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BGG랭킹
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WARGAMES : 3585
6.3The Ottomans: Rise of the Turkish Empire, 1453-1571 (2004) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.69 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Yogesh Brahmbhatt, Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
오스만 제국은 15세기와 16세기에 오스만 제국의 부상에 대한 역사적 시뮬레이션이다. 당시 오스만 제국은 근동의 생존을 위해 경쟁하던 작은 나라에서 지역 초강대국으로 바뀌어 1차 세계대전이 끝날 때까지 지속되었다. 그들의 제국을 건설하기 위해, 오스만 제국은 비잔틴 제국의 잔재를 정복했고, 다른 이슬람 국가들을 상대로 대승을 거두었으며, 비엔나 성문까지 두 번이나 밀어냈다.
이 게임에는 터키인(오토마니아인 등), 홀리 동맹(주로 가톨릭 유럽인), 정교회(동부 기독교인), 칼리파이트(이슬람 국가를 총칭)의 4개의 파벌이 있다. 각 파벌 안에는 개별 국가가 있다. 예를 들어, 터키인에는 오스만인과 셀주크인이 포함된다. 각 플레이어는 핵심국적”를 통제한다. 게임이 진행되는 동안 플레이어들은 추가적인 국적에 대한 통제권을 얻을 수 있으며, 그 중 일부는 서로에게 해가 될 수 있다.
오스만은 일련의 차례대로 경기된다. 각 게임 턴에서 플레이어는 특정 정치적, 군사적 행동을 취할 수 있는 전략 마커를 선택하고, 자신의 병력을 움직이며 전투에 참여한다. 플레이어는 개별 파벌을 대표할 때 다른 파벌의 세력을 통제할 수 있다. 플레이어들은 최종 목표에 도달하기 위해 일시적으로 상대와 정렬하는 동안 때때로 자신이 통제하는 힘을 공격한다는 것을 발견하게 될 것이다. 매 게임 턴마다 플레이어는 적들을 약화시킬 뿐만 아니라 군사적, 정치적 이점을 얻기 위해 전략 마커를 사용할 수 있다. 플레이어는 어느 지역을 통제하느냐에 따라 증원을 받는다.
이 게임의 목적은 가장 강력한 제국을 건설하는 것이다. 게임이 끝나면 플레이어들은 어느 파가 게임에서 이겼는지 확인합니다. 그 파벌과 스쿼드의 승리에 가장 큰 기여를 한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임에는 터키인(오토마니아인 등), 홀리 동맹(주로 가톨릭 유럽인), 정교회(동부 기독교인), 칼리파이트(이슬람 국가를 총칭)의 4개의 파벌이 있다. 각 파벌 안에는 개별 국가가 있다. 예를 들어, 터키인에는 오스만인과 셀주크인이 포함된다. 각 플레이어는 핵심국적”를 통제한다. 게임이 진행되는 동안 플레이어들은 추가적인 국적에 대한 통제권을 얻을 수 있으며, 그 중 일부는 서로에게 해가 될 수 있다.
오스만은 일련의 차례대로 경기된다. 각 게임 턴에서 플레이어는 특정 정치적, 군사적 행동을 취할 수 있는 전략 마커를 선택하고, 자신의 병력을 움직이며 전투에 참여한다. 플레이어는 개별 파벌을 대표할 때 다른 파벌의 세력을 통제할 수 있다. 플레이어들은 최종 목표에 도달하기 위해 일시적으로 상대와 정렬하는 동안 때때로 자신이 통제하는 힘을 공격한다는 것을 발견하게 될 것이다. 매 게임 턴마다 플레이어는 적들을 약화시킬 뿐만 아니라 군사적, 정치적 이점을 얻기 위해 전략 마커를 사용할 수 있다. 플레이어는 어느 지역을 통제하느냐에 따라 증원을 받는다.
이 게임의 목적은 가장 강력한 제국을 건설하는 것이다. 게임이 끝나면 플레이어들은 어느 파가 게임에서 이겼는지 확인합니다. 그 파벌과 스쿼드의 승리에 가장 큰 기여를 한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
Ottomans is a historical simulation of the rise of the Ottoman Empire in the 15th and 16th centuries. That era saw the Ottomans go from a small nation competing for survival in the Near East to a regional superpower, forming a state that lasted until the end of the First World War. To build their empire, the Ottomans conquered the remnant of the Byzantine Empire, won smashing victories over other Islamic states and twice pushed to the gates of Vienna.
There are four factions in the game, each represented by a color: the Turks (Ottomans and others), the Holy League (mainly Catholic Europeans), the Orthodox (eastern Christians), and the Caliphate (a general term for the more established Islamic states). Within each faction there are individual nations. For example, the Turks include the Ottomans and the Seljuks. Each player controls a “core nationality”; that is, one nationality within a faction of which he may never lose control. In the course of the game players may gain control of additional nationalities, some of which may be inimical to each other.
Ottomans is played in a series of turns. Within each game turn, players pick stratagem markers (which allow players to take certain political and military actions), move their forces and engage in combat. A player, while representing an individual faction, may control forces from other factions. Players will find themselves sometimes attacking forces they control, while perhaps temporarily aligning themselves with an opponent, in order to reach their final goals. Throughout each game turn, players may use stratagem markers to gain military and political advantages as well as to undermine their foes. Players receive reinforcements depending on which regions they control.
The objective of the game is to build the strongest empire. At the end of the game, players check to see which faction won the game. The player who contributed the most to that faction’s victory wins the game.
There are four factions in the game, each represented by a color: the Turks (Ottomans and others), the Holy League (mainly Catholic Europeans), the Orthodox (eastern Christians), and the Caliphate (a general term for the more established Islamic states). Within each faction there are individual nations. For example, the Turks include the Ottomans and the Seljuks. Each player controls a “core nationality”; that is, one nationality within a faction of which he may never lose control. In the course of the game players may gain control of additional nationalities, some of which may be inimical to each other.
Ottomans is played in a series of turns. Within each game turn, players pick stratagem markers (which allow players to take certain political and military actions), move their forces and engage in combat. A player, while representing an individual faction, may control forces from other factions. Players will find themselves sometimes attacking forces they control, while perhaps temporarily aligning themselves with an opponent, in order to reach their final goals. Throughout each game turn, players may use stratagem markers to gain military and political advantages as well as to undermine their foes. Players receive reinforcements depending on which regions they control.
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