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BGG랭킹
BGG전체 : 16607
ABSTRACTS : 705
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
João Pedro Neto
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
위키백과 출처:
《곤넥트》는 페드로 네토가 2000년에 개발한 전략 보드 게임이다.
바둑은 표준 바둑 장비(19x19보다 13x13 보드가 더 선호됨)로 진행되며, 바둑의 모든 규칙이 적용된다.
이 게임의 목표는 어떤 반대편도 연결하는 그룹을 구성하는 것입니다. 선수는 상대가 합법적인 움직임을 보이지 않을 경우에도 승리할 수 있다.
사각형 바둑판은 양쪽 모두 강하게 연결할 수 없는 "4코너"배치가 가능하기 때문에 숙련된 선수들 간의 게임은 일시적으로 교착 상태가 될 것이다. 하지만, 선수들이 패스할 수 없기 때문에, 그들은 결국 그들의 그룹의 내부 자유를 채우기 시작해야 한다. 가장 적은 양의 영역을 만든 플레이어가 먼저 죽임을 당하기 때문에 상대보다 더 많은 영역을 만드는 것은 연결과 승리를 강요하는 부차적인 수단이다.
따라서, 비슷하게 숙련된 상대들 사이의 고넥트 게임은 두 단계로 전개된다:
입장이 교착될 때까지 상대편이 경쟁적으로 편을 이어주는 판자 채우기 단계다.
상대가 자신의 눈 공간을 채우거나 상대를 파괴해야 하는 눈 채우기 단계다.
바둑과 같은 전술을 많이 공유하고 있지만 바둑보다 개막전과 엔딩게임이 더 재미있다고 느끼는 선수도 있다. 그러나 대부분의 바둑 기사들은 고넥트의 눈 채우기 무대가 지루하고 바둑의 단순한 우아함이 부족하다고 느낀다.
《곤넥트》는 페드로 네토가 2000년에 개발한 전략 보드 게임이다.
바둑은 표준 바둑 장비(19x19보다 13x13 보드가 더 선호됨)로 진행되며, 바둑의 모든 규칙이 적용된다.
이 게임의 목표는 어떤 반대편도 연결하는 그룹을 구성하는 것입니다. 선수는 상대가 합법적인 움직임을 보이지 않을 경우에도 승리할 수 있다.
사각형 바둑판은 양쪽 모두 강하게 연결할 수 없는 "4코너"배치가 가능하기 때문에 숙련된 선수들 간의 게임은 일시적으로 교착 상태가 될 것이다. 하지만, 선수들이 패스할 수 없기 때문에, 그들은 결국 그들의 그룹의 내부 자유를 채우기 시작해야 한다. 가장 적은 양의 영역을 만든 플레이어가 먼저 죽임을 당하기 때문에 상대보다 더 많은 영역을 만드는 것은 연결과 승리를 강요하는 부차적인 수단이다.
따라서, 비슷하게 숙련된 상대들 사이의 고넥트 게임은 두 단계로 전개된다:
입장이 교착될 때까지 상대편이 경쟁적으로 편을 이어주는 판자 채우기 단계다.
상대가 자신의 눈 공간을 채우거나 상대를 파괴해야 하는 눈 채우기 단계다.
바둑과 같은 전술을 많이 공유하고 있지만 바둑보다 개막전과 엔딩게임이 더 재미있다고 느끼는 선수도 있다. 그러나 대부분의 바둑 기사들은 고넥트의 눈 채우기 무대가 지루하고 바둑의 단순한 우아함이 부족하다고 느낀다.
From Wikipedia:
Gonnect is a strategy board game for two players invented by João Pedro Neto in 2000.
The game is played with standard go equipment (though 13x13 boards are often preferred to 19x19) and all the rules of Go apply, except that players can't pass and the pie rule is used to determine who goes first.
The goal of the game is to construct a group that connects any two opposite sides. A player can also win if his opponent has no legal moves (since suicides and passes are illegal).
Games between skilled players will end up temporarily deadlocked, since the square Go board allows a "four corners" configuration where neither side can strongly connect. However, since players can't pass, they eventually must start filling in the internal liberties of their groups. The player who has made the smallest amount of territory will presumably get killed first, so building more territory than your opponent is a secondary (but extremely common) means of forcing a connection and the win.
So, a gonnect game between similarly skilled opponents unfolds in two stages:
The board-filling stage where opponents race to connect sides until the position is deadlocked.
The eye-filling stage where opponents must fill in their own eye space or destroy their opponents.
Although it shares many of the same tactics as go, some players feel that gonnect has a more interesting opening and endgame than Go. Most Go players, however, feel that the eye-filling stage of Gonnect is tedious, and that the game lacks the simple elegance of Go.
Gonnect is a strategy board game for two players invented by João Pedro Neto in 2000.
The game is played with standard go equipment (though 13x13 boards are often preferred to 19x19) and all the rules of Go apply, except that players can't pass and the pie rule is used to determine who goes first.
The goal of the game is to construct a group that connects any two opposite sides. A player can also win if his opponent has no legal moves (since suicides and passes are illegal).
Games between skilled players will end up temporarily deadlocked, since the square Go board allows a "four corners" configuration where neither side can strongly connect. However, since players can't pass, they eventually must start filling in the internal liberties of their groups. The player who has made the smallest amount of territory will presumably get killed first, so building more territory than your opponent is a secondary (but extremely common) means of forcing a connection and the win.
So, a gonnect game between similarly skilled opponents unfolds in two stages:
The board-filling stage where opponents race to connect sides until the position is deadlocked.
The eye-filling stage where opponents must fill in their own eye space or destroy their opponents.
Although it shares many of the same tactics as go, some players feel that gonnect has a more interesting opening and endgame than Go. Most Go players, however, feel that the eye-filling stage of Gonnect is tedious, and that the game lacks the simple elegance of Go.
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