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8VINDALOO: Four Battles from the 2nd Anglo-Maratha War (2022) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg
-
아티스트
-
인원
게임 소개
VINDALO - 제2차 영국-마라타 전쟁의 4대 전투는 쉽고 빠른 플레이를 강조한 게임으로, 취미에 의해 거의 손대지 않았지만 진정으로 게임플레이어 굿이 풍부한 역사의 특이한 특징에 초점을 맞추고 있다.
빈달루는 제2차 영국-마라타 전쟁(1803년)을 배경으로 하고 있다. 그리고 나그푸르와 베라르의 본슬 지배자들은 거대한 포병대와 더불어 동인도 회사의 군대가 종종 인정받지 못하는 일반 호수 아래에 있던 북부 힌두스탄에서 똑같이 중요한 전투들을 완성했다; 이 모든 것은 동부를 가장한 영국의 거의 무의식적인, 지속적인 노력의 일부였다. 인도 회사, 전 대륙과 문명을 집어삼킬거야.
대부분의 게임 시스템은 모든 워게이머에게 친숙할 것이다. 회전수도 정해져 있지 않고 이고후고 게임도 아니다. 리더십 품질에 따른 가변적 명령 활성화가 기본이다. 그때의 일반적인 화재/이동과 충격 메커니즘이 모두 거기에 있습니다.
빈다루는 제2차 영국-마라타 전쟁에서 데칸의 아사이와 아르가움, 힌두스탄 북부의 델리와 라스웨어의 네 가지 전투를 모두 포함하고 있다. 웰링턴은 아사예가 지금까지 싸운 전투 중 가장 힘든 전투라고 생각했다. 이 전투들은 각각의 지도에 있으며, 각 전투부대는 반(半)전투부대(전체 대대는 2개의 카운터이다. 마라타 족은 많은 대포를 가지고 있다. 웰즐리 “&hellip에 따르면 훌륭한 포병이다. 내가 본 것 중 최고의 황동 화기이다.”
각 전투마다 포격과 함께 개전술이 있으며, 격투가 뒤따른다. 기병 돌격의 기회는 충분하며, 특히 마라타 플레이어가 그의 거대한 기병 콤푸(브릿지)를 활성화할 수 있다면 더욱 그러하다. 그리고 지금까지 볼 수 없는 지형에서 매우 특이한 환경, 예를 들어 2개의 전장을 덮고 있는 8~10피트 높이의 코끼리 풀과 같은 모든 것이 있습니다.
게다가 게임은 솔리테어와 동등하게 잘 한다.
VINDALO의 각 사본에는 다음이 포함됩니다.
게임 맵 4개(2개 - 22개&x34&, 17개&x22개)
전체 카운터 시트 2개
규칙 책자 약 24페이지
전투 책자 약 20페이지
두 개의 차트 및 테이블 카드
10면 주사위 1개
빈달루는 제2차 영국-마라타 전쟁(1803년)을 배경으로 하고 있다. 그리고 나그푸르와 베라르의 본슬 지배자들은 거대한 포병대와 더불어 동인도 회사의 군대가 종종 인정받지 못하는 일반 호수 아래에 있던 북부 힌두스탄에서 똑같이 중요한 전투들을 완성했다; 이 모든 것은 동부를 가장한 영국의 거의 무의식적인, 지속적인 노력의 일부였다. 인도 회사, 전 대륙과 문명을 집어삼킬거야.
대부분의 게임 시스템은 모든 워게이머에게 친숙할 것이다. 회전수도 정해져 있지 않고 이고후고 게임도 아니다. 리더십 품질에 따른 가변적 명령 활성화가 기본이다. 그때의 일반적인 화재/이동과 충격 메커니즘이 모두 거기에 있습니다.
빈다루는 제2차 영국-마라타 전쟁에서 데칸의 아사이와 아르가움, 힌두스탄 북부의 델리와 라스웨어의 네 가지 전투를 모두 포함하고 있다. 웰링턴은 아사예가 지금까지 싸운 전투 중 가장 힘든 전투라고 생각했다. 이 전투들은 각각의 지도에 있으며, 각 전투부대는 반(半)전투부대(전체 대대는 2개의 카운터이다. 마라타 족은 많은 대포를 가지고 있다. 웰즐리 “&hellip에 따르면 훌륭한 포병이다. 내가 본 것 중 최고의 황동 화기이다.”
각 전투마다 포격과 함께 개전술이 있으며, 격투가 뒤따른다. 기병 돌격의 기회는 충분하며, 특히 마라타 플레이어가 그의 거대한 기병 콤푸(브릿지)를 활성화할 수 있다면 더욱 그러하다. 그리고 지금까지 볼 수 없는 지형에서 매우 특이한 환경, 예를 들어 2개의 전장을 덮고 있는 8~10피트 높이의 코끼리 풀과 같은 모든 것이 있습니다.
