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BGG랭킹
BGG전체 : 13070
WARGAMES : 2179
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인원
2-12 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
H. G. Wells
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
리틀워즈는 1913년 처음 출간됐지만 이후 맥밀런 출판사와 도버출판사 에디션 등 여러 차례 출간됐다. 이 책의 규칙 부분은 온라인 http://www.gardenwargaming.com/wargame/sitemap.html에서 무료로 읽을 수 있다.
이 책에는 게임에 대한 상당히 광범위한 역사와 워게이밍에 대한 사회-정치적 논의가 포함되어 있다. 웰스(유명한 역사학자이자 공상과학소설 작가)는 평화주의자였고, 이 책은 워게이밍이 그가 가장 좋아하는 취미였기 때문에 재미있는 독서를 하게 한다. 그는 함께 놀던 장군들을 무모한 풍군으로 여겼고, 조국이 전쟁을 일으키지 않을까 걱정했다. (책 출간 이듬해 1차 세계대전이 발발했고, 1차 세계대전의 사상자가 많은 것을 보면 그의 의견은 정당해 보인다.)
미니어처 게임처럼 규칙 자체는 꽤 간단하다. 이동, 원거리 전투, 근거리 전투, 지형 설정, 포로 등의 규칙이 있습니다. 부대에는 기병, 보병, 포병의 세 종류가 있다. 웰스 시절의 장난감 병정들은 상당히 크기 때문에 이동 요소도 크고, 바닥에서 놀 수 있도록 만들어졌다.
원거리 전투 결과는 재미있지만 오늘날의 세계에서는 재현하기 어렵다. 웰스의 시대에 장난감 대포는 작은 펠릿을 발사했고 실제로 꽤 정확하도록 제작되었다. 이 게임은 대포를 겨누고 발사하는 게임입니다. 그리고 당신이 쓰러뜨린 피규어는 사상자입니다! 내가 본 최고의 레크리에이션은 장난감 권총으로 플라스틱 디스크를 발사하는 컨벤션에서였다: 플레이어는 권총의 엉덩이를 그의 대포 옆 바닥에 놓고 그곳에서 발사해야 했다.
(책에서 웰스는 어떻게 동전 던지기로 시작했지만 한 병사가 20번 이상의 전투에서 승리했을 때 등을 돌리게 되었는지에 대해 이야기한다. 대신 단위 크기를 비교하고 "지지 " 인용" 단위를 추가하면(특정 거리 내에서) 각 면이 비례적으로 피해를 입습니다. 나머지 소규모 병력은 포로로 잡혀 후방으로 호송되거나 구조 시도에 의해 풀려날 수 있다.
비록 현대의 미니어처 규칙이 더 복잡하고 사실적이지만, 이것은 여전히 매우 재미있는 게임이고 컨벤션에서 큰 인기를 끌고 있다. 온라인에서도 무료입니다! 측정이 쉽도록 한발 타일이 있는 바닥에서 플레이하는 것이 가장 좋습니다.
독립형 플로어 게임 확장
이 책에는 게임에 대한 상당히 광범위한 역사와 워게이밍에 대한 사회-정치적 논의가 포함되어 있다. 웰스(유명한 역사학자이자 공상과학소설 작가)는 평화주의자였고, 이 책은 워게이밍이 그가 가장 좋아하는 취미였기 때문에 재미있는 독서를 하게 한다. 그는 함께 놀던 장군들을 무모한 풍군으로 여겼고, 조국이 전쟁을 일으키지 않을까 걱정했다. (책 출간 이듬해 1차 세계대전이 발발했고, 1차 세계대전의 사상자가 많은 것을 보면 그의 의견은 정당해 보인다.)
미니어처 게임처럼 규칙 자체는 꽤 간단하다. 이동, 원거리 전투, 근거리 전투, 지형 설정, 포로 등의 규칙이 있습니다. 부대에는 기병, 보병, 포병의 세 종류가 있다. 웰스 시절의 장난감 병정들은 상당히 크기 때문에 이동 요소도 크고, 바닥에서 놀 수 있도록 만들어졌다.
원거리 전투 결과는 재미있지만 오늘날의 세계에서는 재현하기 어렵다. 웰스의 시대에 장난감 대포는 작은 펠릿을 발사했고 실제로 꽤 정확하도록 제작되었다. 이 게임은 대포를 겨누고 발사하는 게임입니다. 그리고 당신이 쓰러뜨린 피규어는 사상자입니다! 내가 본 최고의 레크리에이션은 장난감 권총으로 플라스틱 디스크를 발사하는 컨벤션에서였다: 플레이어는 권총의 엉덩이를 그의 대포 옆 바닥에 놓고 그곳에서 발사해야 했다.
