-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
Dieter Zander
-
인원
게임 소개
고대 로마에서 행해졌던 보드게임을 재구성한 것이다. 그 게임의 진위는 불확실하다. 이 게임은 가장 오래된 보드 게임 중 하나인 밀을 기반으로 합니다. 옛 로마 국경 요새 근처에서 발굴 작업을 하던 중, 밀의 복사본이 발견되었다.
Radm¨hle (Wheel Mill)에서 플레이어들은 중앙 공간을 포함한 한 줄로 자신의 세 개의 토큰을 형성하려고 한다. 바퀴에 있는 3개의 토큰은 제분기로 간주되지 않는다. 조각들은 대각선 또는 둘레를 따라 다음 자유 교차점으로 이동된다. 한 조각을 뛰어넘는 것은 허용된다. 영원히 계속될지도 모르는 아주 전략적인 게임이지 보통 한 선수가 다른 선수가 두 번의 가능한 승리 동작으로 상황을 구축하도록 하는 결정적인 실수를 범한 후에 끝납니다.
Radm¨hle (Wheel Mill)에서 플레이어들은 중앙 공간을 포함한 한 줄로 자신의 세 개의 토큰을 형성하려고 한다. 바퀴에 있는 3개의 토큰은 제분기로 간주되지 않는다. 조각들은 대각선 또는 둘레를 따라 다음 자유 교차점으로 이동된다. 한 조각을 뛰어넘는 것은 허용된다. 영원히 계속될지도 모르는 아주 전략적인 게임이지 보통 한 선수가 다른 선수가 두 번의 가능한 승리 동작으로 상황을 구축하도록 하는 결정적인 실수를 범한 후에 끝납니다.
A reconstruction of a boardgame played in ancient Rome. The authenticity of the game is uncertain. This game is based on Mill, one of the oldest known board games. During excavations near former Roman border fortifications, a copy of Mill has been discovered.
In Radmühle (Wheel Mill), players try to form their three token into a line including the central space. Three tokens on the wheel is not considered a mill. The pieces are moved along the diagonal or the circumference to the next free intersection. A leap over one other piece is permitted. Very tactical game that might go on forever. Usually ends after one players makes a crucial mistake of letting the other build a situation with two possible winning moves.
In Radmühle (Wheel Mill), players try to form their three token into a line including the central space. Three tokens on the wheel is not considered a mill. The pieces are moved along the diagonal or the circumference to the next free intersection. A leap over one other piece is permitted. Very tactical game that might go on forever. Usually ends after one players makes a crucial mistake of letting the other build a situation with two possible winning moves.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18