게다가 게임은 솔리테어와 동등하게 잘 한다.
VINDALO의 각 사본에는 다음이 포함됩니다.
게임 맵 4개(2개 - 22개&x34&, 17개&x22개)
전체 카운터 시트 2개
규칙 책자 약 24페이지
전투 책자 약 20페이지
두 개의 차트 및 테이블 카드
10면 주사위 1개
VINDALOO - Four Battles from the 2nd Anglo-Maratha War is a game emphasizing easy, quick play that focuses on the unusual features of this area of history virtually untouched by the hobby but truly rich in gameplayer goodies.
VINDALOO simulates the battles of the 2nd Anglo-Maratha War in India (1803), in which Major General, The Honorable Arthur Wellesley (later the Duke of Wellington) had field command in the Deccan (the center of the subcontinent) against the huge forces of the Marathas , the largest independent empire in India, under the Scindia rulers of Gwalior and the Bhonsle rulers of Nagpur and Berar, complete with the a massive artillery corps, plus the equally important battles in the northern, Hindustan where the troops of the East India Company were under the oft-unappreciated General Lake; all of which was part of the almost subconscious, ongoing efforts of the British, in the guise of their East India Company, to gobble up an entire continent and civilization.
Much of the game system will be familiar to any wargamer. There is no set number of turns, and this is not Igo-Hugo gaming. Variable activation of commands, based on leadership quality, is the baseline. The usual fire/move then shock mechanics are all there.
VINDALOO includes all four battles of the 2nd Anglo-Maratha War: Assaye and Argaum, in the Deccan, and Delhi and Laswaree in northern Hindustan. Wellington considered Assaye the toughest battle in which he ever fought. (And readers of Bernard Cornwell’s first three Sharpe books will find this familiar territory). Each of these battles is on it's own map, at 120 yards per hex, with combat units being half-battalions (well, two counters for a full battalion). The Marathas have lots of artillery. Good artillery, too… according to Wellesley “… the finest brass ordnance I have ever seen.”
Each battle has its own opening maneuvers, along with heavy barrages of cannon, followed by gritty hand-to-hand combat. There is plenty of opportunity for cavalry charges, especially if the Maratha player can activate his massive cavalry compoo (brigades). And all in very unusual settings with heretofore unseen terrain, such as the 8-10 foot high elephant grass that covered most of 2 of the battlefields.
As an added attraction, the game plays equally well solitaire.
Each copy of VINDALOO will contain:
4 game maps (two - 22"x34" and two 17" x 22")
Two full counter sheets
Rules Booklet Approximately 24 pages
Battles Booklet Approximately 20 pages
Two Charts and Tables cards
1 10-sided Dice
VINDALOO simulates the battles of the 2nd Anglo-Maratha War in India (1803), in which Major General, The Honorable Arthur Wellesley (later the Duke of Wellington) had field command in the Deccan (the center of the subcontinent) against the huge forces of the Marathas , the largest independent empire in India, under the Scindia rulers of Gwalior and the Bhonsle rulers of Nagpur and Berar, complete with the a massive artillery corps, plus the equally important battles in the northern, Hindustan where the troops of the East India Company were under the oft-unappreciated General Lake; all of which was part of the almost subconscious, ongoing efforts of the British, in the guise of their East India Company, to gobble up an entire continent and civilization.
Much of the game system will be familiar to any wargamer. There is no set number of turns, and this is not Igo-Hugo gaming. Variable activation of commands, based on leadership quality, is the baseline. The usual fire/move then shock mechanics are all there.
VINDALOO includes all four battles of the 2nd Anglo-Maratha War: Assaye and Argaum, in the Deccan, and Delhi and Laswaree in northern Hindustan. Wellington considered Assaye the toughest battle in which he ever fought. (And readers of Bernard Cornwell’s first three Sharpe books will find this familiar territory). Each of these battles is on it's own map, at 120 yards per hex, with combat units being half-battalions (well, two counters for a full battalion). The Marathas have lots of artillery. Good artillery, too… according to Wellesley “… the finest brass ordnance I have ever seen.”
Each battle has its own opening maneuvers, along with heavy barrages of cannon, followed by gritty hand-to-hand combat. There is plenty of opportunity for cavalry charges, especially if the Maratha player can activate his massive cavalry compoo (brigades). And all in very unusual settings with heretofore unseen terrain, such as the 8-10 foot high elephant grass that covered most of 2 of the battlefields.
As an added attraction, the game plays equally well solitaire.
Each copy of VINDALOO will contain:
4 game maps (two - 22"x34" and two 17" x 22")
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