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BGG랭킹
BGG전체 : 29
STRATEGY : 26
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-150 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.97 / 5
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디자이너
Jens Drögemüller, Helge Ostertag
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아티스트
Dennis Lohausen
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인원
게임 소개
테라 미스티카(Terra Mystica)의 땅에는 7개의 풍경 속에 14개의 다른 민족이 살고 있으며, 각 집단은 자신의 가정 환경에 묶여 있기 때문에 다른 집단과 경쟁하여 이웃한 풍경을 자신의 가정 환경으로 만들어야 한다.
Terra Mystica는 전략적 계획에 보상을 주는 운 없는 완전한 정보 게임입니다. 각 플레이어는 14개 그룹 중 하나를 관리한다. 섬세함과 기교로 플레이어는 가능한 한 위대한 영역을 지배하고 그 그룹의 기술을 발전시키려 시도해야 한다. 또한 당신이 발전시킬 수 있는 4개의 사이비 종교가 있습니다. 그 모든 것을 하기 위해, 각 그룹은 특별한 기술과 능력을 가지고 있습니다.
차례대로 플레이어는 자신이 가지고 있는 자원에 대해 자신의 행동을 실행합니다. 다른 건물들은 플레이어들이 다른 자원을 개발할 수 있게 한다. 주거지는 더 많은 노동자를 허용한다. 트레이딩 하우스는 플레이어들이 돈을 벌 수 있게 해줍니다. 아성은 그룹의 특별한 능력을 풀어주며, 사찰은 종교와 테라포밍, 항해 기술을 발달시킬 수 있게 해줍니다. 건물을 업그레이드할 수 있습니다. 주거지는 교역소로 개발될 수 있고, 교역소는 거점이나 절로 개발될 수 있으며, 하나의 사원은 성소로 업그레이드될 수 있다. 각 그룹은 또한 강을 사용하기 위해 테라포밍 기술과 보트 기술을 개발해야 합니다. 해당 집단은 그들의 고향 풍경과 함께 사막(파키르스, 유목민)
평원(하프링스, 컬티스트)
늪(알케미스트, 다크링스)
호수(머메이즈, 무리, 포레스트)이다. 그룹은 테라 미스티카의 양날의 검이다. 다른 그룹과 친해지면 더 큰 힘이 생기지만 확장하기가 더 어렵다는 뜻이기도 하다.
Terra Mystica FAQ
Terra Mystica는 전략적 계획에 보상을 주는 운 없는 완전한 정보 게임입니다. 각 플레이어는 14개 그룹 중 하나를 관리한다. 섬세함과 기교로 플레이어는 가능한 한 위대한 영역을 지배하고 그 그룹의 기술을 발전시키려 시도해야 한다. 또한 당신이 발전시킬 수 있는 4개의 사이비 종교가 있습니다. 그 모든 것을 하기 위해, 각 그룹은 특별한 기술과 능력을 가지고 있습니다.
차례대로 플레이어는 자신이 가지고 있는 자원에 대해 자신의 행동을 실행합니다. 다른 건물들은 플레이어들이 다른 자원을 개발할 수 있게 한다. 주거지는 더 많은 노동자를 허용한다. 트레이딩 하우스는 플레이어들이 돈을 벌 수 있게 해줍니다. 아성은 그룹의 특별한 능력을 풀어주며, 사찰은 종교와 테라포밍, 항해 기술을 발달시킬 수 있게 해줍니다. 건물을 업그레이드할 수 있습니다. 주거지는 교역소로 개발될 수 있고, 교역소는 거점이나 절로 개발될 수 있으며, 하나의 사원은 성소로 업그레이드될 수 있다. 각 그룹은 또한 강을 사용하기 위해 테라포밍 기술과 보트 기술을 개발해야 합니다. 해당 집단은 그들의 고향 풍경과 함께 사막(파키르스, 유목민)
평원(하프링스, 컬티스트)
늪(알케미스트, 다크링스)
호수(머메이즈, 무리, 포레스트)이다. 그룹은 테라 미스티카의 양날의 검이다. 다른 그룹과 친해지면 더 큰 힘이 생기지만 확장하기가 더 어렵다는 뜻이기도 하다.
Terra Mystica FAQ
In the land of Terra Mystica dwell 14 different peoples in seven landscapes, and each group is bound to its own home environment, so to develop and grow, they must terraform neighboring landscapes into their home environments in competition with the other groups.
Terra Mystica is a full information game, without any luck, that rewards strategic planning. Each player governs one of the 14 groups. With subtlety and craft, the player must attempt to rule as great an area as possible and to develop that group's skills. There are also four religious cults in which you can progress. To do all that, each group has special skills and abilities.
Taking turns, the players execute their actions on the resources they have at their disposal. Different buildings allow players to develop different resources. Dwellings allow for more workers. Trading houses allow players to make money. Strongholds unlock a group's special ability, and temples allow you to develop religion and your terraforming and seafaring skills. Buildings can be upgraded: Dwellings can be developed into trading houses; trading houses can be developed into strongholds or temples; one temple can be upgraded to become a sanctuary. Each group must also develop its terraforming skill and its skill with boats to use the rivers. The groups in question, along with their home landscape, are:
Desert (Fakirs, Nomads)
Plains (Halflings, Cultists)
Swamp (Alchemists, Darklings)
Lake (Mermaids, Swarmlings)
Forest (Witches, Auren)
Mountain (Dwarves, Engineers)
Wasteland (Giants, Chaos Magicians)
Proximity to other groups is a double-edged sword in Terra Mystica. Being close to other groups gives you extra power, but it also means that expanding is more difficult...
Terra Mystica FAQ
Terra Mystica is a full information game, without any luck, that rewards strategic planning. Each player governs one of the 14 groups. With subtlety and craft, the player must attempt to rule as great an area as possible and to develop that group's skills. There are also four religious cults in which you can progress. To do all that, each group has special skills and abilities.
Taking turns, the players execute their actions on the resources they have at their disposal. Different buildings allow players to develop different resources. Dwellings allow for more workers. Trading houses allow players to make money. Strongholds unlock a group's special ability, and temples allow you to develop religion and your terraforming and seafaring skills. Buildings can be upgraded: Dwellings can be developed into trading houses; trading houses can be developed into strongholds or temples; one temple can be upgraded to become a sanctuary. Each group must also develop its terraforming skill and its skill with boats to use the rivers. The groups in question, along with their home landscape, are:
Desert (Fakirs, Nomads)
Plains (Halflings, Cultists)
Swamp (Alchemists, Darklings)
Lake (Mermaids, Swarmlings)
Forest (Witches, Auren)
Mountain (Dwarves, Engineers)
Wasteland (Giants, Chaos Magicians)
Proximity to other groups is a double-edged sword in Terra Mystica. Being close to other groups gives you extra power, but it also means that expanding is more difficult...
Terra Mystica FAQ
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