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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nathan Morse
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아티스트
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인원
게임 소개
스프루트는 시부미 세트를 가지고 놀기 위해 고안된 카드놀이 게임이다. 그것은 4×4홀의 보드를 사용하며, 세 가지 색상의 공(흰색, 검정색, 빨강색)을 사용한다.
목표: 다른 종류의 백인과 흑인을 분리하여 게임에서 지지 않고 최대한 많은 점수를 획득합니다.
Setup: 4×4 보드는 오른쪽과 같이 16개의 베이스 홀을 채우고 시작합니다.
이 게임은 3×3단계부터 진행된다. 가방을 비우고 각각의 색깔(흰색, 검정색, 빨강색)의 공 5개를 가방에 넣으세요.
규칙: 가방에서 공을 꺼내고 다음 규칙에 따라 피라미드에 추가하세요. 레벨에 빈 공간이 없을 경우 새 레벨의 가장자리 지점에 볼을 배치할 수 있습니다. 그렇지 않을 경우 새 공을 측면에서 밀어 넣어야 합니다. 하얀 공과 검은 공은 결국 다른 공과 닿아야 한다; 붉은 공은 이렇게 할 필요가 없다. 만약 하얀색이나 검은색이 좌초되면, 당신은 지는 것입니다. 피라미드 밖으로 공을 밀어내면 안 돼
마지막 공이 피라미드 위에 올라가면 다음과 같이 점수를 매깁니다.
모서리에서 모서리로 빨간색이 시각적으로 연결된 경로에 대해 7점. 그렇지 않으면 빨간색은 가치가 없습니다.
보이는 그룹으로 분리된 색상(검은색 또는 흰색)은 그 색상의 보이는 각 그룹에 있는 공 개수의 곱을 의미한다.
하나의 인접한 가시 집단에 있는 색(검은색 또는 흰색)은 가시 집단에 있는 공의 수를 음수하는 값이다.
랜덤 설정: 구석에 있는 두 개의 빨간색 공부터 시작하여 가방에 11개의 흰색과 11개의 검은색 공을 넣습니다. 빨간색 중 하나에서 시계 방향으로 안쪽으로 돌면서 가방에서 공을 끌어다가 보드에 추가합니다. 이제 같은 빨간색에서 시계 방향으로 다시 나선형을 그리며, 다른 종류의 것과 접촉하지 않는 흰색이나 검은색에 도달할 때마다 가방의 다른 종류로 교체합니다. (가운데 4를 교체하는 데 어려움을 사과합니다) 참고: 따라서 베이스는 하나의 흰색과 하나의 검은색 그룹보다 더 많은 그룹을 포함할 수 있습니다.
설정이 끝나면 가방을 버리고 평소처럼 흰색, 검은색, 빨간색 5개를 가방에 넣어 게임을 시작합니다.
랜덤 설정으로 플레이할 때는 동일한 설정으로 여러 게임을 연속으로 플레이해야 실제 설정을 경험할 수 있습니다.
멀티플레이어 카드놀이: 각자가 시부미 세트를 가지고 있는 한, 어떤 인원도 경쟁할 수 있다. 랜덤 셋업을 할 경우, 모든 사람이 하나의 랜덤 셋업을 복사해야 하기 때문에 모든 사람이 동일한 베이스로 시작합니다. 만약 플레이어들이 서로를 볼 수 있다면, 각 플레이어는 게임 중에 자신의 가방에서 무작위로 그림을 그려야 한다. 후자는 더 순수한 경쟁을 허용하지만, 전자가 종종 더 실용적이다.
목표: 다른 종류의 백인과 흑인을 분리하여 게임에서 지지 않고 최대한 많은 점수를 획득합니다.
Setup: 4×4 보드는 오른쪽과 같이 16개의 베이스 홀을 채우고 시작합니다.
이 게임은 3×3단계부터 진행된다. 가방을 비우고 각각의 색깔(흰색, 검정색, 빨강색)의 공 5개를 가방에 넣으세요.
규칙: 가방에서 공을 꺼내고 다음 규칙에 따라 피라미드에 추가하세요. 레벨에 빈 공간이 없을 경우 새 레벨의 가장자리 지점에 볼을 배치할 수 있습니다. 그렇지 않을 경우 새 공을 측면에서 밀어 넣어야 합니다. 하얀 공과 검은 공은 결국 다른 공과 닿아야 한다; 붉은 공은 이렇게 할 필요가 없다. 만약 하얀색이나 검은색이 좌초되면, 당신은 지는 것입니다. 피라미드 밖으로 공을 밀어내면 안 돼
마지막 공이 피라미드 위에 올라가면 다음과 같이 점수를 매깁니다.
모서리에서 모서리로 빨간색이 시각적으로 연결된 경로에 대해 7점. 그렇지 않으면 빨간색은 가치가 없습니다.
보이는 그룹으로 분리된 색상(검은색 또는 흰색)은 그 색상의 보이는 각 그룹에 있는 공 개수의 곱을 의미한다.
하나의 인접한 가시 집단에 있는 색(검은색 또는 흰색)은 가시 집단에 있는 공의 수를 음수하는 값이다.
