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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Giacomo Galimberti
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아티스트
-
인원
게임 소개
스팟(Spodd)은 시리즈용 트위스트를 가진 2인용 게임이다. 시부미 게임 시스템.
장비: 4x4 시부미 보드, 두 가지 색상의 공. 보드는 45도 회전하여 다양한 수의 볼(시부미 피라미드 표면에 1-3-5-7-5-3-1)을 가진 7개의 기둥이 선명하게 나타난다.
규칙: 보드는 왼쪽과 오른쪽 코너 홀에 두 개의 빨간색 공으로 시작합니다. 화이트와 블랙 두 선수가 번갈아 가면서 각각의 색깔의 공을 서로 가까이 놓는다. 그 공들은 보드 홀 위에 놓거나 기존 공들의 2x2 플랫폼 위에 놓일 수 있다. 그들이 서로 맞닿기만 한다면, 당신은 공을 구멍에 놓고 다른 공을 플랫폼에 둘 수 있습니다.
목표: 왼쪽과 오른쪽 모서리 구멍 없이 피라미드 표면에 홀수 수의 공이 있는 기둥 5개가 있습니다(3-5-7-5-3). 피라미드가 완성되면, 한 열에서 가장 눈에 띄는 공을 가진 플레이어가 그 열을 이깁니다. 우승자는 최소 3열 이상을 획득한 선수입니다.
프로 플레이어들의 변형: 플레이어들은 3개의 공으로 구성된 기둥을 정복했을 때 1점을 얻는데, 5개의 공은 2점, 7개의 공은 3점. 승자는 점수가 가장 높은 선수입니다.
참고: 이 게임은 홀수 개수의 컬럼을 홀수 개수의 공으로 구성합니다. 동점은 불가합니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
장비: 4x4 시부미 보드, 두 가지 색상의 공. 보드는 45도 회전하여 다양한 수의 볼(시부미 피라미드 표면에 1-3-5-7-5-3-1)을 가진 7개의 기둥이 선명하게 나타난다.
규칙: 보드는 왼쪽과 오른쪽 코너 홀에 두 개의 빨간색 공으로 시작합니다. 화이트와 블랙 두 선수가 번갈아 가면서 각각의 색깔의 공을 서로 가까이 놓는다. 그 공들은 보드 홀 위에 놓거나 기존 공들의 2x2 플랫폼 위에 놓일 수 있다. 그들이 서로 맞닿기만 한다면, 당신은 공을 구멍에 놓고 다른 공을 플랫폼에 둘 수 있습니다.
목표: 왼쪽과 오른쪽 모서리 구멍 없이 피라미드 표면에 홀수 수의 공이 있는 기둥 5개가 있습니다(3-5-7-5-3). 피라미드가 완성되면, 한 열에서 가장 눈에 띄는 공을 가진 플레이어가 그 열을 이깁니다. 우승자는 최소 3열 이상을 획득한 선수입니다.
프로 플레이어들의 변형: 플레이어들은 3개의 공으로 구성된 기둥을 정복했을 때 1점을 얻는데, 5개의 공은 2점, 7개의 공은 3점. 승자는 점수가 가장 높은 선수입니다.
참고: 이 게임은 홀수 개수의 컬럼을 홀수 개수의 공으로 구성합니다. 동점은 불가합니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Spodd is a two player game with a twist for the Series: Shibumi game system.
Equipment: the 4x4 Shibumi board, balls in two colors. The board is rotated 45 degrees to have clearly seven columns with varying number of balls (1-3-5-7-5-3-1 on the surface of the Shibumi pyramid).
Rules: the board starts with two red balls placed in the left and right corner holes. Two players, White and Black, take turns placing one ball of each color adjacent to each other. The balls can be placed on board holes or on top of 2x2 platforms of existing balls. You can place a ball on a hole and the other on a platform, as long as they touch each other.
Aim: without the left and right corner holes there are five columns with an odd number of balls on the pyramid surface (3-5-7-5-3). When the pyramid is complete, the player with the most visible balls in a column wins that column. The winner is the player who has won at least 3 columns.
Variant for expert players: players score one point when they have conquered a column composed by three balls, two points for a five balls column and three points for the seven balls column. The winner is the player with the highest score.
Note: the game has an odd number of columns composed by an odd number of balls. Ties are not possible.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Equipment: the 4x4 Shibumi board, balls in two colors. The board is rotated 45 degrees to have clearly seven columns with varying number of balls (1-3-5-7-5-3-1 on the surface of the Shibumi pyramid).
Rules: the board starts with two red balls placed in the left and right corner holes. Two players, White and Black, take turns placing one ball of each color adjacent to each other. The balls can be placed on board holes or on top of 2x2 platforms of existing balls. You can place a ball on a hole and the other on a platform, as long as they touch each other.
Aim: without the left and right corner holes there are five columns with an odd number of balls on the pyramid surface (3-5-7-5-3). When the pyramid is complete, the player with the most visible balls in a column wins that column. The winner is the player who has won at least 3 columns.
Variant for expert players: players score one point when they have conquered a column composed by three balls, two points for a five balls column and three points for the seven balls column. The winner is the player with the highest score.
Note: the game has an odd number of columns composed by an odd number of balls. Ties are not possible.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
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