현재 시리즈를 유지할 것인지, 아니면 시리즈’ 카드를 데크 하단에 반환할 것인지 선택할 것입니다.
또는 현재 시리즈를 중지하고 쌍이 형성되기 전에 만들어진 모든 카드를 가져옵니다. 플레이어’의 순서가 끝납니다.
또는 "이(가) 포함된 카드를 폐기하는 경우;심판&인용; 기호로 덱에서 상위 3장의 카드를 검사하고 그가 선택한 순서대로 다시 정렬합니다.
이 세 가지 행동 중 하나를 수행하기 전에, 활동적인 선수는 자신의 상대방이 다음을 할 때까지 기다려야 한다.
손을 들어 동의하든가
또는 카드 중 하나를 현역 플레이어’s 시리즈 앞에 놓고 다른 피규어를 수행하도록 유도합니다. 현역 선수가 도전을 거부하거나 받아들여 패하면 차례가 끝나고 그에게 도전한 선수가 카드를 꺼내 뒤집으면 3성 카드다. 현역 선수가 도전을 받아들여 성공하면 즉시 베팅한 카드를 가져다가 자신의 주식에 넣고 차례를 맞는다.
플레이어는 언제든지 성공적인 챌린지 중에 획득한 카드(예: 페이스 다운 카드)를 뒤집고 데크 하단에 카드를 그릴 수 있다.
게임 종료
데크의 마지막 카드를 뽑으면 게임이 종료됩니다. 위쪽에 있는 카드는 별 하나 또는 두 개의 가치가 있는 반면 아래쪽에 있는 카드는 별 세 개의 가치가 있다. 가장 많은 스타를 보유한 플레이어가 게임에서 승리하고 "라는 타이틀을 얻습니다.남극 챔피언 다이버".
이 게임은 1부터 10까지 번호가 매겨진 55장의 카드로 이루어져 있다. 1로 표시된 카드는 하나인데 반해 2로 표시된 카드는 두 장, 3으로 표시된 카드는 세 장, 10으로 표시된 카드는 열 장입니다. 8번, 9번, 10번으로 표시된 일부 카드는 왼쪽 상단에 심판이나 낙하산을 나타내는 보너스 기호가 있다.
게임 흐름
각 선수들은 다이빙을 하는 동안 돌아가면서 일련의 수치를 만들어내려고 노력합니다. 차례가 끝날 때까지 다음 세 가지 동작을 수행할 수 있습니다.
카드를 뽑아서 테이블 중앙에 놓아 일련의 그림을 완성할 수 있습니다. 플레이어가 시리즈의 카드 중 하나에 이미 표시된 번호의 카드를 뽑으면 마지막으로 뽑은 카드를 그대로 가지고 차례가 끝난다. 다음 플레이어는 현재 시리즈를 유지할 것인지, 아니면 시리즈’ 카드를 데크 하단에 반환할 것인지 선택할 것입니다.
또는 현재 시리즈를 중지하고 쌍이 형성되기 전에 만들어진 모든 카드를 가져옵니다. 플레이어’의 순서가 끝납니다.
또는 "이(가) 포함된 카드를 폐기하는 경우;심판&인용; 기호로 덱에서 상위 3장의 카드를 검사하고 그가 선택한 순서대로 다시 정렬합니다.
이 세 가지 행동 중 하나를 수행하기 전에, 활동적인 선수는 자신의 상대방이 다음을 할 때까지 기다려야 한다.
손을 들어 동의하든가
또는 카드 중 하나를 현역 플레이어’s 시리즈 앞에 놓고 다른 피규어를 수행하도록 유도합니다. 현역 선수가 도전을 거부하거나 받아들여 패하면 차례가 끝나고 그에게 도전한 선수가 카드를 꺼내 뒤집으면 3성 카드다. 현역 선수가 도전을 받아들여 성공하면 즉시 베팅한 카드를 가져다가 자신의 주식에 넣고 차례를 맞는다.
플레이어는 언제든지 성공적인 챌린지 중에 획득한 카드(예: 페이스 다운 카드)를 뒤집고 데크 하단에 카드를 그릴 수 있다.
