-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
420-420 분
-
연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
Monte Mattson, Michael Neylan, James Soto, Dennis A. Spors
-
아티스트
Monte Mattson
-
인원
게임 소개
1813년에 벌어진 라이프치히 전투는 역사상 가장 큰 전투 중 하나이며 많은 나라들과 왕국들이 서로 싸우는 것을 포함한다. 여기에는 러시아와 프로이센, 오스트리아가 연합하여 프랑스와 그 동맹국을 격퇴하고 독일의 민족주의를 이끌 유럽의 지배를 구축한 것도 포함되어 있었다. 역사가들이 누가 선악인인지에 대해 무수한 반대 의견을 끌어냈지만, 이 전투는 50만 명의 군대와 함께 라이프치히 시를 둘러싸고 있다.
이 충돌의 순전한 크기는 대대 수준에서 그것을 나타낼 때 디자이너’의 기술을 실제로 시험할 수 있다. 그러나 라이프치히는 사실 연합군이 도시를 향해 집중적으로 움직이는 동안 라이프치히의 서쪽, 동쪽, 남쪽, 북쪽에서 벌어진 일련의 작은 전투이다. 라 바타유 드 Möckern 1813은 라이프치히 북쪽의 전투이다.
Möcern은 남쪽으로 이동하는 라이프치히로 가는 통행 가능한 도로를 지키는 이 북부 도시를 위한 격렬한 투쟁에 초점을 맞추고 있다. 이에 따라 나폴레옹은 마르몽 원수와 그의 6군단에게 방어를 맡겼다. 마르몽은 퇴역 군인 외에도 징집병들과 해군들을 최근 항구에서 철수시켰다. 마르몽은 데 카사노바의 제3기병군단을 지원하고 있다.
폰 블¨cher 원수가 지휘하는 실레시아 연합군이 이 진지를 점령했다. 이 군대는 프로이센 군단, 러시아 군단, 러시아 기병 군단으로 구성되어 있다. 프로이센군은 베를린을 점령하는 것을 포함하여 몇 번의 승리를 거뒀습니다. 러시아군은 1812년의 사상자를 감안하면 다소 작은 부대이다. 그러나 러시아군은 강력한 코사크 기병대를 보유하고 있다.
플레이어는 즉시 연합군의 구성 차이와 성공을 위해 어떻게 관리되어야 하는지를 알게 됩니다. 프랑스, 프로이센, 러시아 군단은 모두 시뮬레이션에 실제 역사적 중요성을 주입하고 군단 지휘관으로서 플레이어의 기술을 발전시킨다.
마르몽은 이 전투에서 Möcern 마을을 여러 번 점령하고 잃었지만, 카사노바 기병대는 러시아군을 저지했다. 전투는 치열했고 황혼과 저녁 시간까지 계속되었다.
각 20분 턴은 양쪽에서 명령 단계를 거쳐 프랑스 선수 시퀀스를 거쳐 프로이센 선수 시퀀스를 따른다. 이 순서에는 이동, 기병 돌격, 사격, 근거리 등이 포함된다. 그 동안, 사기는 결정적인 역할을 합니다. 이것은 한 경기에서는 훌륭한 한 선수이지만 한 경기에서는 두 선수를 수용할 수도 있다.
원래 규칙은 업데이트되었지만 확장되지는 않았습니다. 라 바타유 시리즈의 초기 디자이너들은 프리미어 규칙이 가장 정확하고 경쟁적인 플레이를 촉진한다고 믿는다. 새 프리미어 규칙은 원래 규칙의 업데이트이지만 특정 항목을 쉽게 찾을 수 있으며 명령 제어와 같은 일부 사용자 요청 규칙을 포함합니다.
플레이어들이 고려해야 할 새로운 규칙은 정예 부대, 랜드웨어 교전, 러시아 용기병 능력, 개선된 마을, 황혼 전투, 특정 부대의 충성심, 지휘 구조, 약탈이다. 역사적 전투 외에도 4가지 시나리오가 포함되어 있다. 이 전투들은 폰 블루허의 공격에 영감을 받아 기병대만을 전투에 투입할 수 있게 하고, 모케른 전투에 뛰어들 수 있는 능력을 제공한다. 이 시나리오는 플레이어가 임계 사상자와 질서 해체에 도달할 때마다 종료된다.
