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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Pete Berry
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아티스트
Dave Barnes (II), Andy Briffitt, Lance Cawkwell
-
인원
게임 소개
레인저는 프렌치 인디언 전쟁(북미 7년 전쟁)을 위한 미니어처 규칙이다. 척도는 교전입니다: 1자리 숫자 = 1사람. 게임은 48페이지 분량의 책자로 구성되어 있으며 플레이어는 자신만의 미니어처, 지형, 주사위 등을 제공해야 한다.
레인저가 F&의 작은 행동들을 취재합니다.로저스 레인저, 인디언, 전열부대, 해병대, 민병대, 쿠루르 드 보아 - 규칙은 모두 다르다. 이동, 원거리 전투, 근거리 전투, 사기, 부상, 조직 파괴 등에 대한 규칙이 주어집니다.
이 전쟁이 일어났던 광활한 황야 때문에, 전쟁의 포그에 대한 규칙이 있습니다.각 유닛은 미니어처를 고정할 수 있는 간단한 보드를 사용합니다. 하지만 접촉할 때까지 미니어처를 쟁반 위에 올려놓지 마세요. 대신, 지형에 따라, 여러분은 실제로 여러분이 가지고 있는 것보다 더 많은 쟁반을 사용합니다! 각 시나리오마다 일정량의 더미 트레이가 할당되며, 어떤 것이 진짜이고 어떤 것이 가짜인지 스카우트해야 합니다. 그리고 나서도 쟁반에 어떤 부대가 있는지 알 수 없을지도 모릅니다 그들이 당신에게 총을 쏘기 전까지...
또 다른 흥미로운 규칙은 "공무원 사건" 규칙이다. 각 동작이 끝날 때마다 경찰관 사고 테이블 위에서 구르셔야 합니다. 이것은 66개의 사건들의 표이다. 2d6을 사용하여 그것들을 백분위수 주사위로 읽는다. 결과는 유익함에서 유해함, 가벼운 죽음에서 즉각적인 죽음에 이르기까지 다양하다. #44: "와 같은 많은 것들이 유머러스하다.머스킷총이 장교 머리를 빗나가고, 깃발 지팡이를 맞고, 그것을 부수고, 장교 크라운에 최종 착륙하여 그를 쓰러뜨린다. 가벼운 상처에 1d6 동작 동안 의식이 없습니다.
두 가지 시나리오가 제공되고 추가 생성에 대한 조언이 제공됩니다. 미니어처를 그릴 색상에 대한 배경 메모와 광범위한 메모가 있습니다. 참고 문헌 목록도 포함되어 있다.
레인저가 F&의 작은 행동들을 취재합니다.로저스 레인저, 인디언, 전열부대, 해병대, 민병대, 쿠루르 드 보아 - 규칙은 모두 다르다. 이동, 원거리 전투, 근거리 전투, 사기, 부상, 조직 파괴 등에 대한 규칙이 주어집니다.
이 전쟁이 일어났던 광활한 황야 때문에, 전쟁의 포그에 대한 규칙이 있습니다.각 유닛은 미니어처를 고정할 수 있는 간단한 보드를 사용합니다. 하지만 접촉할 때까지 미니어처를 쟁반 위에 올려놓지 마세요. 대신, 지형에 따라, 여러분은 실제로 여러분이 가지고 있는 것보다 더 많은 쟁반을 사용합니다! 각 시나리오마다 일정량의 더미 트레이가 할당되며, 어떤 것이 진짜이고 어떤 것이 가짜인지 스카우트해야 합니다. 그리고 나서도 쟁반에 어떤 부대가 있는지 알 수 없을지도 모릅니다 그들이 당신에게 총을 쏘기 전까지...
또 다른 흥미로운 규칙은 "공무원 사건" 규칙이다. 각 동작이 끝날 때마다 경찰관 사고 테이블 위에서 구르셔야 합니다. 이것은 66개의 사건들의 표이다. 2d6을 사용하여 그것들을 백분위수 주사위로 읽는다. 결과는 유익함에서 유해함, 가벼운 죽음에서 즉각적인 죽음에 이르기까지 다양하다. #44: "와 같은 많은 것들이 유머러스하다.머스킷총이 장교 머리를 빗나가고, 깃발 지팡이를 맞고, 그것을 부수고, 장교 크라운에 최종 착륙하여 그를 쓰러뜨린다. 가벼운 상처에 1d6 동작 동안 의식이 없습니다.
두 가지 시나리오가 제공되고 추가 생성에 대한 조언이 제공됩니다. 미니어처를 그릴 색상에 대한 배경 메모와 광범위한 메모가 있습니다. 참고 문헌 목록도 포함되어 있다.
Ranger is a set of miniatures rules for the French & Indian War (Seven Years War in North America). The scale is skirmish: 1 figure = 1 man. The game consists of a 48-page booklet - players must provide their own miniatures, terrain, dice, etc.
Ranger covers small actions in the F&I war. Rogers' Rangers, Indians, line troops, marines, militia, coureurs de bois - the rules differentiate between them all. Rules for movement, ranged combat, melee combat, morale, wounds, disorganization, etc., are given.
Due to the extensive wilderness this war was fought in, there are rules for "fog of war." Each unit uses a "tray" - a simple board to hold the miniatures on. But you don't put the miniatures on the trays until contact is made. Instead, depending on the terrain, you actually use more trays than you have units! Certain amounts of dummy trays are allotted in each scenario, and you have to scout them out to see which are real and which are not. Even then you may not be able to tell what type of troops are on the trays until they fire at you...
Another interesting rule is the "officer incident" rule. At the end of each move when in fire combat, you must roll on the officer incident table. This is a table of 66 events - use 2d6, reading them as percentile dice. Results range from beneficial to deleterious, from mild to instant death. Many are humorous, such as #44: "A musket ball misses the officer's head, hits the flag staff, breaking it, the finial landing on the officer's crown, knocking him out. Light wound, unconscious for 1d6 moves."
Two scenarios are provided and advice given for creating more. There are background notes and extensive notes on what colors to paint the miniatures. A bibliography is also included.
Ranger covers small actions in the F&I war. Rogers' Rangers, Indians, line troops, marines, militia, coureurs de bois - the rules differentiate between them all. Rules for movement, ranged combat, melee combat, morale, wounds, disorganization, etc., are given.
Due to the extensive wilderness this war was fought in, there are rules for "fog of war." Each unit uses a "tray" - a simple board to hold the miniatures on. But you don't put the miniatures on the trays until contact is made. Instead, depending on the terrain, you actually use more trays than you have units! Certain amounts of dummy trays are allotted in each scenario, and you have to scout them out to see which are real and which are not. Even then you may not be able to tell what type of troops are on the trays until they fire at you...
Another interesting rule is the "officer incident" rule. At the end of each move when in fire combat, you must roll on the officer incident table. This is a table of 66 events - use 2d6, reading them as percentile dice. Results range from beneficial to deleterious, from mild to instant death. Many are humorous, such as #44: "A musket ball misses the officer's head, hits the flag staff, breaking it, the finial landing on the officer's crown, knocking him out. Light wound, unconscious for 1d6 moves."
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