-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nick Bentley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
디자이너 사이트의 시프티 홈페이지
시프티(Shifty)는 사각형 보드 연결 게임으로, 두 개의 반대쪽 가장자리 사이에 직교 및/또는 대각선으로 연결된 스톤 체인을 만드는 것을 목표로 한다.
시프티의 독특한 특징은 차례에 따라 적어도 하나의 친근한 돌 옆에 돌을 놓거나, 체스 여왕의 움직임에 의해, 시작했던 교차점보다 적은 수의 친근한 돌에 직교로 인접한 비어있는 교차점으로 옮겨야 한다는 것이다.
따라서 여러분은 종종 보드에 스톤을 추가하는 것을 포기해야 하며, 대신 전략적으로 중요한 위치에 이미 보드에 스톤을 올려놓아야 합니다. 이러한 날카로운 슈팅의 역동성은 게임의 전략적 관심의 원천이다.
시프티(Shifty)는 사각형 보드 연결 게임으로, 두 개의 반대쪽 가장자리 사이에 직교 및/또는 대각선으로 연결된 스톤 체인을 만드는 것을 목표로 한다.
시프티의 독특한 특징은 차례에 따라 적어도 하나의 친근한 돌 옆에 돌을 놓거나, 체스 여왕의 움직임에 의해, 시작했던 교차점보다 적은 수의 친근한 돌에 직교로 인접한 비어있는 교차점으로 옮겨야 한다는 것이다.
따라서 여러분은 종종 보드에 스톤을 추가하는 것을 포기해야 하며, 대신 전략적으로 중요한 위치에 이미 보드에 스톤을 올려놓아야 합니다. 이러한 날카로운 슈팅의 역동성은 게임의 전략적 관심의 원천이다.
Shifty Homepage at the Designer's Site
Shifty is a square board connection game, where the goal is to create a chain of orthogonally and/or diagonally connected stones between two opposite edges of the board.
The unique feature of Shifty is that on your turn you must either place a stone orthogonally adjacent to at least one friendly stone or you must move any friendly stone, by a chess queen's move, to any empty intersection orthogonally adjacent to fewer friendly stones than the intersection it started on.
As a result you must often forego adding a stone to the board, and instead "shoot" a stone already on the board to a strategically key spot. This sharpshooting dynamic is the source of the game's strategic interest.
Shifty is a square board connection game, where the goal is to create a chain of orthogonally and/or diagonally connected stones between two opposite edges of the board.
The unique feature of Shifty is that on your turn you must either place a stone orthogonally adjacent to at least one friendly stone or you must move any friendly stone, by a chess queen's move, to any empty intersection orthogonally adjacent to fewer friendly stones than the intersection it started on.
As a result you must often forego adding a stone to the board, and instead "shoot" a stone already on the board to a strategically key spot. This sharpshooting dynamic is the source of the game's strategic interest.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
474
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18