-
BGG랭킹
BGG전체 : 13231
ABSTRACTS : 527
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.70 / 5
-
디자이너
Ea Ea
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"*Star는 Hex에서 Y, Poly-Y, Star에서 *Star로 진화의 최종 산물인 두 플레이어를 위한 추상 전략 연결 보드 게임입니다.& (웹 사이트)
이 게임 중에서 가장 인기 있는 Hex와 Y가 순수하게 가장자리를 연결하는 것에 관한 것이라면, *Star는 가장자리 공간을 점유하고 그룹을 함께 연결하는 것에 균형을 맞춥니다. 기본적으로 점유된 에지 스페이스가 점수를 획득하고 게임 종료 시 보유한 각 그룹별로 점수를 잃게 됩니다.
이 게임은 바둑과 유사한 전략적 깊이를 가지고 있는 것으로 보인다(가운데에서 그룹을 연결하려고 시도하면서 중앙에서 그룹을 연결하려고 시도한다; 각 지역 싸움의 전술을 지시하는 전체 보드 전략). 그것은 또한 무승부의 불가능성과 같은 멋진 함축성과 명백하게 매우 다른 점수 규칙의 존재와 같은 16진법의 수학적 우아함을 유지한다. 헥스나 바둑의 팬들을 찾아볼만한 가치가 있다.
이 게임 중에서 가장 인기 있는 Hex와 Y가 순수하게 가장자리를 연결하는 것에 관한 것이라면, *Star는 가장자리 공간을 점유하고 그룹을 함께 연결하는 것에 균형을 맞춥니다. 기본적으로 점유된 에지 스페이스가 점수를 획득하고 게임 종료 시 보유한 각 그룹별로 점수를 잃게 됩니다.
이 게임은 바둑과 유사한 전략적 깊이를 가지고 있는 것으로 보인다(가운데에서 그룹을 연결하려고 시도하면서 중앙에서 그룹을 연결하려고 시도한다; 각 지역 싸움의 전술을 지시하는 전체 보드 전략). 그것은 또한 무승부의 불가능성과 같은 멋진 함축성과 명백하게 매우 다른 점수 규칙의 존재와 같은 16진법의 수학적 우아함을 유지한다. 헥스나 바둑의 팬들을 찾아볼만한 가치가 있다.
"*Star is an abstract strategy connection board game for two players, the end product of the evolution from Hex to Y to Poly-Y to Star to *Star." (from website)
Whereas Hex and Y, the most popular of this line of games, are purely about connecting edges, *Star balances occupying edge spaces and connecting your groups together. Basically, occupied edge spaces score points, and you lose points for each separate group you have at the end of the game.
The game appears to have a strategic depth similar in style to Go (trying to give groups bases along the edges while also trying to connect groups together in the center; whole-board strategy directing the tactics of each local fight), yet with the tactical elegance and simplicity of Hex. It also retains the mathematical elegance of Hex, which has nice implications such as the impossibility of draws, and the existence of seemingly very different scoring rules which are provably equivalent. Worth a look for fans of Hex and/or Go.
Whereas Hex and Y, the most popular of this line of games, are purely about connecting edges, *Star balances occupying edge spaces and connecting your groups together. Basically, occupied edge spaces score points, and you lose points for each separate group you have at the end of the game.
The game appears to have a strategic depth similar in style to Go (trying to give groups bases along the edges while also trying to connect groups together in the center; whole-board strategy directing the tactics of each local fight), yet with the tactical elegance and simplicity of Hex. It also retains the mathematical elegance of Hex, which has nice implications such as the impossibility of draws, and the existence of seemingly very different scoring rules which are provably equivalent. Worth a look for fans of Hex and/or Go.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18