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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Cameron Browne, Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Cameron Browne, Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
스플링크(SP + 링크)는 시리즈로 할 수 있는 볼 스택 게임이다. 시부미 세트는 4x4 홀 보드와 두 가지 색상(흰색, 빨강)의 볼을 사용한다.
규칙.
2명의 플레이어('리펄서'와 '리펄서')는 16개의 빨간색 공과 16개의 흰색 공을 공유한다.
스플링크는 두 가지 게임 유형이 있다.
- 결투: 플레이어들은 두 개의 완전한 게임을 하고 첫 번째 게임이 끝난 후 역할을 바꿉니다. '매력자'로서 가장 높은 점수를 받는 사람이 승리합니다.
- 입찰: 게임이 시작하기 전에, 플레이어들은 돌아가면서 얼마나 많은 폰트를 '매력자' 역할을 할 수 있을지에 대해 입찰가를 높인다. 먼저 패스한 선수가 '거부자' 역할을 하고, 다른 한 명이 '어트랙터' 역할을 하며, 승리하기 위해서는 자신이 원하는 만큼의 점수를 얻어야 한다.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 'attractor'부터 시작해서, 플레이어들은 다음 중 하나를 번갈아 한다.
a) 각 색상별로 두 개의 볼을 유효한 위치(빈 공간 또는 2x2 플랫폼)에 배치하거나...
b) 위의 레벨에서 하나의 공을 정확히 지탱하는 공을 보드에서 제거하고 공급 장치에서 다른 색상의 공을 떨어뜨린 공 위에 새 보드로 배치합니다. 이 동작은 제거하고자 하는 다른 색상의 볼이 공급에 하나 이상 있을 때만 가능합니다.
게임 끝
피라미드가 완성되면 게임은 끝납니다.
점수 매기기
어트랙터의 점수를 얻으려면 피라미드에서 보이는 모든 다른 빨간색-흰색 연결의 수를 세십시오(5개의 안쪽 공은 연결에 포함되지 않음). 레드볼과 화이트볼이 서로 닿아야 연결고리가 된다.
변형
두 가지 색상 모두 무제한 공급을 고려해보세요.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
규칙.
2명의 플레이어('리펄서'와 '리펄서')는 16개의 빨간색 공과 16개의 흰색 공을 공유한다.
스플링크는 두 가지 게임 유형이 있다.
- 결투: 플레이어들은 두 개의 완전한 게임을 하고 첫 번째 게임이 끝난 후 역할을 바꿉니다. '매력자'로서 가장 높은 점수를 받는 사람이 승리합니다.
- 입찰: 게임이 시작하기 전에, 플레이어들은 돌아가면서 얼마나 많은 폰트를 '매력자' 역할을 할 수 있을지에 대해 입찰가를 높인다. 먼저 패스한 선수가 '거부자' 역할을 하고, 다른 한 명이 '어트랙터' 역할을 하며, 승리하기 위해서는 자신이 원하는 만큼의 점수를 얻어야 한다.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 'attractor'부터 시작해서, 플레이어들은 다음 중 하나를 번갈아 한다.
a) 각 색상별로 두 개의 볼을 유효한 위치(빈 공간 또는 2x2 플랫폼)에 배치하거나...
b) 위의 레벨에서 하나의 공을 정확히 지탱하는 공을 보드에서 제거하고 공급 장치에서 다른 색상의 공을 떨어뜨린 공 위에 새 보드로 배치합니다. 이 동작은 제거하고자 하는 다른 색상의 볼이 공급에 하나 이상 있을 때만 가능합니다.
게임 끝
피라미드가 완성되면 게임은 끝납니다.
점수 매기기
어트랙터의 점수를 얻으려면 피라미드에서 보이는 모든 다른 빨간색-흰색 연결의 수를 세십시오(5개의 안쪽 공은 연결에 포함되지 않음). 레드볼과 화이트볼이 서로 닿아야 연결고리가 된다.
변형
두 가지 색상 모두 무제한 공급을 고려해보세요.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Splink (SP + link) is a ball-stacking game that can be played with a Series: Shibumi set, as it uses a 4x4 holes board and balls in two colours (white and red).
RULES
2 players ('attractor' and 'repulsor') share a supply of 16 red and 16 white balls.
Splink has two types of game play:
- Duel: The players play two complete games, switching roles after the first game. Whoever gets the maximum score as the 'attractor' wins.
- Bid: Before the game starts, players take turns increasing bids as to how many ponts they think they can make playing the 'attractor' role. The player who passes first plays the 'repulsor'; the other player plays the 'attractor' and must get as many points as he bid to win.
The board starts empty. Starting with 'attractor', players take turns either:
a) placing TWO balls, one of each colour, on ANY TWO valid locations (empty spaces or 2x2 platforms) or...
b) removing a ball from the board that supports exactly ONE ball on the level above and placing a new one of the other colour from the supply onto the board on any valid location; even on top of the dropped balls. Notice that you can only do this action if there is at least one ball on the supply of a different colour of the ball that you want to remove.
GAME END
The game ends when the pyramid has been completed.
SCORING
To get the attractor's score, count the number of all different red-white visible connections on the pyramid (the 5 inner balls don't count for connections). A red ball and a white ball must be touching to consider it a connection.
VARIANT
Consider an unlimited supply for both colours.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
RULES
2 players ('attractor' and 'repulsor') share a supply of 16 red and 16 white balls.
Splink has two types of game play:
- Duel: The players play two complete games, switching roles after the first game. Whoever gets the maximum score as the 'attractor' wins.
- Bid: Before the game starts, players take turns increasing bids as to how many ponts they think they can make playing the 'attractor' role. The player who passes first plays the 'repulsor'; the other player plays the 'attractor' and must get as many points as he bid to win.
The board starts empty. Starting with 'attractor', players take turns either:
a) placing TWO balls, one of each colour, on ANY TWO valid locations (empty spaces or 2x2 platforms) or...
b) removing a ball from the board that supports exactly ONE ball on the level above and placing a new one of the other colour from the supply onto the board on any valid location; even on top of the dropped balls. Notice that you can only do this action if there is at least one ball on the supply of a different colour of the ball that you want to remove.
GAME END
The game ends when the pyramid has been completed.
SCORING
To get the attractor's score, count the number of all different red-white visible connections on the pyramid (the 5 inner balls don't count for connections). A red ball and a white ball must be touching to consider it a connection.
VARIANT
Consider an unlimited supply for both colours.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
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