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BGG랭킹
BGG전체 : 22391
PARTYGAMES : 789
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
50-50 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.59 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1991년 VCR 게임 나이트메어의 업데이트로 1995년 후속작 애트모스페어입니다.
Atmosfear의 목적은 ""로 향하기 전에 이사회의 6개 지역에서 각각 키를 모으는 것이다.Well of Fears"를 중앙에 두고 게임에서 이기기 위해 상대편의 두려움을 끌어내려고 합니다. 이것은 49분이 지나기 전에 완료되어야 하며, 그렇지 않으면 모든 선수들이 자동으로 패배한다.
Atmosfear는 게임이 끝날 때까지 계속 째깍거리면서 타이머 역할을 하는 DVD를 사용한다. 접수 담당자는 또한 화면에 자주 나타나며 일부 또는 모든 플레이어에게 문제를 일으킨다. 전작과 마찬가지로 애트모스페어는 스트레스가 많은 플레이를 위해 만들며, 게이머들은 게이트키퍼가 나타나 그들을 부르기 전에 가능한 한 빨리 차례를 돌리며 주사위를 넘긴다.
원본과 달리 DVD로 각색했다는 것은 게이트키퍼와의 만남이 고정된 순서가 아닌 무작위라는 것을 의미하기 때문에 그가 다음에 언제 나타날지 예측할 수 없다. 이는 장기적으로는 플레이어가 가능한 이벤트에 익숙해져 재생성이 떨어질 수 있지만, 새로운 이벤트가 여러 플레이로 나타날 수 있다는 것을 의미한다.
Atmosfear의 목적은 ""로 향하기 전에 이사회의 6개 지역에서 각각 키를 모으는 것이다.Well of Fears"를 중앙에 두고 게임에서 이기기 위해 상대편의 두려움을 끌어내려고 합니다. 이것은 49분이 지나기 전에 완료되어야 하며, 그렇지 않으면 모든 선수들이 자동으로 패배한다.
Atmosfear는 게임이 끝날 때까지 계속 째깍거리면서 타이머 역할을 하는 DVD를 사용한다. 접수 담당자는 또한 화면에 자주 나타나며 일부 또는 모든 플레이어에게 문제를 일으킨다. 전작과 마찬가지로 애트모스페어는 스트레스가 많은 플레이를 위해 만들며, 게이머들은 게이트키퍼가 나타나 그들을 부르기 전에 가능한 한 빨리 차례를 돌리며 주사위를 넘긴다.
원본과 달리 DVD로 각색했다는 것은 게이트키퍼와의 만남이 고정된 순서가 아닌 무작위라는 것을 의미하기 때문에 그가 다음에 언제 나타날지 예측할 수 없다. 이는 장기적으로는 플레이어가 가능한 이벤트에 익숙해져 재생성이 떨어질 수 있지만, 새로운 이벤트가 여러 플레이로 나타날 수 있다는 것을 의미한다.
An update to the VCR games Nightmare from 1991 and it's 1995 successor, Atmosfear.
The aim of Atmosfear is to collect a key from each of the six regions of the board before heading to the "Well of Fears" in the center and attempting to draw your fear from among those of your opponents in order to win the game. This must be done before 49 minutes pass, or all players lose automatically.
Atmosfear uses a DVD that acts as a timer, constantly ticking away toward the end of the game. The Gatekeeper also frequently appears on screen and causes problems for any or all of the players. Just like its predecessor, Atmosfear makes for stressful play -- players rush to take their turn and pass on the dice as quickly as possible before the Gatekeeper appears and calls on them.
Unlike the original, the adaption to DVD means encounters with the Gatekeeper are randomized rather than in a fixed order, so you cannot predict when he will turn up next. It also means that new events can come up several plays on, although as with the original, in the long run, players may still become familiar with the possible events, leading to reduced replayability.
The aim of Atmosfear is to collect a key from each of the six regions of the board before heading to the "Well of Fears" in the center and attempting to draw your fear from among those of your opponents in order to win the game. This must be done before 49 minutes pass, or all players lose automatically.
Atmosfear uses a DVD that acts as a timer, constantly ticking away toward the end of the game. The Gatekeeper also frequently appears on screen and causes problems for any or all of the players. Just like its predecessor, Atmosfear makes for stressful play -- players rush to take their turn and pass on the dice as quickly as possible before the Gatekeeper appears and calls on them.
Unlike the original, the adaption to DVD means encounters with the Gatekeeper are randomized rather than in a fixed order, so you cannot predict when he will turn up next. It also means that new events can come up several plays on, although as with the original, in the long run, players may still become familiar with the possible events, leading to reduced replayability.
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