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BGG랭킹
BGG전체 : 6022
FAMILYGAMES : 1741
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.28 / 5
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디자이너
David Short
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아티스트
Gavan Brown, David Short
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인원
게임 소개
도시 건설이 이처럼 쉬운 적은 없었다. 그저 주사위를 굴려 건물을 짓기만 하면 된다. 그러나 각 다이는 건물 요건에 적합하도록 신중하게 선택해야 합니다. 운을 너무 멀리 – 또는 부주의하게 –를 선택하면 플레이어가 도시를 건설하는 대신 도시를 파괴할 수 있습니다. 웅장한 고층 빌딩을 세우고 최고의 스카이라인을 만들기 위해 각각의 주사위를 현명하게 선택하고 효율적으로 건설하세요!
스카이라인은 세트 컬렉션을 포함하는 빠른 밀당 주사위 게임입니다. 다른 주사위 게임들과 달리 턴마다 아무 관계도 제공하지 않으며 플레이어의 상호 작용도 없다.
각 턴마다 플레이어는 도시 건물을 세우는 것을 목표로 건설 야드나 폐구역에서 주사위를 굴린다. 건물은 지상 주사위, 중층 주사위, 펜트하우스 주사위 등 3가지 주사위로 이루어져 있다. 어떤 건물들은 건설하기에 더 안전하지만 보상을 거의 제공하지 않는 반면, 다른 건물들은 확률이 낮지만 플레이어의 스카이라인의 성공에 상당한 영향을 미칠 수 있다.
선택한 주사위를 굴린 후 플레이어는 건설 포기, 건설, 취소의 세 가지 작업 중 하나를 수행하기 위해 이 주사위 중 하나 이상을 사용해야 합니다. 빌드 작업은 물론 원하는 결과이지만 다이 결과가 빌드해야 할 결과와 일치하는 경우에만 수행할 수 있습니다. 예를 들어, 모든 Ground Floor 주사위는 제한 없이 작성할 수 있지만, 고층 Mid-Floor 다이 결과는 고층 Ground Floor 다이 위에서만 작성할 수 있습니다. 마찬가지로 미드라이즈 펜트하우스 다이는 미드라이즈 미드 플로어 다이에만 건설할 수 있습니다. 롤 결과가 빌드할 수 없는 경우 플레이어는 기존 건물 중 하나에서 시공을 취소해야 합니다. 만약 플레이어가 건설을 취소하고 싶지 않다면, 그들은 그 죽음을 버려진 지역에 놓음으로써 포기해야 하며, 이것은 상대방에게 이 실패를 이용할 기회를 준다.
게임이 끝나면, 포인트는 그들의 높이에 따라 완성된 건물들에 대해 보상된다. 레벨3 빌딩은 3개의 주사위로 구성된 빌딩이 9점, 레벨4 빌딩은 16점 등입니다.
주사위가 결과를 좌우한다는 걸 명심해하지만 플레이어가 주사위를 조종합니다.
스카이라인은 세트 컬렉션을 포함하는 빠른 밀당 주사위 게임입니다. 다른 주사위 게임들과 달리 턴마다 아무 관계도 제공하지 않으며 플레이어의 상호 작용도 없다.
각 턴마다 플레이어는 도시 건물을 세우는 것을 목표로 건설 야드나 폐구역에서 주사위를 굴린다. 건물은 지상 주사위, 중층 주사위, 펜트하우스 주사위 등 3가지 주사위로 이루어져 있다. 어떤 건물들은 건설하기에 더 안전하지만 보상을 거의 제공하지 않는 반면, 다른 건물들은 확률이 낮지만 플레이어의 스카이라인의 성공에 상당한 영향을 미칠 수 있다.
