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BGG랭킹
BGG전체 : 2137
THEMATIC : 495
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.43 / 5
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디자이너
Nicolas Normandon
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아티스트
Miguel Coimbra
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인원
게임 소개
시티 오브 호러는 뒤에서 공격하는 생존 공포 게임이다. 고전 좀비 영화에서처럼 난잡한 무리가 도시를 침략하고 있다. 공격에서 살아남는 것이 목표입니다. 불행히도 살아남는 것은 종종 언데드에게 동료들을 희생시키는 것을 의미합니다.
각 플레이어는 각기 다른 능력의 여러 캐릭터를 조종할 수 있으며, 이러한 캐릭터들은 제한된 용량의 다양한 장소로 이동하여 바리케이드를 치고 아이템과 무기를 찾을 수 있다. 좀비가 침입해 캐릭터를 잡아먹는 등 위급한 상황은 투표를 통해 해결된다.
기본적인 게임 메커니즘은 몰 오브 호러(Mall of Hor)와 동일하지만 시티 오브 호러(City of Hor)는 재료와 게임 플레이에서 여러 면에서 다르다: 도시 지도는 매 게임마다 변화하고, 20개의 캐릭터가 포함되어 있으며, 그들은 해독제를 사용할 수 있고, 게임이 진행됨에 따라 액션 카드가 부족해지고, 여러분은 St.N.로 포인트를 얻을 수 있다.살아남은 캐릭터 말고는...
각 플레이어는 각기 다른 능력의 여러 캐릭터를 조종할 수 있으며, 이러한 캐릭터들은 제한된 용량의 다양한 장소로 이동하여 바리케이드를 치고 아이템과 무기를 찾을 수 있다. 좀비가 침입해 캐릭터를 잡아먹는 등 위급한 상황은 투표를 통해 해결된다.
기본적인 게임 메커니즘은 몰 오브 호러(Mall of Hor)와 동일하지만 시티 오브 호러(City of Hor)는 재료와 게임 플레이에서 여러 면에서 다르다: 도시 지도는 매 게임마다 변화하고, 20개의 캐릭터가 포함되어 있으며, 그들은 해독제를 사용할 수 있고, 게임이 진행됨에 따라 액션 카드가 부족해지고, 여러분은 St.N.로 포인트를 얻을 수 있다.살아남은 캐릭터 말고는...
City of Horror is a backstabbing survival-horror game. As in classic zombie movies, a shambling horde is invading the city. The goal is to survive the assault. (Un)fortunately, surviving often means sacrificing some of your fellow players to the undead...
Each player controls several characters with different abilities; these characters can move to various limited-capacity locations, which they can then barricade and scavenge for items and weapons. Critical situations, such as zombies breaking in and eating a character, are resolved using a vote.
The basic game mechanisms are the same as in Mall of Horror (also designed by Nicolas Normandon), but City of Horror differs in both materials and game play in a number of ways: the city map changes each game, twenty characters are included, they can use antidotes (or die), action cards become scarce as the game goes on, you can gain points with stuff other than surviving characters...
Each player controls several characters with different abilities; these characters can move to various limited-capacity locations, which they can then barricade and scavenge for items and weapons. Critical situations, such as zombies breaking in and eating a character, are resolved using a vote.
The basic game mechanisms are the same as in Mall of Horror (also designed by Nicolas Normandon), but City of Horror differs in both materials and game play in a number of ways: the city map changes each game, twenty characters are included, they can use antidotes (or die), action cards become scarce as the game goes on, you can gain points with stuff other than surviving characters...
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