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Star Fleet Marines: Module I – Assault (2012)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

게시자 웹 사이트 및 보도 자료:

이것은 수년 만에 ADB사의 완전히 새로운 게임 시스템이다. 스타플리트 전투, 연합군 사령관, 스타마다 또는 콜 투 암스 SF가 묘사한 우주 전투와 동시에 지상 전투를 수행할 수 있는 방식으로 스타플리트 우주 보병 전투를 생생하게 구현한다.

500개 이상의 카운터에는 5명의 해병대, 저격수, 공병, 특공대, 중화기, 탱크, 차량, 특수 게임 마커가 그려져 있다.

매우 간단한 “shoot and move” 시스템은 총검을 겨누는 야만적인 전쟁의 공포를 반영합니다. 빠른 상호작용은 기회 사격과 방어 스냅숏에 대한 규칙에 의해 만들어지기 때문에 두 선수 모두 끊임없이 행동하고, 반응하고, 계획하고, 어려운 결정을 내린다. 당신은 클링온 부대가 당신의 오른쪽 측면을 공격하는 것을 쏘겠습니까? 아니면 아직 나타나지 않은 주요 공격을 위해(그리고 앞으로도 그럴 수 없을지도 모르는) 당신의 무기의 사격을 멈추시겠습니까?

풀 컬러로 된 고도로 예술적인 지도는 멀리 떨어진 전형적인 행성의 지형을 묘사하지만, 규칙을 통해 색칠된 지역을 농작물, 숲, 늪, 습지 또는 다른 12가지 유형의 외계 풍경으로 지정할 수 있습니다. 이 지도에는 활화산과 용암강도 포함되어 있답니다!

각 카운터는 해병대원 5명(예: "SFB 또는 FC의 "해병대 분대"의 인용, 상호작용을 용이하게 하는) 또는 단일 차량(탱크, 지상 전투 차량, 셔틀 또는 기타 등). 각 육각은 100미터입니다. 많은 유닛을 하나의 육각형에 쌓을 수 있지만(차량보다 보병 수는 많지만 여전히 많다) 각 방향으로 그 육각형에서 발사할 수 있는 유닛은 소수입니다.

게임 시스템은 플레이어 턴 중 하나입니다. 당신 차례에 따라, 당신의 각 부대는 쏘거나 움직일 수 있습니다, 둘 다 할 수 없습니다. 먼저 촬영이 시작되며, 그 후 장치를 움직이지 않도록 뒤집은 다음 모든 장치를 오른쪽으로 뒤집습니다. 적 유닛을 향해 총을 쏠 때 사격하는 유닛의 종류를 교차 색인화하고, 보호 기능을 제공하는 모든 지형에 맞게 조정하고, 원다이를 굴립니다. 적 유닛은 파괴되거나, 기절하거나(다음 차례에 쏘거나 움직일 수 없도록 뒤집혀짐) 다치지 않을 수 있습니다.

첫 번째 게임 모듈인 SFM: 어택트!는 해병대, 기타 보병(특공대, 공병, 프라임 팀, 민병대), 차량(탱크, 트럭, 공병 차량, 지휘 차량 및 다양한 경무장 병력 수송기)을 포함한다.

부대들은 파고들어서 정규 포병이나 수송포를 부르고, 셔틀이나 수송기로 돌격 착륙을 하고, 근접 공격을 하고, 적의 턴 동안 기회 사격을 하고, 전투기나 포함으로 공습을 할 수 있을 것이다.
From the publishers website and press release:

This is the first entirely new game system from ADB, Inc., in years. It brings infantry combat in the Star Fleet Universe to life in a way that allows ground battles to be fought simultaneously with the space battles portrayed by Star Fleet Battles, Federation Commander, Starmada, or A Call to Arms SF.

Over 500 unit counters portray squads of five Marines, snipers, engineers, commandos, and heavy weapons; or individual tanks and vehicles; or special game markers.

The very simple “shoot then move” system reflects the savage horror of war at bayonet point. Fast interaction is created by rules for opportunity fire and defensive snapshots, so both players are constantly acting, reacting, planning, and making hard decisions. Do you fire at those Klingon troops attacking your right flank — or hold the fire of your weapons for the main attack that has yet to appear (and might never)?

The full-color highly artistic map portrays the terrain on a typical planet far, far away, but rules allow you to designate the colored areas as crops, forest, swamps, marshes, or any of a dozen other types of alien landscape. The map even includes an active volcano and a river of lava!

Each counter is a group of five Marines (i.e., a "Boarding Party" from SFB or a "Marine squad" from FC, facilitating interactions) or a single vehicle (tank, ground combat vehicle, shuttle, or whatever). Each hex is 100 meters. While you can stack a lot of units in one hex (more infantry than vehicles, but still a lot), only a few can fire out of that hex in each direction.

The game system is one of player turns. On your turn, each of your units can either shoot or move, not both. Shooting comes first (after which the unit is turned upside down so that you remember not to move it), then movement, then you turn all of your upside down units right side up. When you shoot at an enemy unit, you cross-index the kind of unit that is shooting with the kind of unit being shot at, adjust this for any terrain that provides protection, and roll one die. The enemy unit might be destroyed, stunned (turned upside down so it won't be able to shoot or move on its next turn), or unharmed.

The first game module, SFM: Assault!, includes Marines, other infantry (commando, heavy weapons, engineers, Prime Teams, militia), and vehicles (tanks, trucks, engineer vehicles, command vehicles, and various light-armored troop carriers).

Units will be able to dig in, call for regular artillery or transporter artillery, do assault landings with shuttles or transporters, do close assaults, use opportunity fire to shoot during the enemy turn, and conduct air strikes with fighters or gunboats.

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