선택한 주사위를 굴린 후 플레이어는 건설 포기, 건설, 취소의 세 가지 작업 중 하나를 수행하기 위해 이 주사위 중 하나 이상을 사용해야 합니다. 빌드 작업은 물론 원하는 결과이지만 다이 결과가 빌드해야 할 결과와 일치하는 경우에만 수행할 수 있습니다. 예를 들어, 모든 Ground Floor 주사위는 제한 없이 작성할 수 있지만, 고층 Mid-Floor 다이 결과는 고층 Ground Floor 다이 위에서만 작성할 수 있습니다. 마찬가지로 미드라이즈 펜트하우스 다이는 미드라이즈 미드 플로어 다이에만 건설할 수 있습니다. 롤 결과가 빌드할 수 없는 경우 플레이어는 기존 건물 중 하나에서 시공을 취소해야 합니다. 만약 플레이어가 건설을 취소하고 싶지 않다면, 그들은 그 죽음을 버려진 지역에 놓음으로써 포기해야 하며, 이것은 상대방에게 이 실패를 이용할 기회를 준다.
게임이 끝나면, 포인트는 그들의 높이에 따라 완성된 건물들에 대해 보상된다. 레벨3 빌딩은 3개의 주사위로 구성된 빌딩이 9점, 레벨4 빌딩은 16점 등입니다.
주사위가 결과를 좌우한다는 걸 명심해하지만 플레이어가 주사위를 조종합니다.
City building has never been so easy: Just roll the dice, then build a building. However, each die must be selected carefully to fit the building requirements. Push your luck too far – or select carelessly – and a player may find himself demolishing his city instead of building it up. Choose each die wisely and build efficiently in order to erect magnificent skyscrapers and create the best skyline!
Skyline is a quick push-your-luck dice game involving set collection. Unlike other dice games that provide no relationship from turn to turn and no player interaction, this game allows players to literally build upon their decisions each turn and react to their opponents' actions.
Each turn, players choose to roll dice from either the Construction Yard or the Abandoned District, with the goal of erecting urban buildings. Buildings are made up of three types of dice: Ground Floor dice, Mid-Floor dice and Penthouse dice. Some buildings are safer to build but provide little reward, while other buildings have poor probabilities but can have substantial impact on the success of a player's skyline.
After rolling their selected dice, the player must use at least one of these dice to take one of three possible actions: Abandon, Build, or Cancel Construction. The Build action is the desired outcome, of course, but can be carried out only if the die result matches what they need to build. For instance, all Ground Floor dice can be built without restriction, but a High-Rise Mid-Floor die result can be built only on top of a High-Rise Ground Floor die. Likewise, a Mid-Rise Penthouse die can be built only on a Mid-Rise Mid-Floor die. If the rolled results do not allow them to Build, then the player must Cancel Construction on one of their existing buildings. If a player does not want to Cancel Construction, then they must Abandon by placing that die in the Abandoned District, which gives their opponents the opportunity to capitalize on this failure.
At the end of the game, points are rewarded for completed buildings according to their height. A Level 3 building – that is, a building comprised of three dice – is worth 9 points, while a Level 4 building is worth 16, and so on.
Remember, the dice control the results...but the players control the dice.
Skyline is a quick push-your-luck dice game involving set collection. Unlike other dice games that provide no relationship from turn to turn and no player interaction, this game allows players to literally build upon their decisions each turn and react to their opponents' actions.
Each turn, players choose to roll dice from either the Construction Yard or the Abandoned District, with the goal of erecting urban buildings. Buildings are made up of three types of dice: Ground Floor dice, Mid-Floor dice and Penthouse dice. Some buildings are safer to build but provide little reward, while other buildings have poor probabilities but can have substantial impact on the success of a player's skyline.
After rolling their selected dice, the player must use at least one of these dice to take one of three possible actions: Abandon, Build, or Cancel Construction. The Build action is the desired outcome, of course, but can be carried out only if the die result matches what they need to build. For instance, all Ground Floor dice can be built without restriction, but a High-Rise Mid-Floor die result can be built only on top of a High-Rise Ground Floor die. Likewise, a Mid-Rise Penthouse die can be built only on a Mid-Rise Mid-Floor die. If the rolled results do not allow them to Build, then the player must Cancel Construction on one of their existing buildings. If a player does not want to Cancel Construction, then they must Abandon by placing that die in the Abandoned District, which gives their opponents the opportunity to capitalize on this failure.
At the end of the game, points are rewarded for completed buildings according to their height. A Level 3 building – that is, a building comprised of three dice – is worth 9 points, while a Level 4 building is worth 16, and so on.
Remember, the dice control the results...but the players control the dice.
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