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BGG랭킹
BGG전체 : 18224
WARGAMES : 3431
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
75-120 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.23 / 5
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디자이너
Lou Coatney
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아티스트
Robert Scott Coatney
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인원
게임 소개
첫 번째 알라메인은 1942년 7월 알라메인의 개막전에 관한 1997년 나의 디자인된 무료 인쇄 플레이 2인용 게임이다. 그것은 롬멜이 알렉산드리아, 카이로, 수에즈를 돌파할 수 있는 최고의 기회였다. 이 게임은 알라메인 게임 세트의 첫 번째 부분이며, 헥스 앤 카운터 게임 포맷에 이상적인 입문 게임이다.
이미 여단 박스/포화에 배치되어 있는 연합군 부대를 제외하고, "active Zone of Control"을 가진 오래된 (그러나 놀랍도록 현실적인) 전투 역학을 사용한다.
조각상의 아이콘/모형은 제 큰아들 Robert가 만든 것인데, 그는 제가 게임을 디자인하는 것을 도울 정도로 플레이테이터이기도 했습니다. (우리는 영상 전화 통화에서도 수백 번 함께 연주했습니다.) 그래픽 전문가인 Patrick Tremoureux는 전문적인 품질 지도와 단위를 만들기 위해 그래픽을 사용해 왔다.
게임 규모는 게임 턴당 1일, 육각형 공간폭당 약 10km, 여단 대 사단 규모(8,000~15,000명)로 각 측면의 지상 12개 부대 규모다. 노는 데 한 시간이 조금 넘게 걸립니다.
이미 여단 박스/포화에 배치되어 있는 연합군 부대를 제외하고, "active Zone of Control"을 가진 오래된 (그러나 놀랍도록 현실적인) 전투 역학을 사용한다.
조각상의 아이콘/모형은 제 큰아들 Robert가 만든 것인데, 그는 제가 게임을 디자인하는 것을 도울 정도로 플레이테이터이기도 했습니다. (우리는 영상 전화 통화에서도 수백 번 함께 연주했습니다.) 그래픽 전문가인 Patrick Tremoureux는 전문적인 품질 지도와 단위를 만들기 위해 그래픽을 사용해 왔다.
게임 규모는 게임 턴당 1일, 육각형 공간폭당 약 10km, 여단 대 사단 규모(8,000~15,000명)로 각 측면의 지상 12개 부대 규모다. 노는 데 한 시간이 조금 넘게 걸립니다.
1st Alamein is my (Lou Coatney's) 1997-designed free, print-and-play 2-player game about the opening battle for Alamein, in July 1942, which was Rommel's best chance to break through and take naval base Alexandria, Cairo, and the Suez. It is the first part of my Battles for Alamein game set, and it is an ideal introductory game for the hex-and-counter game format.
It uses archaic (but surprisingly realistic) combat mechanics with "active Zones of Control" requiring combat - except of Allied units already in brigade boxes/fortifications - which can be taken and eliminated.
The icons/figures on the pieces are by my older son Robert, who was also the playtester to the point of helping me design the game. (We have played it hundreds of times together, even in video telephone conversations.) Graphics guru Patrick Tremoureux has used those to produce professional quality map and units.
The scale of the game is: 1 day of real time per (10) game-turn(s), approximately 6 miles/10 kilometers per hexagonal space width, and brigade-to-division (8,000-15,000 men) unit scale, which amounts to 12 ground units on each side. It takes a little over an hour to play.
It uses archaic (but surprisingly realistic) combat mechanics with "active Zones of Control" requiring combat - except of Allied units already in brigade boxes/fortifications - which can be taken and eliminated.
The icons/figures on the pieces are by my older son Robert, who was also the playtester to the point of helping me design the game. (We have played it hundreds of times together, even in video telephone conversations.) Graphics guru Patrick Tremoureux has used those to produce professional quality map and units.
The scale of the game is: 1 day of real time per (10) game-turn(s), approximately 6 miles/10 kilometers per hexagonal space width, and brigade-to-division (8,000-15,000 men) unit scale, which amounts to 12 ground units on each side. It takes a little over an hour to play.
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