-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Len Kalich
-
아티스트
-
인원
게임 소개
뜰
중세 도전 게임
안뜰은 중세 초기에 설정된 게임입니다. 그것은 땅이나 나라를 위해 싸우는 왕들 사이의 갈등을 나타낸다. 이 게임은 킹스, 근위병, 농노와 함께 플레이되며, 각각 고유한 성격과 권력 구조를 가지고 있다. 각 왕의 목표는 안뜰의 궁극적인 안전에 가장 먼저 도달하는 것이며, 따라서 승리는 왕의 몫이다. 코트야드는 체스나 체커스의 익숙한 게임보드 디자인, 체커스의 전략적 도전과 같은 간단한 플레이 동작을 가지고 있다. 안마당은 두 게임 사이의 바로 중간에 배치된다.
중세 도전 게임
안뜰은 중세 초기에 설정된 게임입니다. 그것은 땅이나 나라를 위해 싸우는 왕들 사이의 갈등을 나타낸다. 이 게임은 킹스, 근위병, 농노와 함께 플레이되며, 각각 고유한 성격과 권력 구조를 가지고 있다. 각 왕의 목표는 안뜰의 궁극적인 안전에 가장 먼저 도달하는 것이며, 따라서 승리는 왕의 몫이다. 코트야드는 체스나 체커스의 익숙한 게임보드 디자인, 체커스의 전략적 도전과 같은 간단한 플레이 동작을 가지고 있다. 안마당은 두 게임 사이의 바로 중간에 배치된다.
Courtyard
A Medieval Game of Challenge
Courtyard is a game set in an early medieval period. It represents a conflict between kings in a struggle for either land or country. The game is played with Kings, Guards, and Serfs; each having their own distinctive personality and power structure. The objective for each King is to be the first to reach the ultimate safety of the Courtyard, whereupon the victory is his. Courtyard possesses the familiarity of Chess or Checkers in gameboard design, the simplicity of playing moves as in Checkers with the strategic challenge of Chess. Courtyard is placed directly in the middle between both games.
A Medieval Game of Challenge
Courtyard is a game set in an early medieval period. It represents a conflict between kings in a struggle for either land or country. The game is played with Kings, Guards, and Serfs; each having their own distinctive personality and power structure. The objective for each King is to be the first to reach the ultimate safety of the Courtyard, whereupon the victory is his. Courtyard possesses the familiarity of Chess or Checkers in gameboard design, the simplicity of playing moves as in Checkers with the strategic challenge of Chess. Courtyard is placed directly in the middle between both games.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
452
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
328
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18