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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
바사의 시장(핀란드어로는 토리, 스웨덴어로는 "torg")은 1930년대에 활발한 무역 중심지였으며, 주변 시골에서 물건을 팔기 위해 왔다. 타운포크는 시장에 자주 드나들었고 다양한 상품들이 소유주들을 거래했다.
전쟁은 1940년대에 우리나라에 영향을 미쳤고, 식량과 다른 상품들이 부족했고, 이로 인해 시장뿐만 아니라 상점에서도 상품의 범위가 축소되었다. 특히 배급 카드가 사용되면서 암시장의 거래가 일상화되었다. 그 나라는 1950년대에 회복되었고 미래에 대한 믿음은 다시 한번 무역을 시작하게 했다.
이 게임에서 플레이어들은 시장 경비원의 사라진 휘파람을 찾는 것과 동시에 다양한 임무를 수행하고 시장 판매대에서 상품을 가져오려고 노력한다.
게임을 하는 동안 플레이어는 새로운 기술과 같은 성취된 과제에 대한 보상을 받게 되고, 이것은 그들이 더 어려운 작업으로 넘어갈 수 있게 한다. 하지만, 마크플레이스에서의 삶은 그렇게 쉽지 않습니다. 농작물의 좋고 나쁨, 인구 증가, 전쟁, 경제적 성공, 미래에 대한 믿음, 그리고 사회의 다른 사건들은 가격과 플레이어들의 과제 수행 가능성에 영향을 미친다.
이것은 2-4명의 플레이어들에게 흥미롭고 교육적인 게임으로, 지역의 역사와 바사 어르신들의 추억이 뒤섞여 혁신적인 보드게임으로 탄생했다.
그 보드는 양면으로 되어 있는데 하나는 더 쉽고 하나는 더 단단하다. 이 게임은 어린 선수들과 더 성숙한 선수들 모두에게 적합하다.
전쟁은 1940년대에 우리나라에 영향을 미쳤고, 식량과 다른 상품들이 부족했고, 이로 인해 시장뿐만 아니라 상점에서도 상품의 범위가 축소되었다. 특히 배급 카드가 사용되면서 암시장의 거래가 일상화되었다. 그 나라는 1950년대에 회복되었고 미래에 대한 믿음은 다시 한번 무역을 시작하게 했다.
이 게임에서 플레이어들은 시장 경비원의 사라진 휘파람을 찾는 것과 동시에 다양한 임무를 수행하고 시장 판매대에서 상품을 가져오려고 노력한다.
게임을 하는 동안 플레이어는 새로운 기술과 같은 성취된 과제에 대한 보상을 받게 되고, 이것은 그들이 더 어려운 작업으로 넘어갈 수 있게 한다. 하지만, 마크플레이스에서의 삶은 그렇게 쉽지 않습니다. 농작물의 좋고 나쁨, 인구 증가, 전쟁, 경제적 성공, 미래에 대한 믿음, 그리고 사회의 다른 사건들은 가격과 플레이어들의 과제 수행 가능성에 영향을 미친다.
이것은 2-4명의 플레이어들에게 흥미롭고 교육적인 게임으로, 지역의 역사와 바사 어르신들의 추억이 뒤섞여 혁신적인 보드게임으로 탄생했다.
그 보드는 양면으로 되어 있는데 하나는 더 쉽고 하나는 더 단단하다. 이 게임은 어린 선수들과 더 성숙한 선수들 모두에게 적합하다.
The marketplace ("tori" in Finnish, "torg" in Swedish) of Vaasa ("Vasa" in Swedish) was a vivid trade center in the 1930's, to which people from the surrounding countryside came to sell their goods. Townsfolk frequented the marketplace and various goods traded owners.
The war had its impact on the nation in the 1940's and there was shortage in food as well as other products, which lead to that the range of goods was reduced in stores as well as in the marketplace. Trade in the black market became usual especially when the ration cards were taken into use. The nation recovered in the 1950's and the belief in the future got the trade started once again.
In the game the players try to accomplish various tasks and bring goods from the market stands to the stores located around the marketplace at the same time as they are looking for the missing whistle of the marketplace guard.
During the game the players receive rewards for accomplished tasks, such as new skills, which allow them to move on to more difficult tasks. However, the life at the markeplace is not that easy. Good and bad crop years, the rising population, the war, economical success, the belief in the future and different events in the society have their impact on the prices and the players' possibilities to carry out tasks.
This is an exciting and educating game for 2-4 players, in which local history and the memories of the elderly townsfolk of Vaasa are interwoven into an innovative boardgame.
The board has two sides, one easier and one harder. The game is suitable for both young and more mature players.
The war had its impact on the nation in the 1940's and there was shortage in food as well as other products, which lead to that the range of goods was reduced in stores as well as in the marketplace. Trade in the black market became usual especially when the ration cards were taken into use. The nation recovered in the 1950's and the belief in the future got the trade started once again.
In the game the players try to accomplish various tasks and bring goods from the market stands to the stores located around the marketplace at the same time as they are looking for the missing whistle of the marketplace guard.
During the game the players receive rewards for accomplished tasks, such as new skills, which allow them to move on to more difficult tasks. However, the life at the markeplace is not that easy. Good and bad crop years, the rising population, the war, economical success, the belief in the future and different events in the society have their impact on the prices and the players' possibilities to carry out tasks.
This is an exciting and educating game for 2-4 players, in which local history and the memories of the elderly townsfolk of Vaasa are interwoven into an innovative boardgame.
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