이 충돌의 순전한 크기는 대대 수준에서 그것을 나타낼 때 디자이너’의 기술을 실제로 시험할 수 있다. 그러나 라이프치히는 사실 연합군이 도시를 향해 집중적으로 움직이는 동안 라이프치히의 서쪽, 동쪽, 남쪽, 북쪽에서 벌어진 일련의 작은 전투이다. 라 바타유 드 Möckern 1813은 라이프치히 북쪽의 전투이다.
Möcern은 남쪽으로 이동하는 라이프치히로 가는 통행 가능한 도로를 지키는 이 북부 도시를 위한 격렬한 투쟁에 초점을 맞추고 있다. 이에 따라 나폴레옹은 마르몽 원수와 그의 6군단에게 방어를 맡겼다. 마르몽은 퇴역 군인 외에도 징집병들과 해군들을 최근 항구에서 철수시켰다. 마르몽은 데 카사노바의 제3기병군단을 지원하고 있다.
폰 블¨cher 원수가 지휘하는 실레시아 연합군이 이 진지를 점령했다. 이 군대는 프로이센 군단, 러시아 군단, 러시아 기병 군단으로 구성되어 있다. 프로이센군은 베를린을 점령하는 것을 포함하여 몇 번의 승리를 거뒀습니다. 러시아군은 1812년의 사상자를 감안하면 다소 작은 부대이다. 그러나 러시아군은 강력한 코사크 기병대를 보유하고 있다.
플레이어는 즉시 연합군의 구성 차이와 성공을 위해 어떻게 관리되어야 하는지를 알게 됩니다. 프랑스, 프로이센, 러시아 군단은 모두 시뮬레이션에 실제 역사적 중요성을 주입하고 군단 지휘관으로서 플레이어의 기술을 발전시킨다.
마르몽은 이 전투에서 Möcern 마을을 여러 번 점령하고 잃었지만, 카사노바 기병대는 러시아군을 저지했다. 전투는 치열했고 황혼과 저녁 시간까지 계속되었다.
각 20분 턴은 양쪽에서 명령 단계를 거쳐 프랑스 선수 시퀀스를 거쳐 프로이센 선수 시퀀스를 따른다. 이 순서에는 이동, 기병 돌격, 사격, 근거리 등이 포함된다. 그 동안, 사기는 결정적인 역할을 합니다. 이것은 한 경기에서는 훌륭한 한 선수이지만 한 경기에서는 두 선수를 수용할 수도 있다.
원래 규칙은 업데이트되었지만 확장되지는 않았습니다. 라 바타유 시리즈의 초기 디자이너들은 프리미어 규칙이 가장 정확하고 경쟁적인 플레이를 촉진한다고 믿는다. 새 프리미어 규칙은 원래 규칙의 업데이트이지만 특정 항목을 쉽게 찾을 수 있으며 명령 제어와 같은 일부 사용자 요청 규칙을 포함합니다.
플레이어들이 고려해야 할 새로운 규칙은 정예 부대, 랜드웨어 교전, 러시아 용기병 능력, 개선된 마을, 황혼 전투, 특정 부대의 충성심, 지휘 구조, 약탈이다. 역사적 전투 외에도 4가지 시나리오가 포함되어 있다. 이 전투들은 폰 블루허의 공격에 영감을 받아 기병대만을 전투에 투입할 수 있게 하고, 모케른 전투에 뛰어들 수 있는 능력을 제공한다. 이 시나리오는 플레이어가 임계 사상자와 질서 해체에 도달할 때마다 종료된다.
The Battle of Leipzig, fought in 1813, is one of the largest conflicts ever and involved many countries / kingdoms fighting against each other. This included a coalition of Russia, Prussia and Austria committed to defeat France and its allies, forging a domination of Europe that would lead to the Nationalism of Germany. While historians have drawn a myriad of contrary opinions about who were the good guys and bad guys, the battle encircles the city of Leipzig with 500,000 man armies facing each other.
The sheer size of this conflict can truly test a designer’s skill when representing it at a battalion level. However, Leipzig is actually a series of smaller battles fought west, east, south and north of Leipzig as the Coalition armies concentrically move toward the City. La Bataille de Möckern 1813 is the battle north of Leipzig.
