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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Gerhard Junker
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아티스트
-
인원
게임 소개
"Of Spurensuche am Limes"는 48페이지에 달하는 배경 정보가 담긴 책을 가지고 있는 보드게임이다.
게임 보드에는 깊이가 다른 지대가 있는 발굴 현장이 표시된다. 게임을 시작할 때 발견물과 발견물(한 색에 연결된 타일)이 위를 향하여 사이트에 배포된다. 다음 단계에서는 모든 발견물이 시간의 먼지(지형 타일)로 덮여 여러 층의 타일을 만듭니다. 그 후에야 색이 플레이어들에게 할당된다 - 당신이 일부 "그들의"발견들을 기억하길 바란다.
각 플레이어는 자신의 연구 과제(색깔)와 일치하는 발견물을 발굴하기 위해 고고학자 팀을 연기한다. 그러나 이를 위해 로마 문서 조각들이 발견되어 플레이어가 추가 점수를 획득할 수 있다.
선수의 차례에 따라, 그는 4가지 행동을 각각 수행한다:
- 탐험 매니저를 사이트 경계 주변의 1 - 3개 공간(유망한 분야)으로 이동시키십시오. 그의 입장은 고고학자들이 도달할 수 있는 부지의 공간(중립색)을 결정한다.
- 이제 플레이어는 한 명 이상의 중립적인 고고학자를 자신의 탐험 매니저가 결정한 부문으로 이동하거나 상대편에게 좋지 않은 위치로 이동시킬 수 있는 5개의 이동 지점을 갖게 된다.
- 세 번째 활동은 현장을 탐사하는 것입니다. 고고학자들이 그려진 두 개의 지형 타일이 들어 올려지고 그 아래에 있는 것들이 이제 보입니다. 그것들은 직접 구할 수 없다.
- 마지막으로 플레이어는 굴착을 수행할 수 있습니다. 몇 가지 발견을 볼 수 있도록 하려면 구역의 깊이에 따라 한 명 이상의 고고학자를 공간에 배치해야 합니다.
당신만의 색깔의 발견물은 박물관에 바로 보내지고, 더 가치 있는 발견물들은 더 가치가 낮은 발견물들을 대체하고 있습니다.
상대편의 색깔에 대한 발견은 쉽게 발굴되지 않는다. 당신은 그것들을 얻기 위해 할당된 포인트나 주사위 운이 필요합니다.
발견물은 대부분 같은 방식으로 발견되고 발굴되지 않기 때문에 플레이어들은 발견물을 발견하지 않도록 주의해야 한다.
게임은 한 명의 플레이어가 자신이 발견한 모든 것을 발굴하면 끝난다. 만약 아무도 그렇게 할 수 없다면, 게임은 종료되며, 플레이어가 성공적인 발굴과 발견이 등록된 "exposition track"의 끝에 도달하고 가장 많은 점수를 받은 플레이어가 게임에서 승리하게 된다.
이 고급 게임은 다른 플레이어들이 발견한 발견물을 상대방이 발굴하는 것을 더 어렵게 만들기 위해 펜스를 제공한다.
게임 보드에는 깊이가 다른 지대가 있는 발굴 현장이 표시된다. 게임을 시작할 때 발견물과 발견물(한 색에 연결된 타일)이 위를 향하여 사이트에 배포된다. 다음 단계에서는 모든 발견물이 시간의 먼지(지형 타일)로 덮여 여러 층의 타일을 만듭니다. 그 후에야 색이 플레이어들에게 할당된다 - 당신이 일부 "그들의"발견들을 기억하길 바란다.
각 플레이어는 자신의 연구 과제(색깔)와 일치하는 발견물을 발굴하기 위해 고고학자 팀을 연기한다. 그러나 이를 위해 로마 문서 조각들이 발견되어 플레이어가 추가 점수를 획득할 수 있다.
선수의 차례에 따라, 그는 4가지 행동을 각각 수행한다:
- 탐험 매니저를 사이트 경계 주변의 1 - 3개 공간(유망한 분야)으로 이동시키십시오. 그의 입장은 고고학자들이 도달할 수 있는 부지의 공간(중립색)을 결정한다.
- 이제 플레이어는 한 명 이상의 중립적인 고고학자를 자신의 탐험 매니저가 결정한 부문으로 이동하거나 상대편에게 좋지 않은 위치로 이동시킬 수 있는 5개의 이동 지점을 갖게 된다.
- 세 번째 활동은 현장을 탐사하는 것입니다. 고고학자들이 그려진 두 개의 지형 타일이 들어 올려지고 그 아래에 있는 것들이 이제 보입니다. 그것들은 직접 구할 수 없다.
