-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Masayoshi Imura
-
아티스트
Tachibana Reiji
-
인원
게임 소개
Wargame 일본 역사 #13의 이슈 게임입니다.
사쓰마 반란(세이난 센소우)의 캠페인 레벨 워게임입니다.
http://en.wikipedia.org/wiki/Satsuma_Rebellion
디자이너의 노트에 따르면 "라스트 사무라이"는 도미니언의 Paths of Glory의 기본 엔진과 갑판 빌딩 컨셉을 참고하여 설계되었다.
플레이어는 일본 제국 육군이나 사쓰마 번의 반란군을 지휘한다. 플레이어는 카드로 대표되는 군사 작전과 자원을 관리한다.
사기 저하로 승자가 결정된다. 중요 공간 보유 대수의 차이로 사기가 저하될 것이다. 사쓰마 번 선수도 마지막 차례까지 사기가 무너지지 않는다는 점에서 승리한다.
사쓰마 반란(세이난 센소우)의 캠페인 레벨 워게임입니다.
http://en.wikipedia.org/wiki/Satsuma_Rebellion
디자이너의 노트에 따르면 "라스트 사무라이"는 도미니언의 Paths of Glory의 기본 엔진과 갑판 빌딩 컨셉을 참고하여 설계되었다.
플레이어는 일본 제국 육군이나 사쓰마 번의 반란군을 지휘한다. 플레이어는 카드로 대표되는 군사 작전과 자원을 관리한다.
사기 저하로 승자가 결정된다. 중요 공간 보유 대수의 차이로 사기가 저하될 것이다. 사쓰마 번 선수도 마지막 차례까지 사기가 무너지지 않는다는 점에서 승리한다.
Issue game of Wargame Japanese History #13.
Campaign level wargame for the Satsuma Rebellion(Seinan Sensou).
http://en.wikipedia.org/wiki/Satsuma_Rebellion
Designer's note said, "Last samurai" has been designed with reference to basic engine of Paths of Glory and deck building concept from Dominion.
Players control either imperial Japanese Army or Rebels of Satsuma Domain. Players manage military operation and resources represented by the card.
The winner is determined by the collapse of morale. Morale will be reduced by the difference of the holding number of important spaces. Satsuma Domain player will also win that morale will not collapse until the final turn.
Campaign level wargame for the Satsuma Rebellion(Seinan Sensou).
http://en.wikipedia.org/wiki/Satsuma_Rebellion
Designer's note said, "Last samurai" has been designed with reference to basic engine of Paths of Glory and deck building concept from Dominion.
Players control either imperial Japanese Army or Rebels of Satsuma Domain. Players manage military operation and resources represented by the card.
The winner is determined by the collapse of morale. Morale will be reduced by the difference of the holding number of important spaces. Satsuma Domain player will also win that morale will not collapse until the final turn.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18