Möckern focuses on the raging struggle for this northern town which guards the passable roads to Leipzig moving south. As such, Napoleon entrusted the defense to Marshal Marmont and his VI Corps. In addition to veteran troops, Marmont has conscripts and sailors recently removed from the ports. Supporting Marmont is the III Cavalry Corps of de Casanova.
Coming down on this position is the Coalition’s Army of Silesia commanded by Marshal von Blücher. This army has a Prussian Corps, a Russian Corps and a Russian Cavalry Corps. The Prussians are fresh from several victories including holding Berlin. The Russians are somewhat smaller units given their casualties in 1812. However the Russians have a strong contingent of Cossacks and line cavalry.
The player will note immediately the differences in the Coalition formations and how each must be managed to achieve success. The French, Prussians and Russians Corps all operate a little differently injecting some real historical significance to the simulation and advancing the player’s skills as Corps Commanders.
Marmont held and lost the town of Möckern several times in this battle while the cavalry of Casanova held back the Russians. The fighting was intense, and continued into the dusk and evening hours.
Each 20 minute turn starts with a Command Phase for both sides followed by the French Player sequence and then by the Prussian Player sequence. The sequence includes movement, cavalry charges, fire and melee. During each, morale plays a decisive role. This is a great one player on one player game but will also accommodate two players on a side also.
The original rules have been updated but not expanded to any extent. The original designers of the La Bataille Series believe the Premier Rules facilitate / expedite the most accurate and competitive play. The new Premier Rules are an update of the original rules but make it easier to find specific topics and includes some user requested rules such as command control.
New rules for the players to consider are the effects of Elite Units, Landwehr skirmishing, Russian Dragoon’s abilities, improved towns, dusk combat, the loyalties of certain units, command structures and plundering. Besides the historical battle, four scenarios are included. These provide for a cavalry on cavalry only battle, inspired attacks by von Bluecher and the ability to jump into combat for the struggle of Moeckern itself. This scenario will end whenever a player reaches a threshold casualties and disintegration of order.
The sheer size of this conflict can truly test a designer’s skill when representing it at a battalion level. However, Leipzig is actually a series of smaller battles fought west, east, south and north of Leipzig as the Coalition armies concentrically move toward the City. La Bataille de Möckern 1813 is the battle north of Leipzig.
Möckern focuses on the raging struggle for this northern town which guards the passable roads to Leipzig moving south. As such, Napoleon entrusted the defense to Marshal Marmont and his VI Corps. In addition to veteran troops, Marmont has conscripts and sailors recently removed from the ports. Supporting Marmont is the III Cavalry Corps of de Casanova.
Coming down on this position is the Coalition’s Army of Silesia commanded by Marshal von Blücher. This army has a Prussian Corps, a Russian Corps and a Russian Cavalry Corps. The Prussians are fresh from several victories including holding Berlin. The Russians are somewhat smaller units given their casualties in 1812. However the Russians have a strong contingent of Cossacks and line cavalry.
The player will note immediately the differences in the Coalition formations and how each must be managed to achieve success. The French, Prussians and Russians Corps all operate a little differently injecting some real historical significance to the simulation and advancing the player’s skills as Corps Commanders.
Marmont held and lost the town of Möckern several times in this battle while the cavalry of Casanova held back the Russians. The fighting was intense, and continued into the dusk and evening hours.
Each 20 minute turn starts with a Command Phase for both sides followed by the French Player sequence and then by the Prussian Player sequence. The sequence includes movement, cavalry charges, fire and melee. During each, morale plays a decisive role. This is a great one player on one player game but will also accommodate two players on a side also.
The original rules have been updated but not expanded to any extent. The original designers of the La Bataille Series believe the Premier Rules facilitate / expedite the most accurate and competitive play. The new Premier Rules are an update of the original rules but make it easier to find specific topics and includes some user requested rules such as command control.
New rules for the players to consider are the effects of Elite Units, Landwehr skirmishing, Russian Dragoon’s abilities, improved towns, dusk combat, the loyalties of certain units, command structures and plundering. Besides the historical battle, four scenarios are included. These provide for a cavalry on cavalry only battle, inspired attacks by von Bluecher and the ability to jump into combat for the struggle of Moeckern itself. This scenario will end whenever a player reaches a threshold casualties and disintegration of order.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
475
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18