랜덤 설정: 구석에 있는 두 개의 빨간색 공부터 시작하여 가방에 11개의 흰색과 11개의 검은색 공을 넣습니다. 빨간색 중 하나에서 시계 방향으로 안쪽으로 돌면서 가방에서 공을 끌어다가 보드에 추가합니다. 이제 같은 빨간색에서 시계 방향으로 다시 나선형을 그리며, 다른 종류의 것과 접촉하지 않는 흰색이나 검은색에 도달할 때마다 가방의 다른 종류로 교체합니다. (가운데 4를 교체하는 데 어려움을 사과합니다) 참고: 따라서 베이스는 하나의 흰색과 하나의 검은색 그룹보다 더 많은 그룹을 포함할 수 있습니다.
설정이 끝나면 가방을 버리고 평소처럼 흰색, 검은색, 빨간색 5개를 가방에 넣어 게임을 시작합니다.
랜덤 설정으로 플레이할 때는 동일한 설정으로 여러 게임을 연속으로 플레이해야 실제 설정을 경험할 수 있습니다.
멀티플레이어 카드놀이: 각자가 시부미 세트를 가지고 있는 한, 어떤 인원도 경쟁할 수 있다. 랜덤 셋업을 할 경우, 모든 사람이 하나의 랜덤 셋업을 복사해야 하기 때문에 모든 사람이 동일한 베이스로 시작합니다. 만약 플레이어들이 서로를 볼 수 있다면, 각 플레이어는 게임 중에 자신의 가방에서 무작위로 그림을 그려야 한다. 후자는 더 순수한 경쟁을 허용하지만, 전자가 종종 더 실용적이다.
Spruit is a solitaire game designed for play with a Shibumi set. It uses a 4×4-holed board, and balls in three colors (white, black, and red).
Aim: Score the most points you can, without losing the game by disconnecting a white or a black the others of its kind.
Setup: The 4×4 board starts with the 16 base holes filled as shown to the right.
The game is played from the 3×3 level up. Empty the bag, and put 5 balls of each color (white, black, and red) into the bag.
Rules: Draw a ball from the bag, and add it to the pyramid according to these rules: When there are no free spaces on a level, you may place the ball on any edge point of the new level; otherwise, you must push a ball from the side with a new ball. White and black balls must end up touching others of their kind; red needn’t do this. If a white or black becomes stranded, you lose. You may not push balls off the pyramid.
Once the last ball is on the pyramid, you score according to the following:
7 points for a visibly connected path of red from corner to corner; otherwise, red is worthless.
A color (black or white) that is split into separate visible groups is worth the product of the number of balls in each visible group of that color.
A color (black or white) that is in one contiguous visible group is worth negative the number of balls in that visible group.
Random Setup: Start with the two red balls in the corner, then put 11 white and 11 black in the bag. Spiral clockwise inward from one of the reds, drawing a ball from the bag and adding it to the board. Now spiral clockwise inward again from the same red, and each time you reach a white or black that is not touching any others of its kind, replace it with the other kind from the bag. (Apologies for the difficulty in replacing the center four!) Note: The base may thus contain more groups than just one white and one black.
After setup, dump the bag, and put the usual 5 white, 5 black, 5 red in the bag to start the game.
When playing with random setup, you should play several games in a row with the same setup, so you can really experience the setup.
Multi-player Solitaire: Any number of people can compete, as long as each person has a Shibumi set. If you do a random setup, everyone should copy one random setup, so everyone starts with the same base. If players can see each others’ pyramids, each player should draw randomly from her own bag during the game; if players cannot see each others’ pyramids, you can have one person draw from her bag the whole game, announcing the color drawn, and the other players simply pull out that color and place it. The latter allows for more pure competition, but the former is often more practical.
Aim: Score the most points you can, without losing the game by disconnecting a white or a black the others of its kind.
Setup: The 4×4 board starts with the 16 base holes filled as shown to the right.
The game is played from the 3×3 level up. Empty the bag, and put 5 balls of each color (white, black, and red) into the bag.
Rules: Draw a ball from the bag, and add it to the pyramid according to these rules: When there are no free spaces on a level, you may place the ball on any edge point of the new level; otherwise, you must push a ball from the side with a new ball. White and black balls must end up touching others of their kind; red needn’t do this. If a white or black becomes stranded, you lose. You may not push balls off the pyramid.
Once the last ball is on the pyramid, you score according to the following:
7 points for a visibly connected path of red from corner to corner; otherwise, red is worthless.
A color (black or white) that is split into separate visible groups is worth the product of the number of balls in each visible group of that color.
A color (black or white) that is in one contiguous visible group is worth negative the number of balls in that visible group.
Random Setup: Start with the two red balls in the corner, then put 11 white and 11 black in the bag. Spiral clockwise inward from one of the reds, drawing a ball from the bag and adding it to the board. Now spiral clockwise inward again from the same red, and each time you reach a white or black that is not touching any others of its kind, replace it with the other kind from the bag. (Apologies for the difficulty in replacing the center four!) Note: The base may thus contain more groups than just one white and one black.
After setup, dump the bag, and put the usual 5 white, 5 black, 5 red in the bag to start the game.
When playing with random setup, you should play several games in a row with the same setup, so you can really experience the setup.
Multi-player Solitaire: Any number of people can compete, as long as each person has a Shibumi set. If you do a random setup, everyone should copy one random setup, so everyone starts with the same base. If players can see each others’ pyramids, each player should draw randomly from her own bag during the game; if players cannot see each others’ pyramids, you can have one person draw from her bag the whole game, announcing the color drawn, and the other players simply pull out that color and place it. The latter allows for more pure competition, but the former is often more practical.
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