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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rob Stone
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아티스트
Andy Hopp
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인원
게임 소개
이 게임에서는 8명의 플레이어 캐릭터가 플레이어 캐릭터 덱을 형성합니다. 각 턴마다 2개의 랜덤 캐릭터가 폐기되고 플레이어는 현재 턴에서 플레이할 플레이어 캐릭터를 몰래 선택합니다.
각 플레이어 캐릭터는 2가지 고유한 능력을 가지고 있습니다. 첫 번째 능력은 어느 방향으로든 사용할 수 있지만 두 번째 능력은 플레이어 캐릭터가 책에 나오는 챕터에서만 사용할 수 있습니다.
두 번째로, 우리는 책의 등장인물, 인용문, 그리고 물건들로 구성된 스토리 데크를 가지고 있습니다. 이 책의 12개 장 모두를 위한 스토리 덱이 있습니다. 각 카드는 해당 카드가 나오는 장에서 비용을 지불하고 플레이할 수 있습니다. 캐릭터 카드와 오브젝트 카드에는 플레이어 점수에 더해지는 스토리 포인트 값이 있습니다. 인용 카드는 챕터를 완성하는 데 사용되며, 챕터는 적절한 챕터에서 3개의 카드를 플레이하지만 스토리 포인트 값은 없습니다. 완료된 장은 점수가 두 배인 반면 불완전한 장은 카드의 결합된 스토리 포인트 값만 채웁니다.
당신은 내가 카드 게임 비용을 언급한 것을 눈치챘을지도 모릅니다. 앨리스에서: 이상한 나라의 모험은 우리가 사용하는 화폐는 타츠이다. 플레이어가 자신의 차례에 취할 수 있는 행동들 중 하나는 타르츠를 잡는 것이다. 타츠는 스토리 카드를 하는 데 사용됩니다. 플레이어가 가지고 있는 타트의 수를 신중하게 조절해야 하는데, 게임이 끝날 때 타트가 있으면 최종 점수에 따라 계산되기 때문이다. 그들은 트레이로 돌아가지 않은 모든 타르트마다 1 스토리 포인트를 잃습니다.
우리가 게임에서 사용하는 게임보드는 스토리보드라고 불립니다. 앨리스는 한 장에서 다음 장으로 가는 길을 따라 여행하며, 대부분의 장에서 몇 차례만 시간을 보냅니다. 앨리스가 새로운 챕터로 넘어가면 이전 챕터에서 플레이어가 손에 쥔 카드는 더 이상 재생되지 않을 수 있다.
스토리보드의 둘레를 따라 스토리 포인트 추적기가 있습니다. 각 챕터가 끝날 때마다 플레이어는 자신이 플레이한 카드(3장의 카드)에 점수를 매기고 챕터의 모든 카드(3장의 카드)는 게임에서 제외된다. 각 플레이어가 보유하고 있는 타트의 현재 개수를 나타내는 Tart Tracker도 있다.
이 게임에서 앨리스는 플레이어 캐릭터가 아닙니다. 그녀는 스토리 덱의 캐릭터도 아닙니다. 게임에서 그녀는 각 장을 통과하는 경로를 따라 이동하는 토큰으로 표현된다. 그녀는 기본적으로 타이머이다. 앨리스 토큰이 마지막 공간에 도달하면 게임은 끝난다.
각 플레이어 캐릭터는 2가지 고유한 능력을 가지고 있습니다. 첫 번째 능력은 어느 방향으로든 사용할 수 있지만 두 번째 능력은 플레이어 캐릭터가 책에 나오는 챕터에서만 사용할 수 있습니다.
두 번째로, 우리는 책의 등장인물, 인용문, 그리고 물건들로 구성된 스토리 데크를 가지고 있습니다. 이 책의 12개 장 모두를 위한 스토리 덱이 있습니다. 각 카드는 해당 카드가 나오는 장에서 비용을 지불하고 플레이할 수 있습니다. 캐릭터 카드와 오브젝트 카드에는 플레이어 점수에 더해지는 스토리 포인트 값이 있습니다. 인용 카드는 챕터를 완성하는 데 사용되며, 챕터는 적절한 챕터에서 3개의 카드를 플레이하지만 스토리 포인트 값은 없습니다. 완료된 장은 점수가 두 배인 반면 불완전한 장은 카드의 결합된 스토리 포인트 값만 채웁니다.
당신은 내가 카드 게임 비용을 언급한 것을 눈치챘을지도 모릅니다. 앨리스에서: 이상한 나라의 모험은 우리가 사용하는 화폐는 타츠이다. 플레이어가 자신의 차례에 취할 수 있는 행동들 중 하나는 타르츠를 잡는 것이다. 타츠는 스토리 카드를 하는 데 사용됩니다. 플레이어가 가지고 있는 타트의 수를 신중하게 조절해야 하는데, 게임이 끝날 때 타트가 있으면 최종 점수에 따라 계산되기 때문이다. 그들은 트레이로 돌아가지 않은 모든 타르트마다 1 스토리 포인트를 잃습니다.
