-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
B. Mitchell
-
아티스트
-
인원
게임 소개
그 섬 어딘가에 금으로 가득 찬 상자가 묻혀 있다. 선수들의 임무는 이 숨겨진 보물의 정확한 위치를 찾는 것이다. 그것은 간단한 제거 방법으로 달성될 수 있다.
이 지도는 49개의 정사각형으로 나누어져 있으며, 가로로 번호가 매겨지고 세로로 글자가 쓰여 있다(그림 1). 14개의 '위치 카드'도 있는데, 각각 섬 지도와 음영으로 된 행이나 열이 있다(그림 2). 게임을 시작할 때, 이 카드들은 두 개의 팩으로 나뉘는데, 하나는 번호가 매겨진 열을 담고 있고 다른 하나는 문자 행이 있다. 각 팩은 뒤섞여 엎드린 채로 맨 위에 있는 카드를 뽑습니다. 이 카드들은 보이지 않고 보물의 정확한 위치를 알려준다. 예를 들어, 3열에 음영 처리된 카드를 F열에 음영 처리된 카드와 함께 그린다면 보물의 위치는 사각형 3F에 있습니다. 남은 12장의 카드는 함께 섞여서 두 장, 세 장, 네 장으로 이루어진 선수들 사이에서 동등하게 처리된다.
각 플레이어는 또한 8개의 땅 파는 토큰을 받는다. 손에 들고 있는 카드를 본 첫 번째 선수는 지도판의 정사각형 위에 자신의 토큰 중 하나를 놓을 것이라고 B6는 말한다. 왼쪽에 있는 플레이어가 B열이나 6열, 또는 실제로 둘 다 표시된 카드를 가지고 있다면, 단순히 '아니오'라고 말하면 6열이나 B열 어디에도 보물이 묻혀 있지 않을 수 있다는 것을 알고 첫 번째 선수의 차례가 끝난다.
플레이어 중 한 명이 보물상자의 위치를 제안할 때까지 플레이어는 차례대로 토큰을 배치한다. 그리고 나서 그 플레이어는 게임 초반에 선택된 카드를 봅니다. 맞으면 그 선수가 승리하고, 그렇지 않으면 카드를 뒤집어 놓고 게임에서 탈락한다.
발명가가 제안한 변형은 각 플레이어가 토큰을 하나만 가지고 있고, 첫 번째 라운드에서 보드에 배치된 후, 다음 턴에서 직교로 인접한 정사각형으로 이동할 수 있다는 것이다.
이 지도는 49개의 정사각형으로 나누어져 있으며, 가로로 번호가 매겨지고 세로로 글자가 쓰여 있다(그림 1). 14개의 '위치 카드'도 있는데, 각각 섬 지도와 음영으로 된 행이나 열이 있다(그림 2). 게임을 시작할 때, 이 카드들은 두 개의 팩으로 나뉘는데, 하나는 번호가 매겨진 열을 담고 있고 다른 하나는 문자 행이 있다. 각 팩은 뒤섞여 엎드린 채로 맨 위에 있는 카드를 뽑습니다. 이 카드들은 보이지 않고 보물의 정확한 위치를 알려준다. 예를 들어, 3열에 음영 처리된 카드를 F열에 음영 처리된 카드와 함께 그린다면 보물의 위치는 사각형 3F에 있습니다. 남은 12장의 카드는 함께 섞여서 두 장, 세 장, 네 장으로 이루어진 선수들 사이에서 동등하게 처리된다.
각 플레이어는 또한 8개의 땅 파는 토큰을 받는다. 손에 들고 있는 카드를 본 첫 번째 선수는 지도판의 정사각형 위에 자신의 토큰 중 하나를 놓을 것이라고 B6는 말한다. 왼쪽에 있는 플레이어가 B열이나 6열, 또는 실제로 둘 다 표시된 카드를 가지고 있다면, 단순히 '아니오'라고 말하면 6열이나 B열 어디에도 보물이 묻혀 있지 않을 수 있다는 것을 알고 첫 번째 선수의 차례가 끝난다.
플레이어 중 한 명이 보물상자의 위치를 제안할 때까지 플레이어는 차례대로 토큰을 배치한다. 그리고 나서 그 플레이어는 게임 초반에 선택된 카드를 봅니다. 맞으면 그 선수가 승리하고, 그렇지 않으면 카드를 뒤집어 놓고 게임에서 탈락한다.
발명가가 제안한 변형은 각 플레이어가 토큰을 하나만 가지고 있고, 첫 번째 라운드에서 보드에 배치된 후, 다음 턴에서 직교로 인접한 정사각형으로 이동할 수 있다는 것이다.
Somewhere on the island is buried a chest full of gold doubloons. The task of the players is to try and locate the exact position of this hidden treasure. It can be achieved by the simple means of elimination.
The map is divided into forty-nine squares which are numbered horizontally and lettered vertically (fig. 1). There are also fourteen 'location cards' each containing a reproduction of the island map and with either one row or one column shaded (fig. 2). At the beginning of the game, these cards are divided into two packs, one containing the numbered columns and the other the lettered rows. Each pack is shuffled and placed face down and the top card drawn from each. These cards remain unseen and give the exact location of the treasure. For example; should the card with column 3 shaded be drawn together with the card having row F shaded, then the position of the treasure is at square 3F. The twelve remaining cards are shuffled together and dealt equally amongst the players of whom there may be two, three or four.
Each player also receives eight digging tokens. Having looked at the cards in his hand, the first player will place one of his tokens on a square on the map board, say B6. If the player on his left has a card indicating either row B or column 6 or indeed both, then he simply says 'No' and the first player's turn ends with the knowledge that possibly the treasure is not buried anywhere in column 6 and/or row B.
Players continue to place tokens in turn until one of the players suggests the location of the treasure chest. That player then looks at the cards selected at the beginning of the game. If correct, that player wins, if not the cards are replaced face down and that player is out of the game.
A variant suggested by the inventor, which makes a longer but possibly a better game, is where each player only has one token and, after it has been placed on the board during the first round, it may only be moved to an orthogonally, adjacent square on each succeeding turn.
The map is divided into forty-nine squares which are numbered horizontally and lettered vertically (fig. 1). There are also fourteen 'location cards' each containing a reproduction of the island map and with either one row or one column shaded (fig. 2). At the beginning of the game, these cards are divided into two packs, one containing the numbered columns and the other the lettered rows. Each pack is shuffled and placed face down and the top card drawn from each. These cards remain unseen and give the exact location of the treasure. For example; should the card with column 3 shaded be drawn together with the card having row F shaded, then the position of the treasure is at square 3F. The twelve remaining cards are shuffled together and dealt equally amongst the players of whom there may be two, three or four.
Each player also receives eight digging tokens. Having looked at the cards in his hand, the first player will place one of his tokens on a square on the map board, say B6. If the player on his left has a card indicating either row B or column 6 or indeed both, then he simply says 'No' and the first player's turn ends with the knowledge that possibly the treasure is not buried anywhere in column 6 and/or row B.
Players continue to place tokens in turn until one of the players suggests the location of the treasure chest. That player then looks at the cards selected at the beginning of the game. If correct, that player wins, if not the cards are replaced face down and that player is out of the game.
A variant suggested by the inventor, which makes a longer but possibly a better game, is where each player only has one token and, after it has been placed on the board during the first round, it may only be moved to an orthogonally, adjacent square on each succeeding turn.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18