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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-270 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.25 / 5

게임 소개

성간함대 원수로써, 은하의 인근 지역의 식민지화를 감독하는 것은 당신의 의무입니다. 그래서 어떤 희생을 치르더라도 당신의 종족들의 영속화를 보장하는 것입니다. 하지만 여러분의 인종은 우주의 지배에 대한 열망이나 그 목표를 실현하는 힘을 가진 것이 아닙니다. 다양한 항성계에서 온 종족들이 사방으로 뛰어다닌다. 많은 경로들이 막다른 골목이지만, 일부 부문은 우주 비행대를 앞으로 나아가게 하는 귀중한 연료 결정으로 정제될 수 있는 상당한 양의 희귀 광물 매장량을 가지고 있다. 곧, 식민지의 흔적이 당신의 고향에서 나오고, 곧 그 종족들은 같은 우주 지역으로 모험을 떠난다. 당신의 함대나 성간 제국에 너무 집착하지 마세요. 왜냐하면 조수는 빠르게 변할 수 있고, 또 그렇게 될 테니까요. 오직 당신만이 당신 민족의 운명을 결정할 수 있습니다: 성간 정복 또는 무한한 봉건.

StelCon: 인피니티는 은하계 규모의 라이트 전략 워게임으로 플레이어당 2~6명이 30~45분 정도를 예상할 수 있어 2명이 1시간 정도 만에 한 게임을 통해 파워를 얻는 경우가 많다. 6인 경기는 2명씩 3개 팀으로 구성되어 팀원들이 동시에 차례를 실행하는 방식으로 진행됩니다.

가변 게임 보드. 6개의 경주 중에서 선택할 수 있으며, 각 경주마다 자신의 강점이 있습니다. 은하 지도를 형성하는 섹터를 연결하는 점프 레인이 게임 보드에 인쇄되어 있지만, 각 섹터 위치는 각 게임마다 섹터 데크와 다른 카드로 가려진다.

플레이어들이 은하계를 탐험할 때 섹터를 뽑아서 배치한다. 그래서 무엇을 얻을지 알 수 없다.전투기와 정찰을 하거나 함선에 텔레파시가 있지 않다면 말이죠 (텔레파시가 편리할 것이다). 섹터 카드 중 일부는 동일하며, 따라서 일반적인 점프 레인 외에도 독특한 인접성을 가진 "브리지"를 만들기도 한다. 이 모든 것이 매번 매우 다른 이사회를 만듭니다.

우주선을 움직이는 것은 순진하다. 각 선박은 선회당 1개 섹터, 엔진 MOD당 1개의 추가 섹터를 이동할 수 있다. 우주선은 게임플레이와 문자 그대로의 관점에서 모듈식으로 디자인되어 있습니다. 당신은 우주선의 구멍에 엔진, 여분의 총, 그리고 전투기 분대를 물리적으로 삽입합니다. 우린 이걸 MOD라고 불러요.

전투는 간단하지만 긴장감이 있다. 전투 현장에서 당신의 화력을 더하고 D6 롤을 던지세요. 상대방도 똑같이 합니다. 두 총계를 비교해보면, 승자는 패배자가 퇴각하고 함대에서 배를 잃는 동안 이 구역을 계속 유지한다.

정복형 게임이지만 어느 홈월드를 정복해도 한 명이 바로 끝나기 때문에 탈락한 선수가 게임이 끝나기를 기다리는 일은 없다.

정복 카드는 게임의 영혼입니다. 120장의 카드 한 벌은 엄청난 순간과 진지한 재생 가치를 부여한다. 그들은 여러분이 모든 종류의 재미있는 것들을 할 수 있게 해줍니다:


구역 또는 함선의 화력 수정
연료 결정 생산 증대(게임의 경제)
상대방의 카드 도용 또는 중지
주사위를 속이다.
섹터 전체를 지웁니다.
심지어 당신의 세력이 관여하지 않는 영향력 싸움도 게임에 테이블 토킹 외교의 요소를 추가한다.
As Marshal of the interstellar fleet, it is your duty to oversee the colonization of nearby regions of the galaxy and thereby ensure the perpetuation of your people at any cost. But your race is not alone in its aspirations for dominance of the cosmos, or in having the power to realize that goal. Races hailing from various star systems venture out in all directions. Many paths are dead ends, but some sectors have sizable deposits of rare minerals that can be refined into the precious fuel crystals that drive your space fleets onward. Soon, a trail of colonies leads out from your homeworld, and soon the races venture into the same cosmic regions. Don’t get too attached to your fleets or interstellar empire, because tides can and will turn quickly. Only you can determine the fate of your people: interstellar conquest or infinite servitude.

StelCon: Infinity is a light strategy war game on a galactic scale. 2-6 players can expect around 30-45 minutes per player, so 2 players can often power through a game in about an hour. The 6 player game is kept short by combining into 3 teams of 2 where the teammates execute their turns simultaneously.

Variable game board. There are 6 races to choose from, each with its own strengths. Although the jump lanes that connect the sectors forming the galactic map are printed on the game boards, each sector location is covered by a different card from the sector deck each game.

Sectors are drawn from the deck and placed as the players explore the galaxy, so you never know what you're going to get...unless you do some scouting with your fighter squads or happen to have some telepaths on board your ship (telepaths are handy that way). Some of the sector cards are identical and therefore also create a "bridge" which is a unique adjacency in addition to the normal jump lanes. All this makes for a very different board every time.

Moving your space fleet around is straight forward. Each ship can move 1 sector per turn, plus 1 extra sector per turn per engine MOD. Your space ships are modular in design, both from a gameplay and a literal perspective. You physically insert engines, extra guns, and fighter squads into holes in the space ships. We call these MODs.

Combat is simple but tense. Add up your firepower present at the battle site and then toss in a d6 roll. The opponent does the same. Compare the two totals, and the winner keeps the sector in question while the loser retreats and loses a ship from his fleet.

While the game is a conquest type game, it ends immediately when one player conquers any homeworld, so there's no eliminated player stuck waiting around for the game to finish.

Conquest cards are the soul of the game. The deck of 120 cards gives tons of gotcha moments, and serious replay value. They allow you to do all sorts of fun things:


Modify the firepower of your sector or your ship
Boost fuel crystal production (the economy of the game)
Steal or stop opponent's cards
Cheat the dice
Wipe out a whole sector
Even influence battles your forces are not involved in, adding an element of table-talking diplomacy to the game


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