게임 종료
데크의 마지막 카드를 뽑으면 게임이 종료됩니다. 위쪽에 있는 카드는 별 하나 또는 두 개의 가치가 있는 반면 아래쪽에 있는 카드는 별 세 개의 가치가 있다. 가장 많은 스타를 보유한 플레이어가 게임에서 승리하고 "라는 타이틀을 얻습니다.남극 챔피언 다이버".
Antartik is a game for two to five players aged 5 and up, who embody penguins facing each other in a diving contest. They jump from the ice shelf, in the middle of Antarctica. The penguins must perform the most impressive series of artistic figures while avoiding a disastrous belly flop, which never goes unnoticed by the well-skilled jury.
The game is made of 55 cards, numbered from 1 to 10. There is only one card marked 1, whereas there are two cards marked 2, three cards marked 3, etc., and ten cards marked 10. Some cards marked 8, 9, and 10 also feature a bonus symbol in the top left corner, representing a judge or a parachute.
Game flow
Each player takes turn trying to make up a series of figures during his dive. He can perform three kinds of actions until his turn ends:
Either drawing a card and place it in the center of the table so as to complete his series of figures. If the player draws a card which number already appears on one of the cards of the series, he keeps the last card he drew and his turn ends. The next player will choose either to keep the current series, or to return the series’ cards to the bottom of the deck.
Or stopping the current series and taking all the cards it is made of before a pair is formed. The player’s turn ends.
Or discarding a card with a "Judge" symbol to examine the top three cards in the deck and rearrange them in the order of his choice.
Before performing any of these three actions, the active player must wait for each of his opponents to:
Either raise his hand in agreement.
Or place (once per player during a series of figures) one of his cards in front of the active player’s series so as to confront him, and dare him to perform another figure. If the active player refuses the challenge or accepts it and loses, his turn ends and the player who dared him takes his card back and turns it over; now the card is worth 3 stars. If the active player accepts the challenge and succeeds, he immediately takes the card that was bet, he puts it in his stock and his turn goes on.
At any time, a player can turn over a card won during a successful challenge (i.e., a face down card) and draw the card at the bottom of the deck.
End of game
The game ends when the last card of the deck is drawn. The cards face up are worth one or two stars whereas the cards face down (from a successful bet) are worth three stars. The player with most stars wins the game and the title of "Antarctic Champion Diver".
The game is made of 55 cards, numbered from 1 to 10. There is only one card marked 1, whereas there are two cards marked 2, three cards marked 3, etc., and ten cards marked 10. Some cards marked 8, 9, and 10 also feature a bonus symbol in the top left corner, representing a judge or a parachute.
Game flow
Each player takes turn trying to make up a series of figures during his dive. He can perform three kinds of actions until his turn ends:
Either drawing a card and place it in the center of the table so as to complete his series of figures. If the player draws a card which number already appears on one of the cards of the series, he keeps the last card he drew and his turn ends. The next player will choose either to keep the current series, or to return the series’ cards to the bottom of the deck.
Or stopping the current series and taking all the cards it is made of before a pair is formed. The player’s turn ends.
Or discarding a card with a "Judge" symbol to examine the top three cards in the deck and rearrange them in the order of his choice.
Before performing any of these three actions, the active player must wait for each of his opponents to:
Either raise his hand in agreement.
Or place (once per player during a series of figures) one of his cards in front of the active player’s series so as to confront him, and dare him to perform another figure. If the active player refuses the challenge or accepts it and loses, his turn ends and the player who dared him takes his card back and turns it over; now the card is worth 3 stars. If the active player accepts the challenge and succeeds, he immediately takes the card that was bet, he puts it in his stock and his turn goes on.
At any time, a player can turn over a card won during a successful challenge (i.e., a face down card) and draw the card at the bottom of the deck.
End of game
The game ends when the last card of the deck is drawn. The cards face up are worth one or two stars whereas the cards face down (from a successful bet) are worth three stars. The player with most stars wins the game and the title of "Antarctic Champion Diver".
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