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BGG랭킹
BGG전체 : 19200
WARGAMES : 3538
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.55 / 5
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디자이너
Philippe Hardy
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아티스트
Christophe Camilotte, Mark Churms, Pascal Da Silva
-
인원
게임 소개
Raid sur Bruneval 1942 - Raid on Bruneval 1942 - (물기 작전)는 프랑스 Vae Victis 잡지 #104 (특별 게임 에디션)에 등장한 단독 전술 게임이다. 프로스트 소령이 1942년 2월 27일 밤 브룬발(프랑스 북서부) 부근에서 독일 레이더를 포착하기 위해 지휘하는 영국 낙하산 부대들의 급습을 모의한 것이다. 이 작전 동안, 낙하산으로 떨어뜨린 영국군은 한두 명의 독일군 작전원이 레이더를 포착하여 장원을 파괴하고 마침내 대기 중인 상륙정 공격에 착수해야 한다.
이 게임은 지퍼락으로 편집되며, 야간 브루네발 주변을 묘사한 A3 크기의 지도와 108개의 카운터(영국 낙하산 부대 드레이크, 넬슨, 로드니, 독일 해안 수비대, 루프트바페 경비대, MG, 알약 상자, 제685 보병 연대의 지원군, 활성화 및 기타 표식)가 포함되어 있다. 하나의 전형적인 카운터 유닛은 약 10명의 남자를 나타냅니다. 이 규정들은 A5 크기의 15쪽짜리 책자에 포함되어 있다.
경기 시간은 0:15와 03:15부터 13턴입니다. 플레이어는 매 턴마다 먼저 영국 측과 경기를 한 다음 활성화된 독일군 유닛이 이 순서에 따라 싸우고, 움직이고, 증원 병력을 얻는다. 해안 방어를 제외하고, 독일군은 처음에는 지도에 표시되지 않았다. 대신 무작위로 선택한 여러 활성화 마커가 지도의 특정 영역에 배치된다. 영국 유닛에 근접하여 경보 레벨을 설정하면 활성화 마커가 트리거되어 0 ~ 4 독일 유닛에 숨겨질 수 있습니다. 이 활성화된 유닛들은 전투하고 움직일 수 있다. 독일군의 이동은 가장 가까운 적(PM)과 가장 큰 적 스택 또는 독일군 스택에 의해 결정됩니다. 전투는 장교, 지형 수식어, 1D6의 존재에 의해 변형된 두 개의 인접한 스택의 힘을 비교하여 해결된다. 가장 큰 점수는 다른 한 단계 손실을 입힌다.
영국이 근소한 승리를 거두려면 최소 승점 10점을 얻어야 한다. 20개 이상이 결정적인 승리입니다. 과거 점수는 24 VP입니다.
이 게임은 지퍼락으로 편집되며, 야간 브루네발 주변을 묘사한 A3 크기의 지도와 108개의 카운터(영국 낙하산 부대 드레이크, 넬슨, 로드니, 독일 해안 수비대, 루프트바페 경비대, MG, 알약 상자, 제685 보병 연대의 지원군, 활성화 및 기타 표식)가 포함되어 있다. 하나의 전형적인 카운터 유닛은 약 10명의 남자를 나타냅니다. 이 규정들은 A5 크기의 15쪽짜리 책자에 포함되어 있다.
경기 시간은 0:15와 03:15부터 13턴입니다. 플레이어는 매 턴마다 먼저 영국 측과 경기를 한 다음 활성화된 독일군 유닛이 이 순서에 따라 싸우고, 움직이고, 증원 병력을 얻는다. 해안 방어를 제외하고, 독일군은 처음에는 지도에 표시되지 않았다. 대신 무작위로 선택한 여러 활성화 마커가 지도의 특정 영역에 배치된다. 영국 유닛에 근접하여 경보 레벨을 설정하면 활성화 마커가 트리거되어 0 ~ 4 독일 유닛에 숨겨질 수 있습니다. 이 활성화된 유닛들은 전투하고 움직일 수 있다. 독일군의 이동은 가장 가까운 적(PM)과 가장 큰 적 스택 또는 독일군 스택에 의해 결정됩니다. 전투는 장교, 지형 수식어, 1D6의 존재에 의해 변형된 두 개의 인접한 스택의 힘을 비교하여 해결된다. 가장 큰 점수는 다른 한 단계 손실을 입힌다.
영국이 근소한 승리를 거두려면 최소 승점 10점을 얻어야 한다. 20개 이상이 결정적인 승리입니다. 과거 점수는 24 VP입니다.
Raid sur Bruneval 1942 - Raid on Bruneval 1942 - (Operation Biting) is a solitary tactical game that appeared in the French Vae Victis magazine #104 (special game edition). It simulates the Raid of British paratroopers under Major Frost's command to capture a german radar near Bruneval (northwestern France) during the night of february 27th 1942. During this operation, the british dropped by parachute must capture the radar, one or two german operators, destroy the manor and finally embark all in the waiting Landing Craft Assaults.
The game is edited under ziplock and contains a A3-size map depicting Bruneval surroundings at night (scale at 1/25000), 108 counters (the 3 formation of British paratroopers Drake, Nelson and Rodney ; german coastal defense, luftwaffe guards, MGs, pill-boxes and part of 685th infantry regiment reinforcements ; activation and other markers). One typical counter unit represents around 10 men. The rules are included in a separate 15 pages A5-sized booklet.
The duration of the game is 13 turns from 0:15 et 03:15 am. The player plays the British side first each turn and then the activated german units fight, move and get reinforcements in this respective order. Except for the coastal defenses, the german units are not represented on the map at the beginning. Instead, several randomly selected activation markers are deployed in specific areas of the map. The combination of proximity to British units and alert level may trigger an activation marker that may hide from 0 to 4 german units. These activated units may then fight and move. German move is dictated by closest (in PM) and largest enemy stack or German stack. Combat is resolved by comparing the strength of both adjacent stacks modified by the presence of an officer, the terrain modifier and 1D6. Largest score inflicts one step loss to the other.
The British must score at least 10 victory points to get a marginal victory. More than 20 is a decisive victory. The historical score is 24 VP.
The game is edited under ziplock and contains a A3-size map depicting Bruneval surroundings at night (scale at 1/25000), 108 counters (the 3 formation of British paratroopers Drake, Nelson and Rodney ; german coastal defense, luftwaffe guards, MGs, pill-boxes and part of 685th infantry regiment reinforcements ; activation and other markers). One typical counter unit represents around 10 men. The rules are included in a separate 15 pages A5-sized booklet.
The duration of the game is 13 turns from 0:15 et 03:15 am. The player plays the British side first each turn and then the activated german units fight, move and get reinforcements in this respective order. Except for the coastal defenses, the german units are not represented on the map at the beginning. Instead, several randomly selected activation markers are deployed in specific areas of the map. The combination of proximity to British units and alert level may trigger an activation marker that may hide from 0 to 4 german units. These activated units may then fight and move. German move is dictated by closest (in PM) and largest enemy stack or German stack. Combat is resolved by comparing the strength of both adjacent stacks modified by the presence of an officer, the terrain modifier and 1D6. Largest score inflicts one step loss to the other.
The British must score at least 10 victory points to get a marginal victory. More than 20 is a decisive victory. The historical score is 24 VP.
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