(책에서 웰스는 어떻게 동전 던지기로 시작했지만 한 병사가 20번 이상의 전투에서 승리했을 때 등을 돌리게 되었는지에 대해 이야기한다. 대신 단위 크기를 비교하고 "지지 " 인용" 단위를 추가하면(특정 거리 내에서) 각 면이 비례적으로 피해를 입습니다. 나머지 소규모 병력은 포로로 잡혀 후방으로 호송되거나 구조 시도에 의해 풀려날 수 있다.
비록 현대의 미니어처 규칙이 더 복잡하고 사실적이지만, 이것은 여전히 매우 재미있는 게임이고 컨벤션에서 큰 인기를 끌고 있다. 온라인에서도 무료입니다! 측정이 쉽도록 한발 타일이 있는 바닥에서 플레이하는 것이 가장 좋습니다.
독립형 플로어 게임 확장
Little Wars was first published in 1913, but has been published many times since then, including editions from MacMillan publishing and Dover Press. The rules portion of the book can be read for free online at http://www.gardenwargaming.com/wargame/sitemap.html.
The full book includes a fairly extensive history of the game and socio-political discussion of wargaming. Wells (the famous historian and science fiction writer) was a pacifist, and the book makes for interesting reading, as wargaming was his favorite hobby. He considered the generals he played with to be reckless buffoons, and was worried for his country should war break out. (WWI broke out the year after the book was published, and given the massive casualties of WWI, he seems justified in his opinions.)
The rules themselves are fairly simple, as miniatures games go. There are rules for movement, ranged combat, melee combat, terrain setup, prisoners, etc. There are three types of units: cavalry, infantry and artillery. The toy soldiers of Wells' day were fairly large, so the movement factors are also large, and it's made to be played on a floor.
Ranged combat results are entertaining, but hard to recreate in today's world. In Wells' time, toy cannons fired little pellets and were actually tooled to be quite accurate. The game calls for aiming the cannons and firing them, and any figures you knock over are casualties! The best recreation I've seen was at a convention where we used toy pistols that fired plastic disks: the player had to place the butt of the pistol on the floor next to his artillery and fire from there.
Melee combat does not use a randomizer. (In the book Wells discusses how he started with a coin flip but was turned against it when one soldier won over twenty battles!) Instead, compare sizes of units, add in "supporting" units (within a certain distance), and each side takes casualties proportionately. The remaining smaller force is then taken prisoner and may be escorted to the rear lines - or freed on the way by a rescue attempt.
Although modern miniatures rules are more complex and realistic, this is still a very fun game to play, and is a big hit at conventions. It's also free online! It is best played on a floor with one-foot tiles for ease of measurement.
Stand alone expansion of Floor Games
The full book includes a fairly extensive history of the game and socio-political discussion of wargaming. Wells (the famous historian and science fiction writer) was a pacifist, and the book makes for interesting reading, as wargaming was his favorite hobby. He considered the generals he played with to be reckless buffoons, and was worried for his country should war break out. (WWI broke out the year after the book was published, and given the massive casualties of WWI, he seems justified in his opinions.)
The rules themselves are fairly simple, as miniatures games go. There are rules for movement, ranged combat, melee combat, terrain setup, prisoners, etc. There are three types of units: cavalry, infantry and artillery. The toy soldiers of Wells' day were fairly large, so the movement factors are also large, and it's made to be played on a floor.
Ranged combat results are entertaining, but hard to recreate in today's world. In Wells' time, toy cannons fired little pellets and were actually tooled to be quite accurate. The game calls for aiming the cannons and firing them, and any figures you knock over are casualties! The best recreation I've seen was at a convention where we used toy pistols that fired plastic disks: the player had to place the butt of the pistol on the floor next to his artillery and fire from there.
Melee combat does not use a randomizer. (In the book Wells discusses how he started with a coin flip but was turned against it when one soldier won over twenty battles!) Instead, compare sizes of units, add in "supporting" units (within a certain distance), and each side takes casualties proportionately. The remaining smaller force is then taken prisoner and may be escorted to the rear lines - or freed on the way by a rescue attempt.
Although modern miniatures rules are more complex and realistic, this is still a very fun game to play, and is a big hit at conventions. It's also free online! It is best played on a floor with one-foot tiles for ease of measurement.
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