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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

1969년 게임은 플레이어가 특정 국가의 우주 프로그램의 리더 역할을 맡아 최초의 성공적인 달 착륙 임무를 시도하는 푸시 유어 패킹 스타일 게임이다.

각 턴마다 플레이어는 자신의 성공 가능성을 높이기 위해 기술을 연구하기 위해 과학자를 고용하거나, 다른 플레이어의 속도를 늦추기 위해 스파이를 고용하거나, 자신의 미션과 경쟁자에게 영향을 미치기 위해 카드를 구입하거나, 더 쉬운 준비 임무를 시도하기 위해 수입을 사용한다. 플레이어는 준비 임무에서 잘 수행하고, 유명한 과학자들을 그들의 명분으로 끌어들이고, 물론 그들이 달 착륙 임무에서 얼마나 멀리 도달했는지에 대해 승리 포인트를 얻는다.
이 게임의 핵심은 다섯 개의 주사위를 굴리는 것으로 구성된 미션 테스트입니다. 주사위에는 성공, 중립, 실패 결과가 있으며, 이는 각각 당신의 성공 평점에 추가되거나, 아무것도 하지 않거나, 그것에서 빼는 것이다. 당신의 성공 합계가 미션에서 얻는 포인트와 마지막 달 미션에서 보너스를 받을지 여부를 결정할 것입니다. 다이롤은 기술에 의해 영향을 받을 수 있고 당신의 성공은 과학자들이 관련 기술을 연구하게 하거나 어떤 플레이어가 플레이하는 카드에 의해 영향을 받을 수 있다.

1969년에는 간단한 주사위 기계와 자원 관리, 심지어 약간의 가벼운 엔진 건물을 결합하여 흥미로운 경량 경험을 만들었다. 플레이어 간섭(플레이어들이 서로의 진행을 방해할 수 있음)의 메커니즘이 있지만, 이러한 요소들은 원할 경우 피할 수 있다.
1969 is a push-your-luck style game in which players take the role of the leader of a particular nation's space program attempting the first successful lunar landing mission.

Each turn, the players use their income to hire scientists to research technology to improve their chances of success, hire spies to slow other players down, purchase cards to influence their missions and their competitors, or attempt easier, preparatory missions. Players gain victory points for performing well on prep missions, attracting famous scientists to their cause and, of course, how far they got on the Moon landing mission.
The core of the game are the mission tests, which consist of rolling five dice. Dice have success, neutral, and failure results, which add respectively to your success rating, do nothing, or subtract from it. The total of your successes will determine the points you earn from the mission and whether you'll get a bonus on the final lunar mission or not. Die rolls can be affected by technology and your success can be influenced by having scientists research relevant tech and by cards played by any player.

1969 combines simple dice mechanics with elements of resource management and even some light engine building to make an interesting lightweight experience. There are some mechanics of player interference (meaning players can disrupt each other's progress), but these elements can be avoided if desired.

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