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6.3Fairfax's Revenge: the battle of Langport 1645 (2012) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Roberto Chiavini
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아티스트
Giulia Canova
-
인원
게임 소개
TCS Games가 제작한 영국 남북전쟁 시리즈의 입문 게임으로, 영국 남북전쟁의 이 작은 전투에 대한 작은 인쇄 및 플레이 워 게임이며 완전한 전투라기보다는 전투 후퇴와 일련의 기병 충돌이다.
이 게임은 리더 자신의 자질을 바탕으로 무작위 키트 드로잉 리더 활성화로 만들어진 TCS의 고전적인 시스템을 특징으로 하며, 유닛 활성화와 후속 이동 및 전투로 이어진다.
각 리더는 1에서 3까지 등급이 매겨지며(높을수록 더 빨리 뽑힐 기회가 많다), 플레이어는 풀에서 전표를 뽑으면 움직일 수 있으며 자신이 지휘하는 모든 유닛과 전투를 벌일 수 있다. 풀에서 마지막으로 이동하지 않은 리더를 제외하고 서로 간에 활성화가 이루어집니다. 제어 구역이 없고(따라서 매우 유동적임), 지형이 중요한 영향을 미치며(일부 지형은 공격자에게 제한을 주고 수비수의 기회를 개선하므로), 전투는 빠르고 격렬합니다(진행 시 후퇴).즉시 제거).
근거리, 사기, 기병 돌격, 포병 등에 대한 규칙이 있으며, 매우 능률적인 시스템으로 몇 분 안에 읽고 플레이할 수 있습니다.
새로운 플레이어들에게 취미를 소개하기에 매우 좋으며, 일종의 SPI 쿼드 게임이 다시 사용되고 현대화되었습니다.
이 게임은 리더 자신의 자질을 바탕으로 무작위 키트 드로잉 리더 활성화로 만들어진 TCS의 고전적인 시스템을 특징으로 하며, 유닛 활성화와 후속 이동 및 전투로 이어진다.
각 리더는 1에서 3까지 등급이 매겨지며(높을수록 더 빨리 뽑힐 기회가 많다), 플레이어는 풀에서 전표를 뽑으면 움직일 수 있으며 자신이 지휘하는 모든 유닛과 전투를 벌일 수 있다. 풀에서 마지막으로 이동하지 않은 리더를 제외하고 서로 간에 활성화가 이루어집니다. 제어 구역이 없고(따라서 매우 유동적임), 지형이 중요한 영향을 미치며(일부 지형은 공격자에게 제한을 주고 수비수의 기회를 개선하므로), 전투는 빠르고 격렬합니다(진행 시 후퇴).즉시 제거).
근거리, 사기, 기병 돌격, 포병 등에 대한 규칙이 있으며, 매우 능률적인 시스템으로 몇 분 안에 읽고 플레이할 수 있습니다.
새로운 플레이어들에게 취미를 소개하기에 매우 좋으며, 일종의 SPI 쿼드 게임이 다시 사용되고 현대화되었습니다.
Introductory game for the English Civil War series by TCS Games, it is a small print & play wargame on this minor battle from the English Civil War, more a fighting retreat and a sequence of cavalry clashes than a complete battle.
The game features the now classic system from TCS, made of random chit draw leaders activation, based on the quality of the leader himself, that leads to units activation and subsequent movement and combat.
Each leader is rated from 1 to 3 (the higher the better, as he has more chance to be drawn earlier); when his chit is drawn from the pool, the player may move and have combat with all the units under his command. The activation is renewed for each other leader in the pool, except the last one that didn't move on that turn. there are no zone of controls (so movement is very fluid), terrain plays an important effect (as some terrain gives restriction to the attacker and improve the chances of the defender), combat is fast and furious (with advance, retreat and immediate elimination).
There are rules for melee, morale, cavalry charges, artillery and so on, with a very streamlined system that you may read and play in a few minutes.
Very good for introducing new players to the hobby, a sort of SPI quad games revisited and modernized
The game features the now classic system from TCS, made of random chit draw leaders activation, based on the quality of the leader himself, that leads to units activation and subsequent movement and combat.
Each leader is rated from 1 to 3 (the higher the better, as he has more chance to be drawn earlier); when his chit is drawn from the pool, the player may move and have combat with all the units under his command. The activation is renewed for each other leader in the pool, except the last one that didn't move on that turn. there are no zone of controls (so movement is very fluid), terrain plays an important effect (as some terrain gives restriction to the attacker and improve the chances of the defender), combat is fast and furious (with advance, retreat and immediate elimination).
There are rules for melee, morale, cavalry charges, artillery and so on, with a very streamlined system that you may read and play in a few minutes.
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