우리가 게임에서 사용하는 게임보드는 스토리보드라고 불립니다. 앨리스는 한 장에서 다음 장으로 가는 길을 따라 여행하며, 대부분의 장에서 몇 차례만 시간을 보냅니다. 앨리스가 새로운 챕터로 넘어가면 이전 챕터에서 플레이어가 손에 쥔 카드는 더 이상 재생되지 않을 수 있다.
스토리보드의 둘레를 따라 스토리 포인트 추적기가 있습니다. 각 챕터가 끝날 때마다 플레이어는 자신이 플레이한 카드(3장의 카드)에 점수를 매기고 챕터의 모든 카드(3장의 카드)는 게임에서 제외된다. 각 플레이어가 보유하고 있는 타트의 현재 개수를 나타내는 Tart Tracker도 있다.
이 게임에서 앨리스는 플레이어 캐릭터가 아닙니다. 그녀는 스토리 덱의 캐릭터도 아닙니다. 게임에서 그녀는 각 장을 통과하는 경로를 따라 이동하는 토큰으로 표현된다. 그녀는 기본적으로 타이머이다. 앨리스 토큰이 마지막 공간에 도달하면 게임은 끝난다.
In the game there are 8 Player Characters that form the Player Character Deck. Each turn 2 random characters are discarded and then the players secretly choose the Player Character they will play in the current turn.
Each Player Character has 2 unique abilities. The first ability may be used on any turn, however the second ability may only be used in Chapters that the Player Character appears in the book.
Secondly, we have the Story Decks which are composed of: Characters, Quotations, and Objects from the book. There are Story Decks for all 12 chapters of the book. Each card may be played for its cost in the Chapter it appears in. Character and Object cards have a Story Point value that adds to a Player's score. Quotation cards are used to complete a Chapter, which is accomplished by playing 3 cards in the appropriate Chapter, but have no Story Point value. Completed Chapters double the points scored while incomplete Chapters score only the card's combined Story Point value.
You may have noticed that I mentioned the cost of playing a card. In Alice: Adventures in Wonderland the currency we use is Tarts. One of the actions a player may take on their turn is taking Tarts. The Tarts are used to play Story cards. Player's must carefully balance the number of Tarts they have in their possession, because at the end of the game any Tarts they have will count against their final score. They lose 1 Story Point for every Tart they did not return to the tray.
The game board we use in the game is called the Storyboard. Alice travels along a pathway from one chapter to the next, spending only a few turns in most chapters. When Alice moves into a new chapter, cards that players may have in their hands from a previous chapter may no longer be played.
Along the perimeter of the Storyboard is a Story Point Tracker. At the end of each Chapter, players score the cards they played (doubled if they played 3 cards) and all cards from the Chapter (in their hands, played in front of them, or remaining in the chapter's Story Deck) are removed from the game. There is also a Tart Tracker that represents the current number of Tarts each player has in their possession.
In the game, Alice is not a Player Character. She is not even a character in the Story Deck. In the game she is represented by a token that moves along a pathway through each chapter. She is a basically a timer. When the Alice token reaches the final space, the game is over.
Each Player Character has 2 unique abilities. The first ability may be used on any turn, however the second ability may only be used in Chapters that the Player Character appears in the book.
Secondly, we have the Story Decks which are composed of: Characters, Quotations, and Objects from the book. There are Story Decks for all 12 chapters of the book. Each card may be played for its cost in the Chapter it appears in. Character and Object cards have a Story Point value that adds to a Player's score. Quotation cards are used to complete a Chapter, which is accomplished by playing 3 cards in the appropriate Chapter, but have no Story Point value. Completed Chapters double the points scored while incomplete Chapters score only the card's combined Story Point value.
You may have noticed that I mentioned the cost of playing a card. In Alice: Adventures in Wonderland the currency we use is Tarts. One of the actions a player may take on their turn is taking Tarts. The Tarts are used to play Story cards. Player's must carefully balance the number of Tarts they have in their possession, because at the end of the game any Tarts they have will count against their final score. They lose 1 Story Point for every Tart they did not return to the tray.
The game board we use in the game is called the Storyboard. Alice travels along a pathway from one chapter to the next, spending only a few turns in most chapters. When Alice moves into a new chapter, cards that players may have in their hands from a previous chapter may no longer be played.
Along the perimeter of the Storyboard is a Story Point Tracker. At the end of each Chapter, players score the cards they played (doubled if they played 3 cards) and all cards from the Chapter (in their hands, played in front of them, or remaining in the chapter's Story Deck) are removed from the game. There is also a Tart Tracker that represents the current number of Tarts each player has in their possession.
In the game, Alice is not a Player Character. She is not even a character in the Story Deck. In the game she is represented by a token that moves along a pathway through each chapter. She is a basically a timer. When the Alice token reaches the final space, the game is over.
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