- 마지막으로 플레이어는 굴착을 수행할 수 있습니다. 몇 가지 발견을 볼 수 있도록 하려면 구역의 깊이에 따라 한 명 이상의 고고학자를 공간에 배치해야 합니다.
당신만의 색깔의 발견물은 박물관에 바로 보내지고, 더 가치 있는 발견물들은 더 가치가 낮은 발견물들을 대체하고 있습니다.
상대편의 색깔에 대한 발견은 쉽게 발굴되지 않는다. 당신은 그것들을 얻기 위해 할당된 포인트나 주사위 운이 필요합니다.
발견물은 대부분 같은 방식으로 발견되고 발굴되지 않기 때문에 플레이어들은 발견물을 발견하지 않도록 주의해야 한다.
게임은 한 명의 플레이어가 자신이 발견한 모든 것을 발굴하면 끝난다. 만약 아무도 그렇게 할 수 없다면, 게임은 종료되며, 플레이어가 성공적인 발굴과 발견이 등록된 "exposition track"의 끝에 도달하고 가장 많은 점수를 받은 플레이어가 게임에서 승리하게 된다.
이 고급 게임은 다른 플레이어들이 발견한 발견물을 상대방이 발굴하는 것을 더 어렵게 만들기 위해 펜스를 제공한다.
"Auf Spurensuche am Limes" is a board game with an accompanying book with 48 pages of background information.
The game board shows a excavation site with zones of different depth. At the start of the game, findings and discoveries (tiles connected to one colour) are distributed on the site, face up. In a next step, all findings are covered with the dust of time - terrain tiles on top of them, thus creating multiple layers of tiles. Only after this, colours are assigned to the players - hopefully thy remember some of "their" findings.
Each player plays a team of archaeologists trying to excavate in particular those findings which match his own research assignment (colour). In trying to achieve that, however, fragments of roman documents might be discovered, earning the player additional points.
At a player's turn, he performs each of 4 actions:
- Move his expedition manager 1 - 3 spaces around the border of the site (to more promising sectors). His position determines the spaces of the site which can be reached by archeologists (neutral colour).
- Now the player has 5 movement points to move one or more neutral archeologists, either to the sector determined by his own expedition manager or to some bad position for the opponents.
- The 3rd action the site is explored. Two terrain tiles with archeologists on them are lifted and the things nderneath are now visible. They are (mostly) not directly available.
- Finally, the player can perform an excavation. To get the several findings visible, you need to place one or more archeologists around the space, depending on the depth of the zone.
Findings of your own colour are directly put into the museum, more worthy findings are replacing ones with lesser value.
Findings of an opponent`s colour are not that easily excavated. You need allocated points or some dice luck to get them.
Since mostly a finding is not discovered and excavated in the same turn, players have to be careful not to discover findings, which can be easily "grabbed" by their opponents.
The game ends when one player manages to excavate all of his assigned findings (winner of the game). If nobody manages to do so, the game ends, when a player reaches the end of the "expedition track", where successful excavations and discoveries are registered, and the player with the most allocated points wins the game.
The advanced game offers fences to make it harder for opponents to excavates findings discovered by other players.
The game board shows a excavation site with zones of different depth. At the start of the game, findings and discoveries (tiles connected to one colour) are distributed on the site, face up. In a next step, all findings are covered with the dust of time - terrain tiles on top of them, thus creating multiple layers of tiles. Only after this, colours are assigned to the players - hopefully thy remember some of "their" findings.
Each player plays a team of archaeologists trying to excavate in particular those findings which match his own research assignment (colour). In trying to achieve that, however, fragments of roman documents might be discovered, earning the player additional points.
At a player's turn, he performs each of 4 actions:
- Move his expedition manager 1 - 3 spaces around the border of the site (to more promising sectors). His position determines the spaces of the site which can be reached by archeologists (neutral colour).
- Now the player has 5 movement points to move one or more neutral archeologists, either to the sector determined by his own expedition manager or to some bad position for the opponents.
- The 3rd action the site is explored. Two terrain tiles with archeologists on them are lifted and the things nderneath are now visible. They are (mostly) not directly available.
- Finally, the player can perform an excavation. To get the several findings visible, you need to place one or more archeologists around the space, depending on the depth of the zone.
Findings of your own colour are directly put into the museum, more worthy findings are replacing ones with lesser value.
Findings of an opponent`s colour are not that easily excavated. You need allocated points or some dice luck to get them.
Since mostly a finding is not discovered and excavated in the same turn, players have to be careful not to discover findings, which can be easily "grabbed" by their opponents.
The game ends when one player manages to excavate all of his assigned findings (winner of the game). If nobody manages to do so, the game ends, when a player reaches the end of the "expedition track", where successful excavations and discoveries are registered, and the player with the most allocated points wins the game.
The advanced game offers fences to make it harder for opponents to excavates findings discovered by other players.
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