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BGG랭킹
BGG전체 : 5547
STRATEGY : 1946
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.15 / 5
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디자이너
Bill Crenshaw
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아티스트
John Gast, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
매니페스트 데스티니(Manifest Destiny)는 식민지 시대부터 현재까지 북아메리카를 배경으로 한 3~5인용 카드 기반 멀티 플레이어 전략 게임이다. 르네상스 시대의 계승자로 빌 크렌쇼가 설계하고 켄 구터무스가 개발한 매니페스트 데스티니는 초기 문명 기반 게임의 전략적 구성 요소와 간소화된 유럽 게임의 우아함을 결합했다. 어떤 면에서는 이전의 게임들을 연상시키지만, 이것은 상당히 더 간단하고 빠르게 플레이할 수 있다. 다양한 게이머들에게 어필할 수 있도록 설계된 매니페스트 데스티니는 성공하기 위해 전략적 균형이 필요한 몇 가지 독특한 요소들을 결합합니다.
각 플레이어는 대륙의 새로운 시장을 포함하는 영토로 확장되는 상업 제국을 통제한다. 플레이어는 프로그레시브와 토큰을 구매하기 위해 현금을 사용합니다. 진행은 게임 중에 플레이어들에게 추가적인 능력을 줍니다. 토큰은 영토 확장과 파이오니어, 도시 및 추가 카드 구매에 사용됩니다.
각 경기는 우승의 표준 경로가 없는 독특한 경기다. 이 게임은 모든 플레이어들이 경쟁력을 유지할 수 있는 몇 가지 요소를 가지고 있다; 카드와 프로그레시브스는 뒤처진 플레이어를 돕기 위해 설계되었다. 경쟁 기회의 균형을 어떻게 맞추느냐에 따라 운명의 달성이 결정됩니다.
각 플레이어는 대륙의 새로운 시장을 포함하는 영토로 확장되는 상업 제국을 통제한다. 플레이어는 프로그레시브와 토큰을 구매하기 위해 현금을 사용합니다. 진행은 게임 중에 플레이어들에게 추가적인 능력을 줍니다. 토큰은 영토 확장과 파이오니어, 도시 및 추가 카드 구매에 사용됩니다.
각 경기는 우승의 표준 경로가 없는 독특한 경기다. 이 게임은 모든 플레이어들이 경쟁력을 유지할 수 있는 몇 가지 요소를 가지고 있다; 카드와 프로그레시브스는 뒤처진 플레이어를 돕기 위해 설계되었다. 경쟁 기회의 균형을 어떻게 맞추느냐에 따라 운명의 달성이 결정됩니다.
Manifest Destiny is a card-driven multi-player strategy game for 3 to 5 players set in North America from colonial times to the present. Designed by Bill Crenshaw as the successor to the Age of Renaissance, and developed by Ken Gutermuth, Manifest Destiny combines the strategic components of earlier, longer civilization-based games with the elegance of streamlined European gaming. While reminiscent of its predecessors in some respects, it is significantly simpler and quicker to play. Designed to appeal to a wide range of gamers, Manifest Destiny combines several unique elements that require strategic balancing to succeed.
Each player controls a mercantile empire as it expands into territories containing new markets across the continent. Players use cash to purchase Progressions and tokens. Progressions give players additional capabilities during the game. Tokens are used for territorial expansion and to purchase Pioneers, cities and additional cards.
Each game is unique, with no standard path to victory. The game has several elements that keep all players competitive; cards and Progressions are designed to assist lagging players. How you balance the competing opportunities will determine whether you achieve your destiny.
Each player controls a mercantile empire as it expands into territories containing new markets across the continent. Players use cash to purchase Progressions and tokens. Progressions give players additional capabilities during the game. Tokens are used for territorial expansion and to purchase Pioneers, cities and additional cards.
Each game is unique, with no standard path to victory. The game has several elements that keep all players competitive; cards and Progressions are designed to assist lagging players. How you balance the competing opportunities will determine whether you achieve your destiny.
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