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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Jose Mendez
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아티스트
Africa Mir, Jorge Carrero Roig
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인원
게임 소개
식민지 우주 전쟁 (CSW)은 둘 이상의 군대 사이의 전투를 재현하는 미래 공상 과학 소설의 우주에 바탕을 둔 전술 게임이다. 각 군대는 그들의 부대를 나타내는 1.2 x 1.2 인치 크기의 정사각형 게임 조각으로 구성되어 있다.
게임을 하는 동안, 말들은 행과 열로 배열된 정사각형 판을 가로질러 움직인다. CSW 게임에서 각 플레이어는 자신의 군대 내에 자신이 플레이하는 파벌에 따라 설정된 여러 개의 유닛을 가지고 있다. 우리는 이 부대를 “Combat Sord라고 부릅니다. CSW의 입문 게임에는 두 가지 기본 전투 검(유니온 오브 테라, 알파 센타우루스 브라더후드)을 사용할 수 있다.
게임 피스는 전투 부대의 부대, 부대, 차량을 나타냅니다. 이 조각들은 앞면(그림과 건강 화살표)과 뒷면(이름, 속성 및 기술)의 두 면을 가지고 있다. 플레이어가 리더(X) 스킬을 가진 피스를 가지고 있습니다. 이 조각들이 보드에 있는 동안, 그들은 각 턴의 시작 부분에서 X개의 명령 포인트를 부여한다. 각 면이 돌아가면서 사용 가능한 명령 포인트 수에 따라 하나 이상의 이동을 수행합니다.
각 유닛은 턴에 사용되는 다수의 명령 포인트를 필요로 한다; 이를 &ldquo라고 합니다.장치를 활성화하는 중입니다. 모든 명령 포인트가 소모되면 상대편’s 차례가 시작됩니다. 각 유닛은 활성화되는 즉시 어떤 순서로든 움직이고 행동할 수 있습니다. 가능한 조치는 “이다.Move”, “Embark/disembark”, “공격” 및 “활발한 스킬을 사용합니다. 대표적인 게임이 서든데스 매치인데, 여기서 승자는 유닛 활성화 능력 및 상대방을 제거한 플레이어이다.
게임을 하는 동안, 말들은 행과 열로 배열된 정사각형 판을 가로질러 움직인다. CSW 게임에서 각 플레이어는 자신의 군대 내에 자신이 플레이하는 파벌에 따라 설정된 여러 개의 유닛을 가지고 있다. 우리는 이 부대를 “Combat Sord라고 부릅니다. CSW의 입문 게임에는 두 가지 기본 전투 검(유니온 오브 테라, 알파 센타우루스 브라더후드)을 사용할 수 있다.
게임 피스는 전투 부대의 부대, 부대, 차량을 나타냅니다. 이 조각들은 앞면(그림과 건강 화살표)과 뒷면(이름, 속성 및 기술)의 두 면을 가지고 있다. 플레이어가 리더(X) 스킬을 가진 피스를 가지고 있습니다. 이 조각들이 보드에 있는 동안, 그들은 각 턴의 시작 부분에서 X개의 명령 포인트를 부여한다. 각 면이 돌아가면서 사용 가능한 명령 포인트 수에 따라 하나 이상의 이동을 수행합니다.
각 유닛은 턴에 사용되는 다수의 명령 포인트를 필요로 한다; 이를 &ldquo라고 합니다.장치를 활성화하는 중입니다. 모든 명령 포인트가 소모되면 상대편’s 차례가 시작됩니다. 각 유닛은 활성화되는 즉시 어떤 순서로든 움직이고 행동할 수 있습니다. 가능한 조치는 “이다.Move”, “Embark/disembark”, “공격” 및 “활발한 스킬을 사용합니다. 대표적인 게임이 서든데스 매치인데, 여기서 승자는 유닛 활성화 능력 및 상대방을 제거한 플레이어이다.
Colonial Space Wars (CSW) is a tactical game based on a futuristic universe of science fiction that recreates battles between two or more armies. Each army is composed of square game pieces measuring 1.2 x 1.2 inches which represent their units.
During the game, pieces move across a rectangular board divided into squares arranged in rows and columns. In a game of CSW, each player has a number of units in his army which is set depending on the faction they are playing. We call this set of units a “Combat Sword. Two basic Combat Swords (Union of Terra and Alpha Centauri Brotherhood) are available for an introductory game of CSW.
Game pieces represent the units, troops, and vehicles of a fighting force. The pieces have two sides, Front (Illustration and Health arrow) and Back (Name, Attributes and Skills). A player has some pieces with the skill Leader (X). While these pieces are on the board, they grant X command points at the beginning of each turn. Each side alternates turns, making one or more moves depending on the number of Command points available.
Each unit requires a number of command points to be used that turn; this is referred to as “Activating ” the unit. When all command points are spent, the opponent’s turn begins. Each unit, upon being activated, can move and act in any order. The possible actions are “Move”, “Embark/disembark”, “Attack” and “Use active skills”. A typical game is a Sudden Death match, where the winner is the player that eliminates the ir opponent’s ability to activate units.
During the game, pieces move across a rectangular board divided into squares arranged in rows and columns. In a game of CSW, each player has a number of units in his army which is set depending on the faction they are playing. We call this set of units a “Combat Sword. Two basic Combat Swords (Union of Terra and Alpha Centauri Brotherhood) are available for an introductory game of CSW.
Game pieces represent the units, troops, and vehicles of a fighting force. The pieces have two sides, Front (Illustration and Health arrow) and Back (Name, Attributes and Skills). A player has some pieces with the skill Leader (X). While these pieces are on the board, they grant X command points at the beginning of each turn. Each side alternates turns, making one or more moves depending on the number of Command points available.
Each unit requires a number of command points to be used that turn; this is referred to as “Activating ” the unit. When all command points are spent, the opponent’s turn begins. Each unit, upon being activated, can move and act in any order. The possible actions are “Move”, “Embark/disembark”, “Attack” and “Use active skills”. A typical game is a Sudden Death match, where the winner is the player that eliminates the ir opponent’s ability to activate units.
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