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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tim Parnell
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아티스트
Dave Garnham, Malcolm Yaxley
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인원
게임 소개
메카 카니지(Mecha Carnage)는 테이블 상판 위에 애니메이션과 마나가 스타일의 메크 작업을 재현하기 위해 고안된 빠르고 다재다능한 미니어처 워게임 규칙 세트이다.
이 시스템은 모든 스타일의 메카 또는 거대한 로봇 기반 배경에서 사용자 지정 메크, 차량 및 보병을 만들 수 있는 일반적인 시스템입니다. 여기에는 변환 메카(예: 로보텍), 결합 메카(예: 볼트론), 매크로 클래스 메카(예: 마천루 크기 로봇)와 같은 장르별 트로프에 대한 규칙이 포함되어 있다. 디자인 시스템은 간단하지만 포괄적입니다.
그 게임은 교대로 활성화 시스템을 사용한다. 유닛이 활성화되면 특정 액션 포인트(일반적으로 2개이지만 영웅을 위한 포인트)가 존재하며, 이를 통해 움직임, 공격, 트라스n포밍을 포함한 게임 내 액션을 수행할 수 있다. 전투는 공격자의 기술 수준, 목표물의 크기, 사정거리, 무기 정확도와 같은 다양한 수식어로 정의되는 목표물에 대한 d20 롤을 통해 처리된다. 적중 시 대상의 방어구 피해량이 증가한다.
이 시스템은 모든 스타일의 메카 또는 거대한 로봇 기반 배경에서 사용자 지정 메크, 차량 및 보병을 만들 수 있는 일반적인 시스템입니다. 여기에는 변환 메카(예: 로보텍), 결합 메카(예: 볼트론), 매크로 클래스 메카(예: 마천루 크기 로봇)와 같은 장르별 트로프에 대한 규칙이 포함되어 있다. 디자인 시스템은 간단하지만 포괄적입니다.
그 게임은 교대로 활성화 시스템을 사용한다. 유닛이 활성화되면 특정 액션 포인트(일반적으로 2개이지만 영웅을 위한 포인트)가 존재하며, 이를 통해 움직임, 공격, 트라스n포밍을 포함한 게임 내 액션을 수행할 수 있다. 전투는 공격자의 기술 수준, 목표물의 크기, 사정거리, 무기 정확도와 같은 다양한 수식어로 정의되는 목표물에 대한 d20 롤을 통해 처리된다. 적중 시 대상의 방어구 피해량이 증가한다.
Mecha Carnage is a fast playing, versatile set of miniature wargame rules designed for recreating anime and managa style mech engagements on the tabletop.
The system is generic allowing for creation of custom mechs, vehicles, and infantry from any style of mecha or giant robot based background. It includes rules for genre specific tropes such as transforming mecha (e.g. Robotech), combining mecha (e.g. Voltron), and macro class mecha (e.g. skyscraper sized robots). The design system is simple. but comprehensive.
The game uses an alternating activating system. When a unit is activated it has a certain nmuber of action points (typically 2, but more for heroes) that it can spend to perform actions in the game, including movement, attacks, and trasnforming. Combat is handled via a d20 roll against a target number, which is defined by various modifiers such as the attacker's tech level, target's size, range, & weapon accuracy. If a hit is scored, damage is rolled against the target's armor.
The system is generic allowing for creation of custom mechs, vehicles, and infantry from any style of mecha or giant robot based background. It includes rules for genre specific tropes such as transforming mecha (e.g. Robotech), combining mecha (e.g. Voltron), and macro class mecha (e.g. skyscraper sized robots). The design system is simple. but comprehensive.
The game uses an alternating activating system. When a unit is activated it has a certain nmuber of action points (typically 2, but more for heroes) that it can spend to perform actions in the game, including movement, attacks, and trasnforming. Combat is handled via a d20 roll against a target number, which is defined by various modifiers such as the attacker's tech level, target's size, range, & weapon accuracy. If a hit is scored, damage is rolled against the target's armor.
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